Fråga: Tycker den lite till och från är trög att få i nästa växel vid hög belastning, dvs fullgas, men upptäckte att om jag släpper ner vänsterfoten så att den inte har kontakt med växelföraren så verkar det som att den klickar i "rätt läge" och sedan fungerar som den ska. Någon som känner igen sig och vet vad detta ev. kan bero på?
Fridens liljor!
Vet inte om jag förstår din fråga men vid hög belstning/full gas som du skriver bör du inte kunna få i nästa växel utan att på ngt sätt avlasta växellådan.
Har en Gixxer -01 på G som jag lurar att slå till på.
Min fråga här bland er forum-rävar är såklart vilka "fällor" jag ska se upp med?
Är det modellspecifika svagheter på -01rna som kräver extra noga kontroll?
Eller är de första årsmodellerna så pass behäftade med barnsjukdomar att man gör bäst i att leta efter nyare?
All input mottages tacksamt!
Nån som vet vad det är för ytbehandling på den silverfärgade bakramen på dessa från fabrik? Är det en lack, eller är det något annat?
Jag har svårt att avgöra.
Jag har en bakram (tyvärr inte hela hojen) där tidigare ägare slaktat bagagekrokarna på fult sätt, tänkte ev snygga till det på nåt vis.
Eloxerade rom resten av ramen.
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb
Den 3 augusti i år har Hyde... |
|
Dags för 50:e Custom Bike Show
Lördagen den 1 juni är det ... |
|
Varning för potthål
Foto: STR/Hanna Maxstad ... |
|
Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride
Söndag 19 maj är det dags f... |
|
Ola Stenegärd på MC Collection
Sverige har begåvats med et... |
|
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest
Under tisdagen presenterade... |
|
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest
Under tisdagen presenterade... |
|
Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!
Just nu är Allt om MC på et... |
|
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val
I den spännande världen av ... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |