Fråga: Tycker den lite till och från är trög att få i nästa växel vid hög belastning, dvs fullgas, men upptäckte att om jag släpper ner vänsterfoten så att den inte har kontakt med växelföraren så verkar det som att den klickar i "rätt läge" och sedan fungerar som den ska. Någon som känner igen sig och vet vad detta ev. kan bero på?
Fridens liljor!
Vet inte om jag förstår din fråga men vid hög belstning/full gas som du skriver bör du inte kunna få i nästa växel utan att på ngt sätt avlasta växellådan.
Har en Gixxer -01 på G som jag lurar att slå till på.
Min fråga här bland er forum-rävar är såklart vilka "fällor" jag ska se upp med?
Är det modellspecifika svagheter på -01rna som kräver extra noga kontroll?
Eller är de första årsmodellerna så pass behäftade med barnsjukdomar att man gör bäst i att leta efter nyare?
All input mottages tacksamt!
Nån som vet vad det är för ytbehandling på den silverfärgade bakramen på dessa från fabrik? Är det en lack, eller är det något annat?
Jag har svårt att avgöra.
Jag har en bakram (tyvärr inte hela hojen) där tidigare ägare slaktat bagagekrokarna på fult sätt, tänkte ev snygga till det på nåt vis.
Eloxerade rom resten av ramen.
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |