Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Brorsan86

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2011
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 -03
Gixxer 1000

Tjena!! Ny här på forumet så passar på att säga hej! =)

Har nyss införskaffat mig en Gixxer 1000 -03. är super nöjd med hojen so far.

Men kruxet är att jag inte fick med någon passagerar dyna till den, och undrar ifall det finns någon här som har/eller vet någon som kan ha en till salu. :)

Sen ni andra gixxer ägare har ni några tips/trix ni vill dela med er av. eller eventuella bra hemsidor med tillbehör m.m. och dylikt så vore jag tacksam =)

Tack på förhand //Calle
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Grattis till en kanonhoj!

Tjena!! Ny här på forumet så passar på att säga hej! =)

Har nyss införskaffat mig en Gixxer 1000 -03. är super nöjd med hojen so far.

Men kruxet är att jag inte fick med någon passagerar dyna till den, och undrar ifall det finns någon här som har/eller vet någon som kan ha en till salu. :)

Sen ni andra gixxer ägare har ni några tips/trix ni vill dela med er av. eller eventuella bra hemsidor med tillbehör m.m. och dylikt så vore jag tacksam =)

Tack på förhand //Calle
 

GuWT

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki x 2, Husqvarna x 1
GSXR1000K4 tvekar vid fullgas och >5000 rpm

[Jag har skapat en tråd i teknikforumet men postar även i denna tråd för att söka hjälp från er alla.]

Kära Sporthoj, jag har ett problem...

Felbeskrivning:
Har en (nyköpt) GSXR1000K4 som tyvärr strular vid fullgas över >5000 rpm. Den går fint upp till vad jag upplever vara lite drygt halv gas, oavsett varvtal, därefter tappar den rejält och ökar knappt alls. Släpper jag åter lite på gasen kommer den fint igen. Vid låga varv upplever jag att den går helt ok även vid full gas.

Jag uppfattade att den gick helt ok för två veckor sedan när jag tog ut den för första gången. Idag var den dock hopplös enligt ovan. Oklart hur det sett ut där emellan i och med att jag kört försiktigt (pendlat) och aldrig accelererat hårt under denna tid.

Felsökning so far:
Bytt till ny bensin, utan resultat. Har också kopplat in "dealer mode" för att kontrollera TPS och felkoder, men det ser helt ok ut.

Övrigt om motorcykeln:
Motorcykeln är i övrigt utrustad med PCIII. Vajerspel till avgasporten är bortkopplat. Expansionskärl för kylarvätska är bortplockat och vevhusventilation etc. går rakt ned i ett uppsamlingskärl.

All form av tips mottages tacksamt!
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Måste byta bromsbelägg pronto. Ringde då Din MC här i Stockholm och dom ville ha 1.200 balubas för en uppsättning fram (bägge sidor). Vaffan, har dom börjat tillverka beläggen i guld eller vad är det frågan om?
 

Exil

Medslem
Gick med
2 Jul 2008
Ort
I skogen
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -04
Länge sedan man var här :)

Har några frågan ang packboxbyte i framgaffeln.

1) Vad behöver man köpa för nya grejor förutom det uppenbara, ny olja och packboxarna (gärna en spec lista på exakt vad som behövs i nytt material)?

2) Nån som lämnat in på verkstad för byte och kostnad för det (funderar på det pga tidsbrist)?

3) Behövs specialverktyg för något moment?

Litar som alltid på bra svar från kunniga bikers :)

Mvh/Exil
 

roobj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Stockholm
Hoj
03, Suzuki GSX-R 1000
Måste byta bromsbelägg pronto. Ringde då Din MC här i Stockholm och dom ville ha 1.200 balubas för en uppsättning fram (bägge sidor). Vaffan, har dom börjat tillverka beläggen i guld eller vad är det frågan om?


testa www.motoaction.se
Köpte därifrån senast jag bytte belägg+skivor. Billigaste jag hittade då.

Har börjat handla där och det har hittills gått fort att få hem grejerna + att de är snabba på att svara på mailfrågor.
 

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
Code:
Inskickat av [B]roobj[/B]
testa www.motoaction.se
Köpte därifrån senast jag bytte belägg+skivor. Billigaste jag hittade då
.

Tack, den länken lägger jag till bland mina favoriter. Har redan köpt belägg från 24mx då det viktigaste nu var tidsaspekten. Såg tyvärr att de gamla beläggen var helt slut och därmed börjat äta på skivan. Blir till att byta skivor också och då ska jag kolla motoaction.
 

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hbg
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
Nu! Nu går hon som en klocka igen! Lacken klar. Bara lite dekaltrim kvar innan första BKK´n 21-22 :yoparty Första gången med radfyra på bana, men det går nog bra:gnissla. Länns lite touring än så länge.:D

Edit:
Känns färgsättningen igen :hehe
 

Bifogat

  • 20110512200.jpg
    20110512200.jpg
    254.9 KB · Visningar: 39
  • 20110512201.jpg
    20110512201.jpg
    255.4 KB · Visningar: 46
  • Skärmklipp.JPG
    Skärmklipp.JPG
    60.7 KB · Visningar: 47
Last edited:

GuWT

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki x 2, Husqvarna x 1
Bränslepump önskas...

Hej,

Jag tror jag slutligen har hittat felet på min K4:a. Bränslepumpen, som vid första och andra mätningen fungerade perfekt visade sig vid tredje mätningen endast leverera halva den önskade mängden. Tog ju ett tag innan jag försökte för tredje gången...:näsblod

...hur som helst. Jag önskar köpa eller låna en bränslepump, det gör inget om det sitter fast en tank på pumpen, men det är inte ett krav :)
Har en banåkning inbokad till helgen och det vore ju minst sagt kul om jag kunde gasa mer än halvgas då!

Nu! Nu går hon som en klocka igen! Lacken klar. Bara lite dekaltrim kvar innan första BKK´n 21-22 :yoparty Första gången med radfyra på bana, men det går nog bra:gnissla. Länns lite touring än så länge.:D

Edit:
Känns färgsättningen igen :hehe

Ser fint ut det där. Hoppas du inte lägger dig ner efter allt jobb!
 
Last edited:

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Ort
I närheten
Hoj
KTM SDR -18, Yamaha 750 seca -82 Scrambler
Har idag gjort någon annan till en lycklig ägare av en K3.a, dock med en liten tår i ögat då sukkan var den bästa hojen jag haft hittills..

Har en del grejer som blev över och som säkert kan komma någon annan bättre till hands än att ligga och skräpa i en hörna i mitt garage.

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=53997

Har även en fighterkrona till salu för en tuss om nån är intresserad.
 
Last edited:

skagge

Ny medlem
Gick med
14 Sep 2009
Ort
T-backar
Hoj
Fet jävla bobber.
Köpte min K3 i påskas så det är väl dags att titta i den här tråden lite oftare.

skagge2_small.jpg

Åland 2o11
:yoparty
 

Agemalm

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2011
Ort
Västerås
Hoj
KTM Superduke 990 -09
Hoj! har läst runt lite i denna tråd och verkar enbart vara skönt folk med brinnande intresse för dessa hojar :) jag har precis börjat ta mitt MC kort och ska imorgon iväg och kika på en k3a ( förhoppningsvis köpa också ) så jag hoppas på att man kommer få hålla till lite oftare här! :D
 

Roggen

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2011
Ort
Helsingborg
Hoj
GXSR 1000 K4
Hjälp
Jag söker en originalburk till en K4 1000. Spelar ingen roll om den är repig.
Blev svartflaggad på Knutstorp trots att jag körde hela rakan på 4an.
Har sökt på MC-skrotar men har inte fått napp.
Några tips?
/R
 

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hbg
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
Hjälp
Blev svartflaggad på Knutstorp trots att jag körde hela rakan på 4an.
/R

Har lådan hängt sig? Jag har iaf 6 växlar på min ;)

Vad har du för burk och vilken av dagarna blev du svartflaggad?
Blev du svartad mer än en gång?

Db killer?
 

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Ort
I närheten
Hoj
KTM SDR -18, Yamaha 750 seca -82 Scrambler
Hjälp
Jag söker en originalburk till en K4 1000. Spelar ingen roll om den är repig.
Blev svartflaggad på Knutstorp trots att jag körde hela rakan på 4an.
Har sökt på MC-skrotar men har inte fått napp.
Några tips?
/R

Hade också stora problem att få ner ljudet på min K3.a
Körde med Bose halvsystem med olika dB- killers i utan att lyckas. Provade även med orginalburken och låg ändå på 98 dB
Fick till sist tag på en dB-killer som ser ut som en kon med massa hål i, den i kombination med att jag tejpade till alla tjyvhål runt insuget gjorde att jag kom ner på 96-97. Se över dina airdukt kanaler och täta runt omkring. Nu hade jag KN-filter på min och vet inte huruvida det låter mycket mer. Jag har en orginalburk liggandes men den är inte i bästa skick. Den har vatt med om en marksyn och då blev där ett litet hål i den. Går att fixa om du är lite händig. PM.a om du är intresserad så kan du få den för en billig peng
 

Acid Nation

Utan tvekan!
Gick med
21 Jun 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kawasaki ZX-6R -07
Tjena :) Någon som vet försäkringsbolag som reggar GSX-R 1000 K6 (-06) som sport touring eller är det kört på den fronten?
 

Miiike

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2010
Ort
Västerås
Hoj
Gixxer1000 K3
Någon som har ett kort yoshimura slipon som han vill bli av med? Eller bytas mot ett yoshimura trioval kanske :)
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Hmm. Jag har Gianelli helsystem fram och en Yoshi dämpare bak från en K8 och med db killer har jag 94.5db, utan 105 :tummenupp
Har även KN-filter på min.

Med orginalsystemet så lät den som en symaskin....

Hade också stora problem att få ner ljudet på min K3.a
Körde med Bose halvsystem med olika dB- killers i utan att lyckas. Provade även med orginalburken och låg ändå på 98 dB
Fick till sist tag på en dB-killer som ser ut som en kon med massa hål i, den i kombination med att jag tejpade till alla tjyvhål runt insuget gjorde att jag kom ner på 96-97. Se över dina airdukt kanaler och täta runt omkring. Nu hade jag KN-filter på min och vet inte huruvida det låter mycket mer. Jag har en orginalburk liggandes men den är inte i bästa skick. Den har vatt med om en marksyn och då blev där ett litet hål i den. Går att fixa om du är lite händig. PM.a om du är intresserad så kan du få den för en billig peng
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top