Suzuki GSX-R 1000 K3/K4 tråden

Tuxedo

Du har inte en chans -Ta den!
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSXR 1000, K7 & K3
CDI-box, vardå?

Har köpt ett Vikinglarm för att testa men när jag gick igenom installationsanvisningen ska man ansluta en kabel till CDI-boxen.

Boxen ska väl sitta någonstans i anslutning till tändspolen, eller?:va
Någon som vet mer exakt?
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Har köpt ett Vikinglarm för att testa men när jag gick igenom installationsanvisningen ska man ansluta en kabel till CDI-boxen.

Boxen ska väl sitta någonstans i anslutning till tändspolen, eller?:va
Någon som vet mer exakt?

Sitter inte cdi boxen under sadlen?
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
puffar på här, har en k4:a till salu om nån är intresserad!!!
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Problemet jag har är följande: Man kan inte passera 5k rpm oavsett växel. Men bara ibland. Åkte hem från Dalarna för några veckor sedan och då hade den gått perfekt på vägen upp och halva ner. Sen efter ett tankstopp i Filipstad så gick den jättekonstigt.

Den började hacka (körde med mp3 så hörde den aldrig) så fort man kom i närheten av 5k rpm och sedan när man drog på föll varvräknaren till 0 i 3-4 sek. Sedan kom den igång igen och då kom den igen vid 4k rpm. Problemet uppkommer enbart vid 5k rpm. Inte vid 4,5k rpm och inte heller vid 6k rpm. Närmare 5k rpm kan jag inte komma för att ska jag passera så får man lägga sig vid 4,5k rpm och peta ner 2 växlar så den hoppar förbi varvtalet.

Helt omöjligt att gasa sig igenom för så fort man gasar på så stendör den och kommer igen efter några sek.

Hade ett liknande problem men då var det TPSen som var feljusterad och då var det inte så illa. Denna gången är den rätt. När detta inträffar dock så slocknar F1 lampan (den lyser pga ventilen till avgassystemet) och det står Check i displayen men denna slocknar så fort den kommer tillbaka och F1 lampan börjar lysa igen. Så detta går ju inte att kontrollera. :huvet

Var ute i lördags med en polare och då gick den jättebra tills i slutet av åkturen som varade ca 3h då började den bete sig exakt likadant.

Jag kopierade texten från teknikforumet för får inga svar där.

Idag blev den så ed en gång. Och idag dog den och hoppade inte igång automatiskt igen som tidigare. Fick stanna helt och ta elstarten igen. Men hade ju ingen extranyckel med mig och ingen sladd eller något att brygga med. Står bara check i displayen. Vet att det står check när dödarknappen är intryckt.

Problemet uppkommer nu även på högre varv. Kan aldrig varva ur den. Vid 8k rpm tar det stopp igen. Så nu ställer jag av skiten och börjar riva i vad det kan vara. Om någon har något förslag vore det guld.
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Har du kontrollerat bränslet? Kanske har luft i systemet som inte vill ut?
Jag skulle kolla det samt bränsletryck. låter som ett bränsleproblem!
 

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Ort
I närheten
Hoj
KTM SDR -18, Yamaha 750 seca -82 Scrambler
Fått rätt på problemet Lundgren? Verkar sjukt konstigt, tyvärr är det inget jag har några erfarenheter av.. Det är bara börja från ruta ett och jobba dig systematiskt framåt. Säg gärna till hur det går
 

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Ort
I närheten
Hoj
KTM SDR -18, Yamaha 750 seca -82 Scrambler
Lovade att lägga upp en bild på räsern när jag byggt om den.. Det blev ett litet ful-bygge, har inte lagt tid på att snygga till den, mest bara för att få den körklar. Använder mig av orginallampan fram som ni kan se, och det "snygga" expansionskärlet funderade jag på att byta ut men tanken är att jag ska återställa hojen under vintern eftersom det blir en del bankörning nästa säsong
 

Bifogat

  • IMG_0916.jpg
    IMG_0916.jpg
    248.1 KB · Visningar: 128

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Charcoal stream
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Lovade att lägga upp en bild på räsern när jag byggt om den.. Det blev ett litet ful-bygge, har inte lagt tid på att snygga till den, mest bara för att få den körklar. Använder mig av orginallampan fram som ni kan se, och det "snygga" expansionskärlet funderade jag på att byta ut men tanken är att jag ska återställa hojen under vintern eftersom det blir en del bankörning nästa säsong

Älskar fighters o GSXR 1000 är ju den tuffaste hojen av alla. Jag är numera partisk i ämnet men jag tycker din hoj är vrinsnygg:tummenupp

Ser ut som den ingår i en ny raceklass där man bara plockar bort allt onödigt och kör motoGP hojar i fighterutförande:D
Ska bli riktigt kul att se den i slutversion.

Idag bytte jag min KTM 990 SM MOT råsnygg svart GSXR 1000 från 2003. Öhlinsdämpare o allt...
Nu har jag bara ett problem:

Är mitt huvud för litet eller är hjälmen för stor?
Över 170 km/h så börjar hjälmen röra sig uppåt okontrollerat:banana
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Förlåt. Glömde uppdatera här. Hade en tråd i teknikforumet med.

Har löst problemet. Det visade sig vara stödet som glappar. Det sitter inte fast som det skall. 5k rpm måste varit den magiska vibrationsgränsen för stödet att lossna från knappen. Upptäckte detta när den dog helt tills jag stod still. Då provade jag att fälla ned stödet lite och då surrade det till under tanken. Band efter det upp stödet och då fungerade den helt perfekt.


Miomit: Hojen blev sjukt grym! Gixxern passar perfekt som fighter.

Araikaj: Grattis till hojbytet. Helt fantastisk maskin.
 

storebrun

Den vassaste kniven i lådan!
Gick med
26 May 2008
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki GSX-R K4
är på jakt efter krashkåpor till min gixxer, någon som har tips på några bra/billiga?
sedan undrar jag om det finns kåpor med hål för lyktorna, vill kunna köra på gata utan att behöva byta kåpor hela tiden.
 

Tomb

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2010
Ort
stockholm
Hoj
Street triple R 2010
Tja alla gixxer åkare tänkte kolla me er om det är någon som vet om 750 och 1000 cc 03-04 har samma styrkrona eller om de skiljer sig på dom .. sj kör ja sv 1000 o e bra sugen på att sätta dit en värre fram gaffel än org, och va ja har hört ska de gå att sätta dit en gixxer framdel från 03-04 men ja tänkte ändå kolla här med er..

tacksam för alla svaren .. hade king
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ingen som vill sälja sin fräscha K3/K4 till mig?

Jag har en som står i mitt värme garage jag ska bara byta packboxar. Tänk att säljas till våren men ger du mig ett vettigt bud så kanske den blir din. Skicka pm om du är intresserad. Bilder finns i mitt garage.
 

Hellmoppers_1

Träsktrollet
Gick med
30 Aug 2007
Ort
Götet
Hoj
Ärrsäcksa från 5
Tjena

Jag var iväg och hämta en gsxr1000 K4 för ett tag sen och behöver nu lite delar. Det jag främst söker är xtra soppatank... Frågan är, passar tank från 600- och 750-modellen och isf från vilka årgångar?

Någon som har en liggandes..? Skick spelar mindre roll...
 

roobj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Stockholm
Hoj
03, Suzuki GSX-R 1000
Tjena,

någon som har ett komplett bromsok (höger fram ) att sälja?
Alternativt vet var man kan köpa repsatser till dessa.
Är egentligen ute efter en ny kolv men de går inte att köpa löst mig veterligen. Har fått ett pris från mc affär och de skulle ha 1200:- för 4 kolvar och några oringar.
 

LiNiC

Performens
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Hbg
Hoj
Ducati S4 monster, Suzuki Gsxr 1000 K4
Tjena!
Köpte en K3a häromdagen :banana som behöver lite omsorg, så jag
undrar om det är någon som sitter på en kuts eller "luftkanalerna" till en sådan till en hyfsad peng.
 

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Ort
I närheten
Hoj
KTM SDR -18, Yamaha 750 seca -82 Scrambler
Tjena,

någon som har ett komplett bromsok (höger fram ) att sälja?
Alternativt vet var man kan köpa repsatser till dessa.
Är egentligen ute efter en ny kolv men de går inte att köpa löst mig veterligen. Har fått ett pris från mc affär och de skulle ha 1200:- för 4 kolvar och några oringar.

Kollat ebay?
 

miomit

Azzazzin
Gick med
26 Sep 2008
Ort
I närheten
Hoj
KTM SDR -18, Yamaha 750 seca -82 Scrambler
Tjena!
Köpte en K3a häromdagen :banana som behöver lite omsorg, så jag
undrar om det är någon som sitter på en kuts eller "luftkanalerna" till en sådan till en hyfsad peng.

Tror jag har ett par luftintag liggande, ska kolla upp det
 
Last edited:

roobj

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2009
Ort
Stockholm
Hoj
03, Suzuki GSX-R 1000

ja och jag hittar renoveringskitt till alla mc utom just gsxr 1000 -03.
Har funderat lite på att köpa ett beggat ok via ebay men sen är jag lat så det kommer nog sluta med att jag köper från någon affär i sthlm.(om det nu inte dyker upp något bättre/billigare alternativ). Ska fundera på det i Thailand i 2 veckor :D
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top