Video SUV bränner över en hel drös med motorcyklister

Tohey

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
Kristianstad
Hoj
Ingen
Osäker på vad du vill få fram med inlägget, inget i det stöder väl dit påstående från tidigare?

Eller misstolkade du vad jag avsåg med skada? Jag syftade på det du skrev om att något hänt före det som är på filmen.

beror nog på en kombination.

Skrev i tidigare inlägg "All information jag har fått tag på länkar jag hit."
Det vill säga all information jag får tag på länkar jag hit, som då är relevant till ämnet.

Kanske fel utav mig att citera dig där, då informationen du ville ha fram inte var detta.

Ok, så om jag får information gällande det jag citerade dig innan om, så återkommer jag.

Får väl bli sista inlägget för mig nu, sotar ner tråden med för mycket offtopic annars.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Om det nu stämde (vilket jag tvivlar då den "marchen" sker en gång per år och började förra året),
så borde det väl finns massa klipp på dessa cowboys?

Du menar att dom skulle filma rånen?

Tja, konstigare saker har ju hänt.

Är det på riktigt borde det snart komma gamla polisrapporter som stöder det.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Om det nu stämde (vilket jag tvivlar då den "marchen" sker en gång per år och började förra året),
så borde det väl finns massa klipp på dessa cowboys?

Det låter i alla fall inte helt osannolikt. Att bilkapningar förekommer och blir allt vanligare vet vi ju även i sverige. Att en grupp mc-burna bilkapare råkar vara med i en större march-körning är väl inte heller osannolikt. Men det räcker ju att sånt har förekommit i området så har bilförare anledning att vara extra rädda när ett mc-gäng dyker upp. Särskilt när en förare bromsar in framför bilen på det sätt som här utförs.

Om nu nåt annat hänt innan påkörningen så borde det väl finnas på film samt så borde det vara i filminnehavarens intresse att lägga ut även den filmen? Istället börjar filmen precis lagom inför att bilföraren kör över bikern. Det luktar lite...
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
First the initial "accident" is part of a game they play. They ride in a huge group and will operate together to slow down traffic. Next they pick out high end vehicles targeting people with families in them, the targets will usually be white or Asian. Then one of the riders will do a "brake check" and stop suddenly in front of the target vehicle causing a minor bump. In some cases they will just roll back into their target vehicle. They will then mob the vehicle demanding money and or begin attacking the person inside. It is their practice to also slash the tires to prevent the vehicle from escaping.

Förklarar om inte annat hur så många motorcyklar stannar så samordnat när det hela hände, hade knappast hänt om dom inte hade varit förberedda på att något skulle hända, då hade hälften fortsatt några hundra meter innan dom upptäckt att förarna bakom hade stannat...
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Då var dårarna igång igen finns ett klipp på facebook på STREET FX MOTORSPORT OCH GRAPHICS
då dom går lös på en TOYOTA PRIUS.
 

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Ort
sverige
Hoj
kronans trampcykel
Vart hittar du uppgifter på att "marchen" sker en gång per år och började förra året?

Om det nu stämde (vilket jag tvivlar då den "marchen" sker en gång per år och började förra året),
så borde det väl finns massa klipp på dessa cowboys?

Lite underligt att flera hojar verka sakna nummerplåt.
Jag har inte läst att bilföraren är misstänkt för något brott däremot såg jag i ett inlägg ovan att flera av hojåkarna gripna och misstänkta för brott.
Kan inte annat än att hålla med "Two stroke man" att det hela luktar ...
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Vart hittar du uppgifter på att "marchen" sker en gång per år och började förra året?



Lite underligt att flera hojar verka sakna nummerplåt.
Jag har inte läst att bilföraren är misstänkt för något brott däremot såg jag i ett inlägg ovan att flera av hojåkarna gripna och misstänkta för brott.
Kan inte annat än att hålla med "Two stroke man" att det hela luktar ...

Enligt den lokala pressen så har polisen beslagtagit mer än 50 inblandade motorcyklar samt häktat ännu fler av dessa mc förare där några sedan tidigare begått tunga brott.Tror inte att det rör sig om ett vanligt mc gäng som är ute och kör för att det är roligt när deras tidigare brott i samband med detta och andra mer talar om ren organiserad kriminalitet där den vanlige medborgaren råkat dyka upp vid fel tidpunkt, tyvärr.
 

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Ort
sverige
Hoj
kronans trampcykel
Länken som någon ovan hänvisar till via Facebook (STREET FX MOTORSPORT & GRAPHICS) talar ju knappast till fördel för dessa hojåkare
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Då var dårarna igång igen finns ett klipp på facebook på STREET FX MOTORSPORT OCH GRAPHICS
då dom går lös på en TOYOTA PRIUS.

Tuffa killar som sett för mycket Mad Max. :rolleyes:

Med den lilla infon man hade trodde jag faktiskt Range Rover-killen hade dåligt omdöme och överreagerade men det verkar snarare som om han hade gott omdöme. Undrar om han ringde polisen eller hur han tänkte när han försökte köra ifrån dem genom att ge sig in centralt i NYC.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Den här tråden fungerar ju iaf som ett väldigt bra exempel på att många helt saknar förmåga att vara källkritiska så fort de ser en bil och en mc inblandade i någon sorts incident.. :glömdet
 

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Ort
Uppsala/Stockholm
Hoj
Kawasaki zx6r
Som jag förstått det så krockar en SUV med en MC och smiter från platsen. Kamrater till den påkörde försöker stoppa föraren av SUVen och blir då själva påkörda av honom. Märkligt att man lyckas vrida det till att det är helt ok. Om jag kör på en person på stan, även om den personen exempelvis har korsat vägen där det inte är övergångsställe och sen skiter i att stanna är det då ok att köra över alla som försöker stoppa mig sen? Tydligen är det så enligt kollektivet.
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Som jag förstått det så krockar en SUV med en MC och smiter från platsen. Kamrater till den påkörde försöker stoppa föraren av SUVen och blir då själva påkörda av honom. Märkligt att man lyckas vrida det till att det är helt ok. Om jag kör på en person på stan, även om den personen exempelvis har korsat vägen där det inte är övergångsställe och sen skiter i att stanna är det då ok att köra över alla som försöker stoppa mig sen? Tydligen är det så enligt kollektivet.

Då har du inte förstått hälften...
 

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Hotell Gripen
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Vet någon här med sånär säkerhet lite om vad som hände när SUV-föraren stannade efter han krockat med den första idioten som körde framför honom? Eller antar alla som tycker MC-åkarna är idioter att de hotade killen så ordentligt till livet att hans agerande är försvarbart? Det känns som det är väldigt relevant för att bedöma skuld här.

Min åsikt är för ovanlighetens skull att alla gjorde fel men jag köper inte att bara för att en person ansåg sig bli rädd så är det ok att köra över någon på det sätt han gör. Då kan ju jag helt legitimt slå av näsbenet på vem som helst av er för att jag tycker ert beteende när ni gick förbi mig på stan var så pass hotfullt att jag fruktade för mitt liv.
 

Robertsson

Medlem
Gick med
15 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2009 Buell XB12Ss
Vet någon här med sånär säkerhet lite om vad som hände när SUV-föraren stannade efter han krockat med den första idioten som körde framför honom? Eller antar alla som tycker MC-åkarna är idioter att de hotade killen så ordentligt till livet att hans agerande är försvarbart? Det känns som det är väldigt relevant för att bedöma skuld här.

Min åsikt är för ovanlighetens skull att alla gjorde fel men jag köper inte att bara för att en person ansåg sig bli rädd så är det ok att köra över någon på det sätt han gör. Då kan ju jag helt legitimt slå av näsbenet på vem som helst av er för att jag tycker ert beteende när ni gick förbi mig på stan var så pass hotfullt att jag fruktade för mitt liv.

Nu vet inte jag om detta stämmer men tydligen skall de ha gått till attack mot bilen och bankat sönder passagerarfönstret fram och punkterat(?) däcket på samma sida!
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Vet någon här med sånär säkerhet lite om vad som hände när SUV-föraren stannade efter han krockat med den första idioten som körde framför honom? Eller antar alla som tycker MC-åkarna är idioter att de hotade killen så ordentligt till livet att hans agerande är försvarbart? Det känns som det är väldigt relevant för att bedöma skuld här.

Min åsikt är för ovanlighetens skull att alla gjorde fel men jag köper inte att bara för att en person ansåg sig bli rädd så är det ok att köra över någon på det sätt han gör. Då kan ju jag helt legitimt slå av näsbenet på vem som helst av er för att jag tycker ert beteende när ni gick förbi mig på stan var så pass hotfullt att jag fruktade för mitt liv.

Jag såg en video sekvens där förardörren nästan tycks upp. Dörren var inte låst i den sekvensen. Det är då han trycker gasen i botten och försöker ta sig därifrån.

Jag tror det här är en stillbild från den sekvensen. Tagen från en nyhetssida.

CTM_1001_MOTORCYCLE_MICHELLE_480x360.jpg
 

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Ort
Hotell Gripen
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Jag såg en video sekvens där förardörren nästan tycks upp. Dörren var inte låst i den sekvensen. Det är då han trycker gasen i botten och försöker ta sig därifrån.

Jag tror det här är en stillbild från den sekvensen. Tagen från en nyhetssida.

View attachment 392781

Det där är ju en helt klart hotfull situation och vem hade inte tryckt på gasen om det där hände. Problemet är att det sker efter den första smitningen. Vad som sker vid den situationen är fortfarande inte helt klart. Såklart var det en klart potentiellt hotfull situation med massa av killens polare och att de möjligen närmade sig fordonet och han kände sig trängd etc. Men jag tycker inte det räcker för att berättiga hans beteende, och vad skulle det bli för samhälle om varje person fick gå omkring och göra egna bedömningar om när de kände sig hotade och då bemöta det hotet med potentiellt dödligt våld och det skulle vara lagligt för han kände ju sig faktiskt hotad. Nej nu är ju det här förvisso USA med allt vad det innebär om rätten att skydda sin familj och sig själv men kommer inget nytt fram så tror jag nog att suv-killen kan få lite problem med polisen.

Kort sagt så känner jag nog att han in hade belägg för att göra som han gjorde vid första situationen.
 
Last edited:

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Ort
sverige
Hoj
kronans trampcykel
Märklig liknelse du gör!!!

Om nyhetsrapporteringen stämmer så är ett flertal av mc-åkarna gripna och misstänkta för brott, dock är inte bilföraren gripen. Är inte det märkligt? :rolleyes:





Som jag förstått det så krockar en SUV med en MC och smiter från platsen. Kamrater till den påkörde försöker stoppa föraren av SUVen och blir då själva påkörda av honom. Märkligt att man lyckas vrida det till att det är helt ok. Om jag kör på en person på stan, även om den personen exempelvis har korsat vägen där det inte är övergångsställe och sen skiter i att stanna är det då ok att köra över alla som försöker stoppa mig sen? Tydligen är det så enligt kollektivet.
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top