Video SUV bränner över en hel drös med motorcyklister

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
hon påbörjade en omkörning och han accelererade för att inte släppa in henne.när hon bromsade så blockerade han henne genom att bromsa. och detta två gånger. detta antagligen för att han störde sig på att vi hade kört om honom en bit innan. han körde järnet för att hinna ifatt oss, körde om mig och henne på fullt varv, kastade in bilen framför henne och blrjade sen bromsa - lite som man kunde se den där rr föraren iden amerikanska videon

Ok, en regelrätt rövhål med uppenbara problem.

Sen försöker ni köra om honom igen.....
Edit. Känner att inlägget inte speglar vad jag försökte komma fram till.

Saker sker sällan av sig själv och handlingar ger konsekvenser, ibland är det bättre att backa och låta allt bero.
 
Last edited:

tjocksmock

Ny medlem
Gick med
15 Oct 2010
Ort
sverige
Hoj
kronans trampcykel
På vilket sett har det du beskriver något att göra med det som händer i filmen?

hon påbörjade en omkörning och han accelererade för att inte släppa in henne.när hon bromsade så blockerade han henne genom att bromsa. och detta två gånger. detta antagligen för att han störde sig på att vi hade kört om honom en bit innan. han körde järnet för att hinna ifatt oss, körde om mig och henne på fullt varv, kastade in bilen framför henne och blrjade sen bromsa - lite som man kunde se den där rr föraren iden amerikanska videon
 

Tohey

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
Kristianstad
Hoj
Ingen
Liveleak, har släppt bilder som då ska vara den person som är förlamad från midjan och nedåt pga av att han blev överkörd utav RR (RangeRover) om du tittar i första videon strax innan RR kör över motorcyclisterna så är det han i limegröna mc:n personen i fråga gäller.

" Biker Jay Meezee hospital photos.
This is him, all messed up and what not.

Anywho, reports say he is in a coma and is paralyzed from the waist down (Poetic justice).

From a internet source:

The group has a Facebook page (The bikers) and is calling for some fundraising,
claiming to show how badly this biker was injured by the driver of the
SUV - whose name is Alexian Lien according to the New York Post - prior
to the chase and road rage incident.

Just so people know, he was the one with the green bike on the side. He pulled in front of the SUV to block it in, and well this is what the result was.

His wife wants to sue the man in the SUV.

Face book page: https://www.facebook.com/pages/Justice-For-Jay-Meezee/411664345601619?ref=nf

Read more at http://www.liveleak.com/view?i=07b_1380683692#GfzSYoFCxYkmW7yK.99
"

LiveLeak-dot-com-07b_1380683692-jay-meezee-photos-1.jpg.resized.jpg

LiveLeak-dot-com-07b_1380683692-1377547_411906198910767_1972102079_n.png.resized.jpg

LÄNK: http://www.liveleak.com/view?i=07b_1380683692

Här finns fler videos som utspelar sig innan innan olyckan med RR
http://www.liveleak.com/view?i=3cd_1380579664

Han som har spelat in klippen från början och lagt ut dem heter Michelinman900 på YouTube, Även den videon där RR kör över motorcyclisterna. Vissa är dock nu borttagna.

http://www.youtube.com/user/Michelinman900/videos
 

chrismalm

Ny medlem
Gick med
5 May 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
giiiiixxxxxxeeerr K2
Vad är Liveleak för oseriös sida? Jag tar inte ställning så lätt, men de skriver
"poetic justice" om den förlamade mc-föraren. Alla kommentarer att bil eller mc-förare
borde skadas är så jävla omogna och intellektuellt lågt stående att man häpnar.
Snacka om grottmentalitet.

Jag är mer övertygad nu än tidigare, att dessa mc-sammankomster i trånga storstäder
borde förbjudas, utan prut. Trist historia detta här...
 

Diversion

Medlem
Gick med
14 Sep 2013
Ort
I Skogen
Hoj
XJ600S -99
Daily Mails sida är inte bättre när det gäller kommentarerna. Nu tycker jag att MC åkarna bar sig dumt åt men för det får man ju inte meja över folk. Jag kan visst tänka mig att köra över någon men då ska det stå utom allt tvivel att mitt liv är i fara, att någon är skitförbannad och rycker i min bildörr är inte tillräckligt för mig personligen.

Dom som kommenterar pratar om "motorcycle thugs" och "50 bikers". Jag har sett cyklister sparka på bilar. Antag att han av någon anledning hamnat mitt i en lokal cykeltävling eller liknande och att de omringat bilen skitförbannade. Hade det varit lika ok i allmänhetens ögon att meja över några för att komma undan? Jag tror inte det.
 

Tohey

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
Kristianstad
Hoj
Ingen
Vad är Liveleak för oseriös sida? Jag tar inte ställning så lätt, men de skriver
"poetic justice" om den förlamade mc-föraren. Alla kommentarer att bil eller mc-förare
borde skadas är så jävla omogna och intellektuellt lågt stående att man häpnar.
Snacka om grottmentalitet.

Jag är mer övertygad nu än tidigare, att dessa mc-sammankomster i trånga storstäder
borde förbjudas, utan prut. Trist historia detta här...

Mjo, just "poetic justice" tror jag nog är uppladdarens kommentar till "Anywho, reports say he is in a coma and is paralyzed from the waist down"

Större träffar vare sig bilträffar eller mc-träffar i sverige eller utomlands så är det alltid något som händer, man kan nog inte så mycket åt saken dock så tycker jag personligen att det bör vara mer poliser synliga, och mer trafikkontroller osv vid större träffar så som dessa träffar, här i sverige så tycker jag det går bra till jämtemot dessa träffar som är i USA.

Material som har censurerats eller tagits bort brukar som oftast återuppladdas på hemsidor så som LiveLeak utav olika användare.

Min personliga åsikt i saken i fråga är att både bilförare och motorcyclisterna har gjort fel.

Om en person blir påkörd så räcker det med ett par personer antingen försöker få stopp på bilen som körde på personen eller följer efter den som dem samtidigt ringer polisen.

Det är fel utav motorcyclisterna att följa efter bilen i en så stor pack som då gjordes, det skapar mer eller mindre ett väg -kaos eller tom med bråk som det nu gjorde, då det är lätt att någon skall missuppfatta något som sedan utsöndrar ett stort bråk.

Det var fel utav billisten att köra över motorcyclisterna, i sverige skulle det gått som försök till dråp, och om nu bilföraren var i livsfara så skulle det gått som nödvärn, men i klippet så ser det inte ut som om bilföraren var i livsfara även om situationen som han befann sig i vart lite upphettad.

Jag tar inte ställning varken till bilföraren eller till motorcyclisternas fördel, då jag personligen tycker att båda sidorna har gjort sina fel.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Han parkerar alltså sin lilla gröna motorcykel framför en SUV medan polarna går loss på bilen samt försöker komma åt den redan stressade och trängda föraren. Vill man offra sin mc för att man i sin naivitet tror att den kan stoppa bilen kan det ändå vara idé att i ren självbevarelsedrift lämna den.

Det är tragiskt men det är de attackerande pajasarna som orsakar förloppet. Familjefadern är som en skalbagge på rygg om han stannar där. Att folk gör sig till martyrer faller tillbaka på dem själva.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Vi tar en annan vinkel.

Låt säga att ni tillsammans med familjen hyrt en bil på semestern i Mexico eller Pretoria, under en bilfärd omringas bilen av ett gäng motorcyklister och en av dom lägger sig precis framför.

Hojen som ligger framför föröker få dig att sakta ner och motorbomsar så kraftigt att du kör in i honom.

Du ställer dig på bromsen men går inte ur bilen av rädsla för vad gruppen människor som närmar sig bilen skall göra. Du är väl medveten om att flera av dom omöjligtvis kan veta vad upprinnelsen eller anledningen till kollisionen är.

Under några sekunder fylls utrymmet runt bilen av aggressiva människor som försöker få upp dörren och slår i bilen, du är nu ytterst tveksam till att öppna dörren.

Samtidigt som detta sker gör du en bedömning på situationen, vad skedde egentligen, var föraren bara ute efter att skapa utrymme för att samla sina mc-polare, eller är det ett försök att få stopp på dig och genomföra ett rån eller ännu värre en kidnappning.

Oavsett kan du omöjligtvis gå ur bilen och riskera att det är något i görningen, du kan bara sitta kvar och invänta polis. Men under tiden så står folk runt dig och försöker få åtkomst till bilen, i bilen sitter din familj.

Inte fan tänker du vänta på att en ruta krossas.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vi tar en annan vinkel.

Låt säga att ni tillsammans med familjen hyrt en bil på semestern i Mexico eller Pretoria, under en bilfärd omringas bilen av ett gäng motorcyklister och en av dom lägger sig precis framför.

Hojen som ligger framför föröker få dig att sakta ner och motorbomsar så kraftigt att du kör in i honom.

Du ställer dig på bromsen men går inte ur bilen av rädsla för vad gruppen människor som närmar sig bilen skall göra. Du är väl medveten om att flera av dom omöjligtvis kan veta vad upprinnelsen eller anledningen till kollisionen är.

Under några sekunder fylls utrymmet runt bilen av aggressiva människor som försöker få upp dörren och slår i bilen, du är nu ytterst tveksam till att öppna dörren.

Samtidigt som detta sker gör du en bedömning på situationen, vad skedde egentligen, var föraren bara ute efter att skapa utrymme för att samla sina mc-polare, eller är det ett försök att få stopp på dig och genomföra ett rån eller ännu värre en kidnappning.

Oavsett kan du omöjligtvis gå ur bilen och riskera att det är något i görningen, du kan bara sitta kvar och invänta polis. Men under tiden så står folk runt dig och försöker få åtkomst till bilen, i bilen sitter din familj.

Inte fan tänker du vänta på att en ruta krossas.

Lek med tanken att killen ligger under SUVen och du vägrar gå ut och titta hur det står till, för du är en rädd liten flicka. :yoparty
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Lek med tanken att killen ligger under SUVen och du vägrar gå ut och titta hur det står till, för du är en rädd liten flicka. :yoparty

Tja, försöket någon kidnappa mig eller min familj lär jag inte tycka synd om honom.

Skulle det visa sig att så inte var fallet utan att han bara var lite bakom skulle jag må dåligt resten av livet.

Men tar hellre ångest ett liv än riskerar familjen, så....

För övrigt har jag inte kompetensen eller kapaciteten att få bort honom, så vad skall jag tillföra situationen, panik?
 

Tohey

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
Kristianstad
Hoj
Ingen
Vi tar en annan vinkel.

Låt säga att ni tillsammans med familjen hyrt en bil på semestern i Mexico eller Pretoria, under en bilfärd omringas bilen av ett gäng motorcyklister och en av dom lägger sig precis framför.

Hojen som ligger framför föröker få dig att sakta ner och motorbomsar så kraftigt att du kör in i honom.

Du ställer dig på bromsen men går inte ur bilen av rädsla för vad gruppen människor som närmar sig bilen skall göra. Du är väl medveten om att flera av dom omöjligtvis kan veta vad upprinnelsen eller anledningen till kollisionen är.

Under några sekunder fylls utrymmet runt bilen av aggressiva människor som försöker få upp dörren och slår i bilen, du är nu ytterst tveksam till att öppna dörren.

Samtidigt som detta sker gör du en bedömning på situationen, vad skedde egentligen, var föraren bara ute efter att skapa utrymme för att samla sina mc-polare, eller är det ett försök att få stopp på dig och genomföra ett rån eller ännu värre en kidnappning.

Oavsett kan du omöjligtvis gå ur bilen och riskera att det är något i görningen, du kan bara sitta kvar och invänta polis. Men under tiden så står folk runt dig och försöker få åtkomst till bilen, i bilen sitter din familj.

Inte fan tänker du vänta på att en ruta krossas.

Om man gräver lite i det så sägs det att innan inspelningen utav videon var gjord, så var det en olycka mellan just en mc och denne RangeRover men RangeRovern körde då därifrån utan att klara upp ärendet med den motorcyklist som då blev påkörd utan han fortsatte att köra, då följde motorcyklarna efter bilen varefter en motorcykel lade sig framför bilen och bromsade (det som syns i videon), sedan så eskalerade hela händelsen. varför inspelningen till den olycka som till det första eskalerade alltihop inte finns med vet jag inte. Men det är det jag har hört. om det är sant eller inte kan jag inte bevisa då jag inte har hittat en video som bevisar det...
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Om man gräver lite i det så sägs det att innan inspelningen utav videon var gjord, så var det en olycka mellan just en mc och denne RangeRover men RangeRovern körde då därifrån utan att klara upp ärendet med den motorcyklist som då blev påkörd utan han fortsatte att köra, då följde motorcyklarna efter bilen varefter en motorcykel lade sig framför bilen och bromsade (det som syns i videon), sedan så eskalerade hela händelsen. varför inspelningen till den olycka som till det första eskalerade alltihop inte finns med vet jag inte. Men det är det jag har hört. om det är sant eller inte kan jag inte bevisa då jag inte har hittat en video som bevisar det...

Ja, så då kan vi tills vidare bortse från vad du hört med andra ord?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Ta det i vilken näve du vill, men det är vad jag har hört ville bara framföra det i tråden. All information jag har fått tag på länkar jag hit.

Kolla även vad det var för skada, och om rr föraren var förpliktigad att stanna.

Dvs. OM det kommer fram något....
 

Tohey

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
Kristianstad
Hoj
Ingen
Kolla även vad det var för skada, och om rr föraren var förpliktigad att stanna.

Dvs. OM det kommer fram något....

The driver of the SUV, 33-year-old Alexian Lien, was then taken out of the vehicle and beaten by a couple of the bikers seen on the video, according to witnesses.

Alexian Lien
A photo of the SUV driver, 33-year-old, Alexian Lien, after bikers attacked him. Facebook
A photo of the incident’s aftermath emerged soon after the video of the incident went viral.
alexian-lien.jpg


Two days later, one of the bikers involved in the incident was arrested and another voluntarily surrendered to the New York City Police Department.

Christopher Cruz, 28, was arrested on Tuesday morning and has been charged with reckless endangerment, endangering the welfare of a child, menacing and reckless driving, according to CBS New York.

Allen Edwards, a 42-year-old man from Queens, surrendered on Tuesday to the NYPD after a photo of him was released, according to the New York Daily News. He was charged with reckless endangerment, menacing and criminal mischief.

Lien was reportedly accompanied by his wife and 2-year-old child when the incident captured on camera occurred. After the attack, he was brought to Columbia University Medical Center for treatment and stitches.

While initial reports were that no other injuries reported, it emerged on Tuesday that one biker was run over and severely injured as Lien plowed through the group of motorcyclists in front of his vehicle.

LÄNK: http://www.ibtimes.com/bikers-attac...eezee-emerge-after-road-rage-video-goes-viral

EDIT:

Den person som blev överkörd utav RangeRovern verkar ha brytit sin ryggrad på två ställen och enligt hans fru så kommer han alltid att vara förlamad från midjan och neråt, och inte kommer att kunna bli återställd. enligt länkan ovan


Ska givetvis hålla utkik om mer information kommer fram.
 

Bifogat

  • original.jpg
    original.jpg
    36.4 KB · Visningar: 151
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
The driver of the SUV, 33-year-old Alexian Lien, was then taken out of the vehicle and beaten by a couple of the bikers seen on the video, according to witnesses.

Alexian Lien
A photo of the SUV driver, 33-year-old, Alexian Lien, after bikers attacked him. Facebook
A photo of the incident’s aftermath emerged soon after the video of the incident went viral.
alexian-lien.jpg


Two days later, one of the bikers involved in the incident was arrested and another voluntarily surrendered to the New York City Police Department.

Christopher Cruz, 28, was arrested on Tuesday morning and has been charged with reckless endangerment, endangering the welfare of a child, menacing and reckless driving, according to CBS New York.

Allen Edwards, a 42-year-old man from Queens, surrendered on Tuesday to the NYPD after a photo of him was released, according to the New York Daily News. He was charged with reckless endangerment, menacing and criminal mischief.

Lien was reportedly accompanied by his wife and 2-year-old child when the incident captured on camera occurred. After the attack, he was brought to Columbia University Medical Center for treatment and stitches.

While initial reports were that no other injuries reported, it emerged on Tuesday that one biker was run over and severely injured as Lien plowed through the group of motorcyclists in front of his vehicle.

LÄNK: http://www.ibtimes.com/bikers-attac...eezee-emerge-after-road-rage-video-goes-viral

EDIT:

Den person som blev överkörd utav RangeRovern verkar ha brytit sin ryggrad på två ställen och enligt hans fru så kommer han alltid att vara förlamad från midjan och neråt, och inte kommer att kunna bli återställd. enligt länkan ovan


Ska givetvis hålla utkik om mer information kommer fram.

Osäker på vad du vill få fram med inlägget, inget i det stöder väl dit påstående från tidigare?

Eller misstolkade du vad jag avsåg med skada? Jag syftade på det du skrev om att något hänt före det som är på filmen.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Bland kommentarerna på liveleak...

As a trucker that would deliver in north jersey and New York I am familiar with these gangs. I can hopefully clarify a few things. First the initial "accident" is part of a game they play. They ride in a huge group and will operate together to slow down traffic. Next they pick out high end vehicles targeting people with families in them, the targets will usually be white or Asian. Then one of the riders will do a "brake check" and stop suddenly in front of the target vehicle causing a minor bump. In some cases they will just roll back into their target vehicle. They will then mob the vehicle demanding money and or begin attacking the person inside. It is their practice to also slash the tires to prevent the vehicle from escaping. Truckers are well aware of them and are advised not to stop. You can clearly see in the video how they are well practiced in this style of attack. The police in NY have backed off them after an officer ran one down using his vehicle a few months back. The video was all over the net so I advise you to check it out. These "bikers" ride dirt bikes and sport bikes very few of which are street legal and even fewer have plates. They run red lights, stop signs, and have no regard for the law. If you are ever in this situation do not stop, immediately call the police and do whatever you have to to keep them from boxing you in. NEVER leave the scene of an accident if you are not under direct threat!!! Only run if you have no other choice, and again immediately call the police. This is not rare by any means, the only reason this incident got any attention is because of the helmet cam video being posted on the net. If you see anyone in this situation, call the police. Make no mistake confusing these punks with true bikers. You will rarely if ever see a member of these gangs on a Harley. Do not for a minute blame true bikers for this kind of behavior. Bikers like those involved in the 2 million Bikers to DC Rally are American Patriots and would be among the first to come to your aid. A final note, always be aware of motorcycles and share the road. Check your mirrors and don't ride anyone's bumper, motorcycles have a much smaller profile then a car and are harder to see. Less..
Posted 14 hours ago By

Read more at http://www.liveleak.com/view?i=3cd_1380579664#yUPcuceToA5OeT5o.99

Obviously we got a very bias edited video by one of the bikers that fooled most of us into thinking the Range Rover driver was an impatient asshole who didn't give a shit about running over a biker!

It's funny how he edited the video where it didn't show the incident in it's entirety, in which the bikers were trying to slash his tires and smash his windows, after the driver of the Range Rover accidentally bumped into the back of one of the bikers after the fucking morons decided to stop their bikes in the middle of the freeway!


This is when the Range Rover driver panicked for the safety of himself, his wife and three year old daughter, and this is why he took off!

In my opinion, even though the rider who was killed, and the other one who is in a critical condition in hospital didn't deserve to be hit, people have to realize that he did not intend to hurt any of the bikers in the incident, and he really had no choice since the bikers carried on like fucking crazy fuckers with their intimidation and violent tactics!

If those assholes tried that stunt on me and went to damage my car, I would've done the same thing!

I've always said to my wife that if a gang of thugs, a carjacker or someone was intending to harm my family in a road rage incident or for any other reason, I would not hesitate to belt get out and belt them senseless, but if they had a gun, knife or there was more than one of them, I'd run the fuckers over!

So good on him!
Read more at http://www.liveleak.com/view?i=3cd_1380579664#yUPcuceToA5OeT5o.99
 
Last edited:

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Wow, alltså wow. :3freak Hade fan inte velat vara i någons sits, varken mc-förarna som blev påkörda eller bilförarens. :död
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top