Stulna hojar Stockholm

KLOTIS

Medlem
Gick med
19 Nov 2010
Ort
stockholm
Hoj
katana,husaberg 650,R-turbo
husan vid liv!!!!

fick ett telefonsamtal igår,en annan drabbad hojåkare hade lusläst olika forum och efterlysningar och ett par dagar senare,när han är på väg mot alvik på ulvsundavägen vid kvarnen så ser han en husa med omlackad gul ram elda förbi,försvinner in någonstans vid industrilokalerna vid ulvsunda.
Han var övertygad om att det var min hoj,föraren utan hjälm(mössa) och stickad tröja.
Om det är någon som brukar röra sig i området med omnejd så kan ni väl hålla ögon o öron öppna....det kommer att löna sig för den som kommer med ett tips som leder till att cykeln kommer hem igen.
 

Bifogat

  • pappas kamera 496.jpg
    pappas kamera 496.jpg
    261.8 KB · Visningar: 330

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
Om det är någon som brukar röra sig i området med omnejd så kan ni väl hålla ögon o öron öppna....

Will do! Bor i närheten.
Sjuk ovanlig att man ser en sådan knotterdäcksmaskin
i dessa trakter dessutom, ingen risk att missa den direkt.

Ett tips är att om du ändå åker och rekar en sväng är
att ta med några välformulerade efterlysningslappar
och be att få sätta upp i områdets lunchrestauranger.
Jag tror att det är stor chans att något sett något och
dessutom kanske retat sig på eventuell svinekjörning!

Klart värt ett försök! :tummenupp

/e
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nja, den har legat ute väldigt länge och killen har kvitto från lellesmc där han köpte den ifrån.. Känns ju iofs konstigt att han inte äns vet vad det är för modell på den då men..

Ja, det borde ju stå på kvittot? Om det nu verkligen är skrivet av Lelles?

Sen är den ju åt he-ete för dyr med tanke på att den verkar sakna registrering och sannolikt ramnummer eftersom han inte via det kan kolla vad det är för modell.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

Bifogat

  • KTM_1.jpg
    KTM_1.jpg
    108.8 KB · Visningar: 315
  • KTM_2.jpg
    KTM_2.jpg
    118 KB · Visningar: 271
  • KTM_3.jpg
    KTM_3.jpg
    83.6 KB · Visningar: 266
  • KTM_4.jpg
    KTM_4.jpg
    188.2 KB · Visningar: 534
Last edited:

cimp

Cimp
Gick med
15 Feb 2009
Ort
Vällingby
Hoj
2008 Triumph Daytona 675
fick ett telefonsamtal igår,en annan drabbad hojåkare hade lusläst olika forum och efterlysningar och ett par dagar senare,när han är på väg mot alvik på ulvsundavägen vid kvarnen så ser han en husa med omlackad gul ram elda förbi,försvinner in någonstans vid industrilokalerna vid ulvsunda.
Han var övertygad om att det var min hoj,föraren utan hjälm(mössa) och stickad tröja.
Om det är någon som brukar röra sig i området med omnejd så kan ni väl hålla ögon o öron öppna....det kommer att löna sig för den som kommer med ett tips som leder till att cykeln kommer hem igen.

Åker där nästan där varje dag! Håller utkik! Dock så åker ja inte hojj mer i år så kommer va svårt att haka på med lådbilen
 

KLOTIS

Medlem
Gick med
19 Nov 2010
Ort
stockholm
Hoj
katana,husaberg 650,R-turbo
Åker där nästan där varje dag! Håller utkik! Dock så åker ja inte hojj mer i år så kommer va svårt att haka på med lådbilen

Nä förstår det, det är ju inte direkt glesbyggdstrafikerat på ulvsundavägen.värt mycket bara att du håller ögonen öppna så att man får något grepp om hur ofta "kompisen" är ute o gasar i området. tackar:tummenupp
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Nån som har blivit av med en Yamaha 400kubiks cross? (blå)
Har en person som kör runt på en (som sa till mig att han fick den osv, enligt andra sa han att han köpte den)

Nått fishy är det!
 

GurraBurra

Ingen Kommer ihåg en fegis!
Gick med
3 May 2009
Ort
i stan
Hoj
-07 Husaberg 650fs *stulen* Husa 570 -11, Yamaha R6 -10
Snodde min Husa 650 fs utanför min port på kungsholmen. årgång 07 med illgrön kjedja blå fälgstripes, doma pipa med kevlar, pimpstar stickers, pizzadrev....
 

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
KTM återfunnen

:)
KTM 400 EXC 2002, orange, reg nr SWY640
Kännetecken:Biltemablinkers bak, Blåa lyftstroppar vid bakskärm och framskärm, Höger kylarvinge avbruten.
Stöldplatsen är Gesällvägen 2, Norsborg, Botkyrka kommun. Vid korsningen mot Kumla Gårdsväg. stulen 20111012 mellan kl.9 och 13.

Hojen återfunnen i ett källarförråd i Hallunda, alla "identifieringar" borttagna och omgjord till "crosshoj", 2-3Ksek så är den sjysst igen :)
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Stulen Triumph Tiger

Polaren blev av med sin mattsvarta/mattgråa Triumph Tiger 1050 SE, årsmodell 2010

Registreringsnumret på hans Triumph Tiger är WFO172 och den stals från Storgaraget som ligger på Vackra vägen 14 i Sundbyberg.
Den blev med all sannolikhet stulen under helgen den 10-11 december.

Polisanmälan är gjord.
Om ni sett/hört något, kontakta mig via PM.

Tur man inte varit i närheten att bevittna när sånt här sker, sannolikheten att åka dit för misshandel är stor... Jävla tattare! :mad:
 

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Ort
Vasastan
Hoj
Familjepaus
Polarens Triumph Tiger återfunnen! :)

Polisen ringde igår och hade fått in ett tips att den stod på Vintervägen 41 i Solna. Vi drog dit direkt, och mycket riktigt - parkerad bredvid hyreshuset under ett kapell, med plockat tändningslås och ny ABUS-kedja med kodlås runt bakhjulet. :mad:

Bilväg alltså bara 2 km från där den blev stulen! :va

Snackade med några boende som passerade, och enligt dem hade kapellet blåst av några ggr, men sedan lagts på igen. Ingen hade dock, vad de hävdade iaf, sett någon som kunde tänkas "äga" hojen.

Son of a bitch! Vi drog av kapellet lite, satte oss i bilen och bara höll tummarna på att någon skulle komma och fixa med kapellet medan vi inväntade bärgaren. :kulspruta

Inget sådant hände dock, så nu är hojen återtagen och transporterad till Triumph Center Länna för genomgång.
 

Bifogat

  • Stulen Triumph Tiger.JPG
    Stulen Triumph Tiger.JPG
    122.4 KB · Visningar: 329

BramBilla

SDK #4643
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Ducati SF
Ducati Streetfighter 10 röd stals igår från gösta ekmansväg i axelsberg kl 22-06

Ducati Streetfighter 10 röd stals igår från gösta ekmansväg i axelsberg kl 22-06
reg KYT 484 , jag tror inte den kommer tillbaka :(
 

on/offroad

Bannad
Gick med
20 Jul 2008
Ort
Sthlm
Hoj
GIXER 1000
Ducati Streetfighter 10 röd stals igår från gösta ekmansväg i axelsberg kl 22-06
reg KYT 484 , jag tror inte den kommer tillbaka :(

Jag betade av Axelsberg & Örnbacken igår dock utan resultat dvs. den står ej synligt parkerad eller är ute & åker/körs i detta område. Du har antagligen rätt i att den är bortforslad. Hade den starspärr/immobilizer original monterad, är den garanterat bort körd med skåpbil - tyvärr.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top