Stulna hojar Stockholm

KLOTIS

Medlem
Gick med
19 Nov 2010
Ort
stockholm
Hoj
katana,husaberg 650,R-turbo
Kallnat?

slänger iväg ett långskott o hoppas att dom tycker att den har kallnat och är ute o leker någonstans.....stulen ur garage i bromma för ett bra tag sen(man ger ju aldrig upp hoppet) kanske någon som sett den?
 

Bifogat

  • pappas kamera 496.jpg
    pappas kamera 496.jpg
    261.8 KB · Visningar: 259

Roach

Can't tuch This!
Gick med
18 Oct 2010
Ort
Överallt
Hoj
YZ 250 F
Fan, tycker de e ena riktiga as som håller på med sådant här...
Fick våran båt lånad och andvänd för något? okänt ändamål och sedan återlämnat på svaj vid bryggan...

Aja, sorry för OT men nu återgår jag till vad det verkligen handlade om.

Jag ska hålla utkik, jag kör i diverse grusgropar och skogsstigar, även banor.

Några speciella saker som man kan hålla utkik efter?

MVH
 

KLOTIS

Medlem
Gick med
19 Nov 2010
Ort
stockholm
Hoj
katana,husaberg 650,R-turbo
njae,det är väl mycket smått som man själv har koll på,men att ramen är pulverlackad gul är väl ganska ovanligt (har för mig att de är de äldre som har gul ram sen blev det blått o sen svart) mvh nicke
 

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
KTM 400 EXC 2002, orange, reg nr SWY640
Kännetecken:Biltemablinkers bak, Blåa lyftstroppar vid bakskärm och framskärm, Höger kylarvinge avbruten.
Stöldplatsen är Gesällvägen 2, Norsborg, Botkyrka kommun. Vid korsningen mot Kumla Gårdsväg. stulen 20111012 mellan kl.9 och 13.

Kontakt via PM
 

Kenny_kx

På Tjuvjakt
Gick med
3 Aug 2007
Ort
Bergshamra
Hoj
Buell
KTM 400 EXC 2002, orange, reg nr SWY640
Kännetecken:Biltemablinkers bak, Blåa lyftstroppar vid bakskärm och framskärm, Höger kylarvinge avbruten.
Stöldplatsen är Gesällvägen 2, Norsborg, Botkyrka kommun. Vid korsningen mot Kumla Gårdsväg. stulen 20111012 mellan kl.9 och 13.

Kontakt via PM

Lägg gärna upp bilder och helst i en egen tråd med så mycket information som är möjligt.. Vi har sett stölder där förut och om det finns kort på hojen så underlättar det ifall den åker omkring eller byter "ägare"..
 

Adde1986

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2010
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 SMC -08
Från en facebook sida kallad "Stulna hojar":

Snälla hjälp oss!
Ponnystallets NYA 4-hjuling är stulen inatt mellan klockan 22.00-07.00
Regnr LZE 835
Lemshaga INGARÖ
Skicka vidare till alla ni känner!
Tillhörande: Annica Nordin
 

gramseboy

med många meriter...
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Yamaha R1-00 MC Xpress Turbo:-)Kawazaki zx12r -00 , Honda CBR 900 rr fireblade -96 & GSXR 1100r -92(GRÅblå) aktiva. Haft :Suzuki RG 125 -93(NY),CB 750f -82, VFR 750 -89, GSXR -92( rödsvart), TL 1000s -97 (NY), GSXR 1100 -93
http://www.stulnafordon.se/?fordon=559#

Yamaha R1 Turbo -00 Stulen i arbetets Garage på Rosenlundsgatan 40 idag mellan 16.10 och 18.15.

Snälla om ni har sett en hel blå Yamaha R1 på söder eller annanstans i Stockholm. Hittelön utlovas. 5000kr för tips som leder till att jag får hojen tillbaka! Sprid! Se information och bild i länken.
 

gramseboy

med många meriter...
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Yamaha R1-00 MC Xpress Turbo:-)Kawazaki zx12r -00 , Honda CBR 900 rr fireblade -96 & GSXR 1100r -92(GRÅblå) aktiva. Haft :Suzuki RG 125 -93(NY),CB 750f -82, VFR 750 -89, GSXR -92( rödsvart), TL 1000s -97 (NY), GSXR 1100 -93

gramseboy

med många meriter...
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Yamaha R1-00 MC Xpress Turbo:-)Kawazaki zx12r -00 , Honda CBR 900 rr fireblade -96 & GSXR 1100r -92(GRÅblå) aktiva. Haft :Suzuki RG 125 -93(NY),CB 750f -82, VFR 750 -89, GSXR -92( rödsvart), TL 1000s -97 (NY), GSXR 1100 -93


Ny tråd då några stycken inte gillade min första....

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=248476

Ända sedan min tråd blivit kvävd så har jag arbetat vidare.

Om än inte just hojtjuvarna som stal min hoj åker dit så är mitt mission att jävlas med andra som inte "skattar" för sina affärer. Har många skärmdumpar och information som 7 november lämnas vidare till polisen om inte någon känner att det är lättare att ersätta min förlust i pengar eller rent av ge tillbaka hojen oskadd.

Kommer inte ge mig i detta . De som snor hojar, "hälar" hojdelar eller rent av inte skattar på sina affärer på hojdelar blir annars lidande.

Är så förbannat less på dessa loosers! Riktiga sopor som tycker att de är så förbannat häftiga när de finansierar sina egna hojar genom att kränga stöldgods.

Som tur är börjar min och en (kompis som är polis) kartläggning ge resultat. Som sagt 7 november får alla som fuskar med skatt och annat i denna bransch det jobbigt pga av att någon behöver få ihop pengar till en nyare hoj?

Ingen annan som blivit bestulen som känner sig manad att jävlas tillbaka med dessa uppenbarligen misslyckade människor?

? Ingen?
 

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
Ny tråd då några stycken inte gillade min första....

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=248476

Ända sedan min tråd blivit kvävd så har jag arbetat vidare.

Om än inte just hojtjuvarna som stal min hoj åker dit så är mitt mission att jävlas med andra som inte "skattar" för sina affärer. Har många skärmdumpar och information som 7 november lämnas vidare till polisen om inte någon känner att det är lättare att ersätta min förlust i pengar eller rent av ge tillbaka hojen oskadd.

Kommer inte ge mig i detta . De som snor hojar, "hälar" hojdelar eller rent av inte skattar på sina affärer på hojdelar blir annars lidande.

Är så förbannat less på dessa loosers! Riktiga sopor som tycker att de är så förbannat häftiga när de finansierar sina egna hojar genom att kränga stöldgods.

Som tur är börjar min och en (kompis som är polis) kartläggning ge resultat. Som sagt 7 november får alla som fuskar med skatt och annat i denna bransch det jobbigt pga av att någon behöver få ihop pengar till en nyare hoj?

Ingen annan som blivit bestulen som känner sig manad att jävlas tillbaka med dessa uppenbarligen misslyckade människor?

? Ingen?

Du har inte haft så mkt att göra med polisen i dina unga år va?

tror du seriöst att dom bryr sig om dina skärm dumpar :D
 

gramseboy

med många meriter...
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Yamaha R1-00 MC Xpress Turbo:-)Kawazaki zx12r -00 , Honda CBR 900 rr fireblade -96 & GSXR 1100r -92(GRÅblå) aktiva. Haft :Suzuki RG 125 -93(NY),CB 750f -82, VFR 750 -89, GSXR -92( rödsvart), TL 1000s -97 (NY), GSXR 1100 -93
Du har inte haft så mkt att göra med polisen i dina unga år va?

tror du seriöst att dom bryr sig om dina skärm dumpar :D

Vi får väl se vad jag har för information? :) Att du ens fäller en sån kommentar i den här tråden... haha. :tummenupp
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Har egentligen ingenting emot att du ska sätta dit skattesmitare men...
Ska du utöva utpressning på folk som du tror smiter ifrån skatt?
Om jag förstår dig rätt skall du alltså kräva pengar ifrån dom motsvarande det beloppet du anser att din hoj är värd?

Dessutom när du bevisligen är ute och cyklar när det gäller det mesta...?
Imorse skrev du i min gästbok och frågade mig varför jag har dubbla konton på SH? :va
Det har jag inte och har aldrig haft!
Dessutom har det haglat grundlösa påståenden och antydningar ifrån din sida.

Om jag hade varit dig så hade jag backat av rätt hårt!
Du är upprörd över att du blivit av med hojen, vilket jag förstår till fullo!
Men när folk mister tillfällen att sälja saker eller liknande för att du kommer med ihåliga påståenden så förlorar dom pengar!
Man kan då tolka det som att du blir skyldig dom pengar som inte lyckas sälja grejer eller de folk som blir smutskastade så att deras rykte blir dåligt utan grund eller anledning.
Tänk dig för med vad du skriver, det är mitt råd till dig...!!!

Ny tråd då några stycken inte gillade min första....

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=248476

Ända sedan min tråd blivit kvävd så har jag arbetat vidare.

Om än inte just hojtjuvarna som stal min hoj åker dit så är mitt mission att jävlas med andra som inte "skattar" för sina affärer. Har många skärmdumpar och information som 7 november lämnas vidare till polisen om inte någon känner att det är lättare att ersätta min förlust i pengar eller rent av ge tillbaka hojen oskadd.

Kommer inte ge mig i detta . De som snor hojar, "hälar" hojdelar eller rent av inte skattar på sina affärer på hojdelar blir annars lidande.

Är så förbannat less på dessa loosers! Riktiga sopor som tycker att de är så förbannat häftiga när de finansierar sina egna hojar genom att kränga stöldgods.

Som tur är börjar min och en (kompis som är polis) kartläggning ge resultat. Som sagt 7 november får alla som fuskar med skatt och annat i denna bransch det jobbigt pga av att någon behöver få ihop pengar till en nyare hoj?

Ingen annan som blivit bestulen som känner sig manad att jävlas tillbaka med dessa uppenbarligen misslyckade människor?

? Ingen?
 

engström1

Autosolemio
Gick med
16 Sep 2010
Ort
Bromma
Hoj
Zündapp Bella R154-58,R205-62,CB500-71,CB500-72,XL650V-87/05,El-Minimoto. Sålda RS125, 2*XC125, 2*XL125S, SCV100, CB400N, RD350LC, XV535, TT600, XJ600S, 2*XL600V, VL1700, CBR600,RG125F-92,SS City Hopper 70cc
eller rent av inte skattar på sina affärer på hojdelar blir annars lidande.
Hur menar du?
Jag sålde till exempel en CB550 luftburk för 500:- förra sommaren.
Är jag kriminell? Borde jag skattat för burkpengarna? :va

I år har jag dessutom ställt i ordning och sålt ett par yamaha och gjort 7 500:- netto på det.

Kommer du nu att jaga mig med blåslampa för att sätta dit mig för skattebrott?

Man får ju iofs tjäna upp till 8 000:- per år på hobbyverksamhet utan att skatta för det.
(Sedan har det ju köpts verktyg och div annat mög som använts till detta så vinsten
är nog ännu något mindre om man skall vara ärlig mot sig själv. :rolleyes:)

Hmmm....jag förstår vad du är ute efter, men det känns som om du
är snubblande nära devisen: -"Kill them all and let God sort them out!"


De som är helt säkra på att de inte ens har en banjobult utan kvitto
bevittnat av Astrid Lindgren kan nog tänka sig att hjälpa till.

Alla vi andra som har både en styrhalva och en bucklig dt125 tank
(köpta på senaste Puckenloppisen utan kvitto. :huvet)
sitter i våra garage med cyanidkapslar mellan tänderna och väntar på polisen.
:gnissla

Men visst är det tråkigt att bli bestulen.
Jag vet hur det känns, hela skiten med ögonsten och bla bla,
been there done that.(fick iofs tillbaka den. Totalförstörd.:rolleyes:)

Samtidig, om det förvandlar en till bitter man som hugger efter
allt och alla är det kanske läge att fråga sig om det är värt det?

Jag har fortfarande ditt nummer i mobilen utifall att jag skulle se något. :tummenupp

Jag är rätt cool med att folk är olika i sitt sätt, men jag tror
att du snart slagit något slags rekord i min bok i alla fall.

Försök att få lite distans till det hela.
(utan att ge upp, tjuvjägare behövs.)


Mina 5 öre.

Mvh
E
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top