Strul med Halebop, fakturerar mig för saker jag ej använt..

Snowman89

Guest
Om man bestrider en faktura i Sverige behöver man inte betala innan ärendet är avgjort. De får ej heller skicka ut några påminnelsefakturor eller gå vidare till inkasso. :mattias

Ifall de "tappar bort" fakturan så har de ju aldrig tagit emot någon bestridan och kan därför skicka ut påminnelser antar jag :)
Jäkligt fult och inget jag kan bevisa, faktumet är dock att bestridan skickades in låångt innan de skickade en påminnelse och det vore ju lite väl lägligt att just det brevet försvann.
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Ifall de "tappar bort" fakturan så har de ju aldrig tagit emot någon bestridan och kan därför skicka ut påminnelser antar jag :)
Jäkligt fult och inget jag kan bevisa, faktumet är dock att bestridan skickades in låångt innan de skickade en påminnelse och det vore ju lite väl lägligt att just det brevet försvann.

Därav skickar man alltid viktiga papper med rekommenderad post. :fakta
 

Snowman89

Guest
Därav skickar man alltid viktiga papper med rekommenderad post. :fakta

Jag funderade på det, men samtidigt vet jag att vissa företag vägrar hämta ut paket/brev som måste hämtas hos ombud.
Så antingen hade jag ett brev som ingen hämtade ut alternativt ett brev som eventuellt kunde komma bort.

Nu precis innan de krediterade mig så skickade jag in bestridan både i brevform och till deras mail.
Så där kunde de inte skylla ifrån sig :)
Dagen efter jag skickade in bestridan krediterade de all surf :banana :död
 

Sir Kurtock

Bild på käringa
Gick med
7 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
CBX -80, CB1300F -03
Av egen erfarenhet vet jag att det inte håller i en ev tvist om de påstår att det inte inkommit något bestridande.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top