Strul med Halebop, fakturerar mig för saker jag ej använt..

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Jag bytte precis till Telia, skönt att kunna prata med en människa när det strular.
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Oja.. kunde jag byta så skulle jag gjort det snabbare än kvickt.. de är inte ens så billiga längre. ..
Äh vadå, 199 spänn, fria samtal, sms, mms och 0,5 gb i surf räcker för mig i alla fall.
Man orkar inte surfa på en iPhone 5s utan teleskop ändå.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Probemet är att än så länge har deras slutsats när de ansett att ärendet varit avslutata varit "Du har surfat, betala eller bestrid", samt faktumet att de ignorerar all info eller fakta jag skickar med.

Ska skicka iväg en ny bestridan på faktura 2 i både brevform och mail I eftermiddag..

Tja, bara bestrida vidare, kronofogden är lättare att ha att göra med om dom försöker ta det så långt.

Har du bestridit är det deras sak att bevisa att du är skyldig att betala och du kan ju påvisa att du inte ska betala så det bör gå smärtfritt.
Sen, byt abb, de verkar inte något vidare att ha att göra med, är nog för många besvärliga unga som har de så de försöker trötta ut kunden istället för att fixa problemet.......
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Äh vadå, 199 spänn, fria samtal, sms, mms och 0,5 gb i surf räcker för mig i alla fall.
Man orkar inte surfa på en iPhone 5s utan teleskop ändå.

Hrm, här någonstans borde man påpeka att det finns läsglasögon...

Men det gör jag inte, för det är tydligen osnällt att retas för någons höga ålder, du vet, snart jul.
 

Snowman89

Guest
Det dök upp en till intressant sak sist jag pratade med deras support, nämligen att de inte alls mottagit min bestridan som jag skickade in för över 1månad sedan..
Ändå skickades den till adressen jag fick av dem, men jag antar att den hamnade i deras papperskorg..

Ikväll ska jag skicka in 2st nya bestridanden mot deras fakturor och imorgon hoppas jag att jag får ett svar från konsumentombudsmannen..

Fortsättning följer!
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Och i samma sekund jag klickade på "beställ" hos Telia så stängdes mitt surfabb av, som jag har betalat för en månad i förväg.
Nice :smasha
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
Det är en av många anledningar jag väljer att ha ett kontantkort istället för abonnemang. Är det slut så är det slut.
Telia hade sitt 99:- månadskort att köpa halvår/helår i förväg förut, det var grymt.. nu har de bara sitt 199krs-kort kvar att köpa så.. det är lite mer än vad jag förbrukar, så måste komma ihåg att gnälla lite på telias support om att de ska återinföra det :D
 

Snowman89

Guest
Och i samma sekund jag klickade på "beställ" hos Telia så stängdes mitt surfabb av, som jag har betalat för en månad i förväg.
Nice :smasha

Du har iallafall en människa du kan ringa/gå till och skälla på.
Jag är ju fast med deras "chattsupport" :huvet :gnissla
 

Snowman89

Guest
Nää, jag har ju betalat för abbet hos Halebop, mitt nya Telia-sim har inte kommit än.

Ah doh!
Jag förstod det som att du hade abbonemang med Telia redan och bara ändrat det och beställt ett nytt.
Ptja välkommen i klubben då :crash
 

Snowman89

Guest
Fick precis ett mail från Halebop där en från supporten pratat med "en ansvarig" och de har äntligen bestämt sig för att kreditera mig för surfen :banana
Jag fick dock en känsla av att det inte direkt var för att de insett att det har fel, utan mer att de insåg att jag inte skulle ge upp och därav vart det enklare att bara kreditera det för att bli av med mig :glömdet
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Fick precis ett mail från Halebop där en från supporten pratat med "en ansvarig" och de har äntligen bestämt sig för att kreditera mig för surfen :banana
Jag fick dock en känsla av att det inte direkt var för att de insett att det har fel, utan mer att de insåg att jag inte skulle ge upp och därav vart det enklare att bara kreditera det för att bli av med mig :glömdet

Den "ansvarige" är väl förmodligen en 18-årig nagelbitare som inte törs göra någon kund arg innan bossen är tillbaka från Åre.
 

Snowman89

Guest
Den "ansvarige" är väl förmodligen en 18-årig nagelbitare som inte törs göra någon kund arg innan bossen är tillbaka från Åre.

Haha antagligen.
De trodde väl att de kunde köra det vanliga skitsnacket och sen skulle jag ge upp :död
 

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Om man bestrider en faktura i Sverige behöver man inte betala innan ärendet är avgjort. De får ej heller skicka ut några påminnelsefakturor eller gå vidare till inkasso. :mattias
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top