asfalt svarvare
kanske inte helt normal...
drivet sitter på VÄ sida på första länken, på HÖ på andra länken- så bara till att välja och vraka på vilken sida du vill ha det
//jj
//jj
fyrkantsramrören är väl demonterbara- lås inte in dej på dom, dom går att ändra på vid behov (tillför inte så värst mycket i styrka), svetsa och donas lär du ju få göra ändå.
tänk på framhjulets rörelse så att motor/ kylare går fritt vid fullt intryckt.
//jj
Om man hittar ett insug från en yamaha raptor 660 av viss årsmodell så kan man köra med en förgasare, här kommer ett klipp på en ombyggd yamaha xt550 http://www.youtube.com/watch?v=aZok-mFWTss&list=UU4ziD0cjhxtVdqbCoiHF03AHaha ja SZR660 är verkligen ful. Att "klä om" den är verkligen en välgärning. Fanns ju färdiga trimkit i 3 steg hos ÅF när den var ny dessutom.
Jag har iaf slopat 150cc motorn mentalt, jag har byggt för många småhojar senare år, det får räcka.
Nackdelen med XT/TT är att behöva klydda med dubbla förgasare och dessutom går de skit utan luftburk.
Skrotarna är ju fyllda med stånkor, fast det är svårt att köpa en motor med all kringutrustning av dem.
Skönt häng på Rapidos öppet hus!
Idag höll Rapido MC, Stockh... |
|
Högsta antalet viltolyckor på tio år
Under 2023 inrapporterades ... |
|
Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland
Foto: Miles Holden Värva... |
|
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb
Den 3 augusti i år har Hyde... |
|
Dags för 50:e Custom Bike Show
Lördagen den 1 juni är det ... |
|
Varning för potthål
Foto: STR/Hanna Maxstad ... |
|
Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride
Söndag 19 maj är det dags f... |
|
Ola Stenegärd på MC Collection
Sverige har begåvats med et... |
|
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest
Under tisdagen presenterade... |
|
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest
Under tisdagen presenterade... |