asfalt svarvare
kanske inte helt normal...
drivet sitter på VÄ sida på första länken, på HÖ på andra länken- så bara till att välja och vraka på vilken sida du vill ha det
//jj
//jj
fyrkantsramrören är väl demonterbara- lås inte in dej på dom, dom går att ändra på vid behov (tillför inte så värst mycket i styrka), svetsa och donas lär du ju få göra ändå.
tänk på framhjulets rörelse så att motor/ kylare går fritt vid fullt intryckt.
//jj
Om man hittar ett insug från en yamaha raptor 660 av viss årsmodell så kan man köra med en förgasare, här kommer ett klipp på en ombyggd yamaha xt550 http://www.youtube.com/watch?v=aZok-mFWTss&list=UU4ziD0cjhxtVdqbCoiHF03AHaha ja SZR660 är verkligen ful. Att "klä om" den är verkligen en välgärning. Fanns ju färdiga trimkit i 3 steg hos ÅF när den var ny dessutom.
Jag har iaf slopat 150cc motorn mentalt, jag har byggt för många småhojar senare år, det får räcka.
Nackdelen med XT/TT är att behöva klydda med dubbla förgasare och dessutom går de skit utan luftburk.
Skrotarna är ju fyllda med stånkor, fast det är svårt att köpa en motor med all kringutrustning av dem.
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |