Stor stånka i litet aluchassie?

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
drivet sitter på VÄ sida på första länken, på HÖ på andra länken- så bara till att välja och vraka på vilken sida du vill ha det:tummenupp

//jj
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
20140929_191415.jpg


Gjorde en pappmall, för att få en bild av vad som får plats. Nu glömde jag ta måtten, så det var inte så mycket värt just nu men iaf.......:rolleyes:
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
fyrkantsramrören är väl demonterbara- lås inte in dej på dom, dom går att ändra på vid behov (tillför inte så värst mycket i styrka), svetsa och donas lär du ju få göra ändå.
tänk på framhjulets rörelse så att motor/ kylare går fritt vid fullt intryckt.

//jj
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
fyrkantsramrören är väl demonterbara- lås inte in dej på dom, dom går att ändra på vid behov (tillför inte så värst mycket i styrka), svetsa och donas lär du ju få göra ändå.
tänk på framhjulets rörelse så att motor/ kylare går fritt vid fullt intryckt.

//jj

Intressant nog så sitter orginalmotorn fast i denna vagga, och demoteras komplett med motor, kylare, batteri och en stor del av elsystemet. Tokigt race:fakta

Nä jag inser att den kanske ryker, men än så länge, och med den på plats, så finns det utrymme för en modern vattenkyld schysst stånka, som det verkar.

Jag får smyga runt med min pappmall på ngn träff och mäta på hojarna:rofl
 

jyx

offroad, sport, custom...allt funkar
Gick med
14 Jul 2004
Ort
eskilstuna
Hoj
Buell Cyclone, harley dynaglide och en blå XT550
Haha ja SZR660 är verkligen ful. Att "klä om" den är verkligen en välgärning. Fanns ju färdiga trimkit i 3 steg hos ÅF när den var ny dessutom.

Jag har iaf slopat 150cc motorn mentalt, jag har byggt för många småhojar senare år, det får räcka.

Nackdelen med XT/TT är att behöva klydda med dubbla förgasare och dessutom går de skit utan luftburk.

Skrotarna är ju fyllda med stånkor, fast det är svårt att köpa en motor med all kringutrustning av dem.
Om man hittar ett insug från en yamaha raptor 660 av viss årsmodell så kan man köra med en förgasare, här kommer ett klipp på en ombyggd yamaha xt550 http://www.youtube.com/watch?v=aZok-mFWTss&list=UU4ziD0cjhxtVdqbCoiHF03A
 

Pebl

Flyter fram
Gick med
17 Oct 2003
Ort
Lidköping
Hoj
-06 BMW R1200S,-99 BMW K1200LT
Stor kubik som i en xt600 låter ju kul men de är ju en aning klumpiga.
Har en Wr450F -05 och hade en KLX650 -94 ett tag, på papperet verkar de ju lika men olika kubik, båda vattenkylda, elstart, ungefär samma effekt.
Men: KLX-motorn var närmare dubbel så tung som WR-motorn, WR:en har betydligt rappare gasrespons. Dessutom finns det delar i mängder till WR till humana priser, KLX:en var betydligt svårare att finna delar till.
WR450F och YZF450 har i regel nästan samma delar, skiljer på elsystem och växellåda men mängder med eftermarknadsprylar finns
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top