Stoner till Honda!

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Stoner som har kommit fram mycket tack vare Puig.

Själv verkar Stoner snabb med att hylla Lucio efter sitt rookie år, ser inte att "allsmäktige" Puig hyllas av Stoner på samma sätt ..

Casey Stoner (after his Rookie year on the Honda) says:

"I've had a long and good relationship with Lucio Cecchinello there is only one year I haven't been with him since I came into grand prix racing. We came up through the ranks together and he helped me a lot in the beginning, and this year we had an opportunity to get into MotoGP."
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Själv verkar Stoner snabb med att hylla Lucio efter sitt rookie år, ser inte att "allsmäktige" Puig hyllas av Stoner på samma sätt ..

Casey Stoner (after his Rookie year on the Honda) says:

"I've had a long and good relationship with Lucio Cecchinello there is only one year I haven't been with him since I came into grand prix racing. We came up through the ranks together and he helped me a lot in the beginning, and this year we had an opportunity to get into MotoGP."
Utan Puig är chansen stor att Stoner inte hade kunnat plockas upp av Lucio eller Ducati. Eftersom frågan ställdes efter hans rookieår hos LCR är det inte konstigt att han pratar om Lucio och inte Puig som ju plockade upp Stoner betydligt tidigare, 2000 närmare bestämt.
På Stoners egen hemsida används ordet "great" om Puig...

In that year he also raced two rounds of the Spanish 125cc Championship. It was there he was noticed by GP great Alberto Puig. Alberto was impressed by Casey's determination and skill and invited him to race for the Telefonica Movistar Team in the 125cc Spanish Championships the next year.
 

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
Utan Puig är chansen stor att Stoner inte hade kunnat plockas upp av Lucio eller Ducati. Eftersom frågan ställdes efter hans rookieår hos LCR är det inte konstigt att han pratar om Lucio och inte Puig som ju plockade upp Stoner betydligt tidigare, 2000 närmare bestämt.
På Stoners egen hemsida används ordet "great" om Puig...

In that year he also raced two rounds of the Spanish 125cc Championship. It was there he was noticed by GP great Alberto Puig. Alberto was impressed by Casey's determination and skill and invited him to race for the Telefonica Movistar Team in the 125cc Spanish Championships the next year.

Vi får nog tipsa Puig om "#space" han verkar kunna allt om GP-racing.
Eller ett stalltips från #space till HRC, anställ N. Hayden igen så blir ni världsmästare :shrules
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Oh my god. Tror du verkligen Nicky Hayden kan bli världsmästare igen? Hans tur är förbrukad sedan länge...

Att en "spökförfattare" på Stoners hemsida använder "GP great Alberto Puig" innebär ju i praktiken ingenting.
Skulle tro att Stoner har läst texten och inte haft något att invända. I diskussionen var dock mitt citat betydligt mer relevant än ditt om Lucio Cecchinello..
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
I diskussionen var dock mitt citat betydligt mer relevant än ditt om Lucio Cecchinello..

Tveksamt.. Själv tror jag att man i "GP great Alberto Puig" inte lägger några större värderingar i Puig som Manager/vän etc .. Snarare är känslan att man syftar på och lyfter på hatten för Puig:s verksamma karriär under 500cc eran och alltså inte nått överhuvudtaget med hur han funkar i team .

Så fortfarande gäller: att en "spökförfattare" på Stoners hemsida använder "GP great Alberto Puig" innebär i praktiken ingenting.

Ungefär som de flestas ord här på sporthoj, särskilt dina :tungan

:krama
 
Last edited:

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Tveksamt.. Själv tror jag att man i "GP great Alberto Puig" inte lägger några större värderingar i Puig som Manager/vän etc .. Snarare är känslan att man syftar på och lyfter på hatten för Puig:s verksamma karriär under 500cc eran och alltså inte nått överhuvudtaget med hur han funkar i team .

De förare som puig lyft fram i sina satsningar har ju lyckats rätt väl, eller hur?
Sen så snackar managers och förare ofta ner andra förare för att knäcka självförtroenden hos motståndarna.
En del gör det som bufflar, andra gör det med finess. En del förare tar åt sig, en del skakar av sig det.
Att ta fram en förare som knäcker Rossi är inte helt lätt, är alla managers som inte gör det misslyckade?
Särskilt som Puig faktiskt hjälpt en kille som gjort det..
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Tveksamt.. Själv tror jag att man i "GP great Alberto Puig" inte lägger några större värderingar i Puig som Manager/vän etc .. Snarare är känslan att man syftar på och lyfter på hatten för Puig:s verksamma karriär under 500cc eran och alltså inte nått överhuvudtaget med hur han funkar i team .

Så fortfarande gäller: att en "spökförfattare" på Stoners hemsida använder "GP great Alberto Puig" innebär i praktiken ingenting.

:krama
Märker du inte att dina argument för uppfattningen att Puig inte är värd respekt som GP-manager, har ramlat ner från strax över noll till noll? Varför förnedra dig i sandlådan istället för att säga som det är: du gillar Hayden och har därför svårt för Puig?

:va
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Pedrosa, han behöver en nystart. Om Stoner kommer till HRC så får det väl ses som en förste förare?

Jag har förresten ett Puig kåpglas, ifrån Spanien. Släktingar? :)

Det låter rimligt. Stoner ser nog till att bli nr 1 hos Honda. Då är frågan om det blir Ducati eller Yamaha för Pedrosa. Det i sin tur beror i hög utsträckning på vad Rossi och Lorenzo bestämmer sig för. Tror inte Yamaha är intresserade om de båda vill stanna. Sen kanske det i praktiken inte är så sannolikt att de båda fortsätter hos Yamaha ett år till. Vi får nog vänta ett tag innan svaret på den gåtan ger sig.:)
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Det låter rimligt. Stoner ser nog till att bli nr 1 hos Honda. Då är frågan om det blir Ducati eller Yamaha för Pedrosa.
Intressant. Pedrosa ser onekligen ut att få ta av sig Honda-Repsol-stället. Mest spännande vore att se honom hos Yamaha, tycker jag, istället för Edwards, som jag tycker borde ha flyttat hem till Texas för länge sedan.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Intressant. Pedrosa ser onekligen ut att få ta av sig Honda-Repsol-stället. Mest spännande vore att se honom hos Yamaha, tycker jag, istället för Edwards, som jag tycker borde ha flyttat hem till Texas för länge sedan.

Pedrosa och Lorenzo/Spies, Hayden och Rossi, Stoner och Dovi, bara att lösa vem som kör Yamaha Factory alt Tech3 samt ers Edwards. Lätt.
 

Peno

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
ZX6R
Intressant. Pedrosa ser onekligen ut att få ta av sig Honda-Repsol-stället. Mest spännande vore att se honom hos Yamaha, tycker jag, istället för Edwards, som jag tycker borde ha flyttat hem till Texas för länge sedan.

Eller den mer komiska lösningen. Pedrosa byter plats med Stoner, och blir ånyo teammate med Kentucky Kid. The Dynamic Duo återförenas.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top