Stoner till Honda!

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Utan Burgess hade Rossi varken gått till Yamaha eller vunnit någon titel åt dem. Precis som med Doohan, har Rossi Burgess att tacka för sin framgång. Om Rossi inte får med sig Burgess till Ducati kommer han inte gå dit – det är helt säkert.
FEL! har du läst hans bok så vet du om att detta inte stämmer. Han hade/gick gått till Yamaha utan Burgess och hans team. Dock var han lite knäckt att dom inte ville hänga med först men berättade att han kände och trodde fortfarande på att han gjort rätt val och hoppades att Burgess och Teamet skulle ändra sig. Vilket dom senare gjorde efter Burgess träffat Furusawa.

//Cel
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Rossi har vel gjort det ganske klart
Nej, man kan tolka det han säger som att han inte vill köra tillsammans med Lorenzo men Lin Jarvis jobbar på att ha båda kvar och Lorenzo anser också att Yamaha är hans förstaval - oavsett om Rossi är kvar eller inte. OM Lorenzo dessutom vinner VM blir han ännu mer intressant för Yamaha.
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Otroligt svårt att tro att Stoner kör för Repsol nästa år. Känns bara fel.
Stoner tycker garanterat att det ”känns fel” nu: Detta blir tredje säsongen i rad hos Ducati som han misslyckas med att ta tillbaks titeln. Skulle han välja att gå in i ytterligare en om han kan välja Repsol Honda?
 

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Fjärås
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
FEL! har du läst hans bok så vet du om att detta inte stämmer. Han hade/gick gått till Yamaha utan Burgess och hans team. Dock var han lite knäckt att dom inte ville hänga med först men berättade att han kände och trodde fortfarande på att han gjort rätt val och hoppades att Burgess och Teamet skulle ändra sig. Vilket dom senare gjorde efter Burgess träffat Furusawa.

//Cel

Helt rätt!!! Nyteknik brinner av egna sanningar:tummenupp
Hur vet du vad stoner tycker just nu:confused::confused:
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Vi kan spekulera ihjäl oss. Lätt.

Jag är lite mer den som håller på märke än förare även då jag som ducatist faktiskt gillar Stoner (har inget emot Hayden heller iofs). Tror dock inte Stoner stannar hos Ducati då de har seriösa problem med sin hoj samt att jag är osäker på att Rossi skulle våga byta till Ducati då det är en rätt riskabel hoj just nu. Om han nu verkligen inte går sak i flummat att köra F1 en gång för alla...

Sen verkar ju Rossi blivet segare det senaste. Crosskador hit och benbrott dit, sen kan man inte direkt säga att han dominerat iår ändå. Han säger ju själv att han får jobba mer för sina segrar. Nä, tycker Lorentzo verkar vara en hetare förare.

Att så många gnäller på Pedrosa kan jag inte begripa heller. På Mugello var han ju helt oslagbar och jag tror inte Rossi hade haft en chans mot honom heller.

Mina ören.
 

SKOMAKARN

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Ort
Utanför Ulvatorp
Hoj
KTM 950sm -06, Honda cbr 600 -85
Och jag skattar mig överlycklig som fick döpa min son efter den störste av dom alla. :)

Aha... till Jesus då eller?:tungan Prällen säger: Jag döper dej "Namn", "Namn" till kristus....bla,bla.....
Döpa har inget med namnet att göra.

Men skit i det nu. Nån som har mer info om Stoner o Honda. Det kanske är dags för grabben att byta stall nu faktiskt. Hade gärna sett honom kvar hos Ducati men då i topp förstås. Kommer hålla på honom även om han kör Honda.:yoparty
Om Rossi sen går till ducati ska jag hålla lite på honom åxå:tummenupp
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
FEL! har du läst hans bok så vet du om att detta inte stämmer. Han hade/gick gått till Yamaha utan Burgess och hans team. Dock var han lite knäckt att dom inte ville hänga med först men berättade att han kände och trodde fortfarande på att han gjort rätt val och hoppades att Burgess och Teamet skulle ändra sig. Vilket dom senare gjorde efter Burgess träffat Furusawa.

//Cel
Nej, jag läser inte läst ”hans bok” och vad någon spökskrivare har att säga om saken hade inte förändrat vad jag tror. Utan Burgess hade Yamhan aldrig förvandlats till en vinnarhoj under en vinter, och det visste förstås Rossi. Ergo – Rossi bestämde sig inte förrän det var klart att Burgess följde med, vilket förstås inte kan ha varit ett svårt beslut varken för Burgess eller Yamaha.
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nej, jag läser inte läst ”hans bok” och vad någon spökskrivare har att säga om saken hade inte förändrat vad jag tror. Utan Burgess hade Yamhan aldrig förvandlats till en vinnarhoj under en vinter, och det visste förstås Rossi. Ergo – Rossi bestämde sig inte förrän det var klart att Burgess följde med, vilket förstås inte kan ha varit ett svårt beslut varken för Burgess eller Yamaha.
Att Burgess och flera av mekanikerna följde med var såklart väldigt viktigt men jag tror inte man ska underskatta den totala förändring av hela raceavdelningen som Yamaha gjorde. Masao Furusawas inträde som chefsingenjör istället för Ichiro Yoda, som gick till Kawasaki, kan nog inte underskattas. Sedan satsade Yamaha mer pengar, resurser och personal än någonsin tidigare. Resultatet av den samlade förändringen och satsningen med Rossi som sista pusselbit ser vi resultatet av nu.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Att Burgess och flera av mekanikerna följde med var såklart väldigt viktigt men jag tror inte man ska underskatta den totala förändring av hela raceavdelningen som Yamaha gjorde. Masao Furusawas inträde som chefsingenjör istället för Ichiro Yoda, som gick till Kawasaki, kan nog inte underskattas. Sedan satsade Yamaha mer pengar, resurser och personal än någonsin tidigare. Resultatet av den samlade förändringen och satsningen med Rossi som sista pusselbit ser vi resultatet av nu.
Yupp, Lorenzo tar VM! :yoparty
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top