Sporthoj Umeå

Haggwe

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
CBR929
Körde också några repor vid degernäs kring halv två men såg ingen annan måste precis ha missat allt folk
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Ingen som ska ut o köra i dag efter kl 16

Matte du skulle ha vänt o kört med mig
 

Haggwe

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
CBR929
Jag ska ut och köra men jag slutar 16 så vid 17 kommer jag att befinna mig vid degernäs någon annan som ska dit?
 

Speedy84

STENHÅRD MC
Gick med
12 May 2006
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R 1000-03 GSX-R 750(såld)
Tjoo nu har man hittat hit där alla skriver som man träffat ute på vägarna. hehe nu har pungen lugnat ner sig efter den där kraftiga nertagningen som hände på lördagskväll. Det dryga nu är att man inte kan köra nån hoj på eftermiddagen för man jobbar jävla skit skift. Är det nån mer här än jag som kan köra på förmiddagen typ mellan 10.00 12.00 eller nått sånt. Om inte så får vi ses till helgen
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Tjoo nu har man hittat hit där alla skriver som man träffat ute på vägarna. hehe nu har pungen lugnat ner sig efter den där kraftiga nertagningen som hände på lördagskväll. Det dryga nu är att man inte kan köra nån hoj på eftermiddagen för man jobbar jävla skit skift. Är det nån mer här än jag som kan köra på förmiddagen typ mellan 10.00 12.00 eller nått sånt. Om inte så får vi ses till helgen

Skulle kunna hänga med i morgon börjar ju kl två på eftermiddagen
 

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
ja rädd för regn är man ju, man är ju inte gjord av socker bara för de! kl 11:30 på kajen? då hinner jag käka lite också :)
 

R0adkill

AssRocket
Gick med
14 Jun 2008
Ort
Umeå
Hoj
-00 cbr 929rr
Läste i tidningen idag att herr Sune Andersson skulle fara och harva nu på lördag på jula parkeringen, stod kl 13:00 OCH 15:00 är det bra väder så kan man ju dra ihop ett gäng och fara å kik :)
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
låter som en bra ide
om jag inte jobbar massa övertid.



Nja vart inget för mig. nästa gång med bättre väder.

Vi var ute en sväng, körde väl 3km sen kom rengnet, Vi försöker igen i morgon Kanske samlas på degernäs rakan 11,00 om alla kan :va
 

FightRR Matte

Hård Som Sten..
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Umeå
Hoj
1917cc CB/R RR
Ingen som ska ut o köra i dag efter kl 16

Matte du skulle ha vänt o kört med mig

Tänkte tanken men det blev inte så...nästa gång:tummenupp

Fan att man ska va nere i skåne o köra lastbil, blir ju som lite kört då..:6surkart
Fast vädret verkar ju inte ha varit bäst hur som helst.
Nåja, hoppas helgen blir bra iaf.
 
Last edited:

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
Jag undrar om inte folket runt degernäsrakan börjar bli lite irriterad, idag när jag och SPID va där kom de fram en gudde och va lite.. ja irriterad..
han sa att i de röda huset vid vägen låg de folk och sov som hade jobbat natt.
"jag förstår att de är kul att köra hoj, men ni är ju här varje dag nästan, lite respekt får man allt visa..."
 

FightRR Matte

Hård Som Sten..
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Umeå
Hoj
1917cc CB/R RR
Jag undrar om inte folket runt degernäsrakan börjar bli lite irriterad, idag när jag och SPID va där kom de fram en gudde och va lite.. ja irriterad..
han sa att i de röda huset vid vägen låg de folk och sov som hade jobbat natt.
"jag förstår att de är kul att köra hoj, men ni är ju här varje dag nästan, lite respekt får man allt visa..."

Vad säger ni om klockis då..?? jag o en polare brukar vara där o leka lite(vi är inte lika duktiga som ni..:wiggle ) , där är man ju ganska själv, kanske inte lika plan som degernäsrakan men..

Vette tusan vart annars man kan va..
 

-Freddy-

Guest
Jag föreslår isf att vi visar gubben respekt innan han lessnar och ringer Blå. Det är trots allt en jävligt bra plats, och några alternativ förutom klockarbäcken finns inte häromkring.

Så, hur gör vi? mitt förslag är att starta en insamling och slanta några hörselkåpor från Rusta år dom!

Eller så kan vi sätta på orginaldämparna men det gör nog föga skillnad.

Annars får vi hota Luftfartsverket att om dom inte släpper in oss på landningsbanan så spränger vi nåt litet Cessna i statuerande exempel :va
 

Mobster

Posör?
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Umeå
Hoj
Gammel XR600, KTM 990SM
Jag undrar om inte folket runt degernäsrakan börjar bli lite irriterad, idag när jag och SPID va där kom de fram en gudde och va lite.. ja irriterad..
han sa att i de röda huset vid vägen låg de folk och sov som hade jobbat natt.
"jag förstår att de är kul att köra hoj, men ni är ju här varje dag nästan, lite respekt får man allt visa..."



Kom det en "gudde" :va tror inte man ska lyssna på dom :D .. ( sorry kunde inte låta bli :pannkyss ) men tanken har ju slagit mig angående Degernäs för det har ju blivit rätt mycke åka där, o helt klart så skulle man haft lite fler sträckor o vara på så man kan variera sig lite. Klockis e ju helt ok men det e ju rättså mycket trafik på kvällarna där med.. men man får väl sätta sig o spåna lite helt enkelt..
 

R0adkill

AssRocket
Gick med
14 Jun 2008
Ort
Umeå
Hoj
-00 cbr 929rr
Det är ju i princip bara kostigar/krokiga vägar här :( och dom vägar som är fina är det så förbannat mycket trafik på :p
Tror alternativet är att sätta dit ett "pizzadrev" och lära sig göra 12:eek:r osv :)
 

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
klockarbäcken är rätt bra så länge de inte är på vardagar.. då är de mkt trafik, men de brukar även vara massa som sover över i övernattningsrum och i lastbilar där, dom blir nog less dom med...
de jag kan komma på nu är ju konbanan men då kan man inte vara där när de är folk som övar, vilket förmodligen är ganska ofta. Tyvärr är de det enda stället som man får vara ifred på.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top