Sporthoj Umeå

Mobster

Posör?
Gick med
1 Jul 2007
Ort
Umeå
Hoj
Gammel XR600, KTM 990SM
Kl 18 idag på kajen ?
Nån som vill me ?
Ska skruva tebax kåpor efter service ikväll... annars hade jag nog hakat på.... hmmm undrar nu varför jag skrev det här alls då det inte resulterar i nått förutom att jag inte ska me :confused: :va
 

D_fox

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Umeå
Hoj
R6:a -06
Ska skruva tebax kåpor efter service ikväll... annars hade jag nog hakat på.... hmmm undrar nu varför jag skrev det här alls då det inte resulterar i nått förutom att jag inte ska me :confused: :va

Men det är ju mer kul med nån respons än ingen alls.. :tummenupp
Jag ska då ut oavsett... :)
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Party!

Då är det äntligen dags för en höstfest på SMCK!!!
Allt lösdrivande folk som sitter hemma och deppar efter den regniga sommaren måste ju självklart dyka förbi och ljuga om hur mycket dom kört på slangen
Portarna slår som vanligt upp kl 19.00 och vi håller på till sista stupar.
Inträde 40kr och all dricka köps på klubben.
Öl 20kr
Cider 25kr
Sen finns det sprit, vin och whiskey till salu oxå.
 

R0adkill

AssRocket
Gick med
14 Jun 2008
Ort
Umeå
Hoj
-00 cbr 929rr
nu är det ju inte så långt kvar till sommaren iaf :( men har börjat skruva på hojen, ska slänga in en projektråd sen :)
 

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
Nu börjar det närma sig tid för lite vinterpyssel. Alltid lika roligt när paketavierna börjar droppa in.

749:an ska få kraschpuckar och kraschkåpor. Tjejens SV650s ska få kraschpuckar. Samtidigt blir det oljebyte och annan allmän omsorg förstås. Har tänkt ta lite bilder före och efter kåpbytet, om det blir snyggt länkar jag till bilderna härifrån. Om det blir fult kommer jag att vara otröstlig :näsblod
 

R0adkill

AssRocket
Gick med
14 Jun 2008
Ort
Umeå
Hoj
-00 cbr 929rr
Ja nu börjar iaf min lilla raket bli klar nå bilder om de är av intresse.

Före.
DSC01652.jpg


Kollar lite passform/klurar på hur bakramen ska smidas.
DSC00163.jpg


Mot det färdiga resultatet :)
tgfcytc.jpg


gfciygc.jpg


Framtill.
20090204231.jpg


Framlyset ska bytas kan ja lova men har ju projekt permobil med 4:a hjul jag bygger också så de mesta av den surt skrumpna lilla lönen man lyckas skrapa ihop går till den.
ska lägga in nån bild då den är klar nu är fälgarna polerade + lite annat småtjaffs. :)
Vart tog sommaren vägen?
 
Last edited:

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Umeå
Hoj
R1 -98
Hej alla Umeåsporthojjare! Har just flyttat hit för att plugga och komma hänga här i sommar oxå. Har någon något bra tips på sommarjobb så man har råd att köra i sommar ? Kanske finns någon taxiåkare här? Har taxikort
 

Haggwe

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Umeå
Hoj
CBR929
Välkommen, är inte så insatt i taxi branschen men har sett att Umeå taxi har skyltar på sina bilar där de söker chaufförer. 090-770000
 

Ouroboros

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 1198 -09. Yamaha R1-Touch Of Evil Edition
1a Maj Körning i Umeå!!

Nu har våren kommit med stormsteg och det är dags att vi börjar visa de andra trafikanterna att sommaren är snabb inmarsch och därmed även vi motorcyklister i alla dess former.

Vi tycker att ett bra sätt att göra det är via en kortegekörning genom Umeå den dag då många människor är i rörelse runt centrumtrakterna på grund av allt annat som hör 1a Maj till.

Alla motorcyklister är välkomna att köra med oss, det är ju vi tillsammans som hörs och syns. Så ställ på era hojar, säg åt era kompisar att göra desamma och kom och kör med oss.

Vi möts på Kajen och gör en kortare färd runt Umeå stad med dess närområden och kommer tillbaks till kajen.
Efteråt bjuder vi på fika för de som vill uppe i UMCC:s lokaler.

Tid för avfärd är kl:12.00
Platsen är Kajen vid restaurangbåtarna.

Vid alldeles för kallt väder och snö/regn är risken stor att det blir inställt. Så tänk på värme och sol allihop.

//Thommy UMCC
 

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R 1100-92(såld) Yamaha FZ1-S
Umeå Motor Week cruising torsdag 25/6-09

Idag börjar Umeå Motor Week
På torsdag är det mc-dagen.

TORSDAG: Sommaren i City. MC crusing i centrala Umeå och livemusik med Wolfman jack.

mer info på http://www.motorweek.se/?page_id=34

Tyvärr stod varken tid eller plats på hemsidan, (kanske blir uppdaterad snart).

Jag har kontaktat dom och fick detta till svar:
"
Det kommer att funka så här:
19.00 start vid kajen, där ges även lite info om kvällens crusing.
19.? (exakt tid blir klar idag) så crusar hela gänget ett varv i Rådhusesplanaden, rundar Apberget (ev bakom Apberget).
19. ? Kortegen glider in bakom avspärrningar på storgatan utanför Rådhuset. (så många som vi får platts med)
Mc folket kan gå till torget och ta del av Sommaren i City med Wolfman Jack & Kingen!
"
 

Järven

Loch Ness
Gick med
14 Jul 2006
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R 1100-92(såld) Yamaha FZ1-S
Sommarfest hos umcc lör 4 juli

UMCC fyller 40år i år!

Detta måste firas och vi börjar med en sommarfest lördag 4/7-09.:yoparty

Program:
Körning 12:00
(samling på klubben Ålidbacken 23, baksidan av Östra paviljongen, Ålidhöjd, Umeå)
Festen börjar ca 17:00
Grillning (ta med egen mat)
Lekar/tävlingar
Tipsrunda
Trubadur (dvs jag:gnissla)
Inträde: Ett glatt humör:banana
Vi ser gärna att så många gamla/nya medlemmar som möjligt kommer och ta gärna med en vän eller två!:tummenupp

Välkommen till en trevlig sommartillställning!
 

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Boden/Luleå
Hoj
Hojlös
Nu får jag äntligen ner hojen imorrn efter mycket om och men, snickrat ihop egna slipons, miniblinkers och besiktat. Bara att tuta och köra nu alltså :tummenupp

Så tänkte höra om det är nån som är kvar här eller om man ska gå med i Stenhård MC( Hittade just den sektionen:näsblod)
 

Jezze_

Sporthojsnörd
Gick med
18 May 2006
Ort
Björkarnas stad
Hoj
919 turbo
Imorrn mellan kl 08.00 och 17.00 finns möjligheten att leka av sig lite på Åmselebanan.
Jag kommer vara där och leka lite med stunthoj, men man kan säkert hitta på nåt mer om man vill.. :)
200:- / hoj för hela dan.
jag tänkte försöka få med däckkrängare och lite verktyg för dom som vill använda, även en liten 12v kompressor för dom som vill testa olika däcktryck.
 

SPID

Gay Lord, Use Your Power
Gick med
12 Sep 2005
Ort
umeå
Hoj
MOTARD
Nu får jag äntligen ner hojen imorrn efter mycket om och men, snickrat ihop egna slipons, miniblinkers och besiktat. Bara att tuta och köra nu alltså :tummenupp

Så tänkte höra om det är nån som är kvar här eller om man ska gå med i Stenhård MC( Hittade just den sektionen:näsblod)

Alla vi som körde förra året håller till i stenhård tråden kolla där när det är dags att gasa ha det:yoparty
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top