Sporthoj Piteå

_rills_

Guest
Tja!

På lördag så anordnar vi från fmck Boden en sista körning för denna sommar.
Start på ok/q8 i Boden kl 12:00 och sen rullar vi iväg mot älvsbyn.

På kvällen kommer vi ha en hojfest på våra klubblokal. Kommer vara lite grillning och öldrickning på schemat.

Om intresse finns att komma så pm:a mig för info.

Mvh
Ricard
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Rolf, du råkar inte ha kvar din originalljuddämpare från Daytonan? Skulle vilja ha lite mått på den (bredd, tjocklek/höjd samt längd). Funderar på att eventuellt passa in en originaldämpare från en Daytona eller nån slip-on till den på min GSX.

DSC_0006-1.jpg


(har börjat hända lite på hojen i alla fall)

:)

EDIT: Fick tag på måtten på annat håll. Skulle inte passa... bara leta vidare... :gnissla
 
Last edited:

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Schnyggt:tummenupp. Ledsen att det tog tid att svara, ett GP i Portugal kom emellan:). Du, ta och kolla in denna länk, det är det slip-on jag har på min hoj. Ett M2 är lite mindre än M5 och då röret är kort borde det fungera ypperligt.

Jag ska packa om mitt i vinter så Du får gärna kolla med det om Du vill. Annars så ligger originalpipan och samlar damm i ett hörn...

Rolf, du råkar inte ha kvar din originalljuddämpare från Daytonan? ...
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Schnyggt:tummenupp. Ledsen att det tog tid att svara, ett GP i Portugal kom emellan:). Du, ta och kolla in denna länk, det är det slip-on jag har på min hoj. Ett M2 är lite mindre än M5 och då röret är kort borde det fungera ypperligt.

Jag ska packa om mitt i vinter så Du får gärna kolla med det om Du vill. Annars så ligger originalpipan och samlar damm i ett hörn...

Var det med nån Rolf på gridden. Missade det isåfall. :D

2Brothers-pipan skulle ju gå, synd bara att den är lite dyr men den går ju alltid att hitta begagnad. Har ungefär 180mm att röra mig på under bakramen och M5 varianten är drygt 130mm så det skulle ju fungera helt OK. Burken jag har passar ju bra, men den är helrund istället för lite oval som den skulle ha varit. Fyller upp bakdelen lite bättre och ser snyggare ut från sidan.

Hade varit kanon om jag fick låna ditt vid något tillfälle. :tummenupp

Originalpipan skulle också vara intressant för eventuellt så kommer bakramen byggas om en del när andra stötdämpare ska på och då kanske den får plats. Du skulle inte kunna ta med den på jobbet tills imorn eller nåt så dyker jag förbi?

Du huserar väl här ute vill jag minnas?

asdadgsad.jpg
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Nån mer som inte ställt av? Än går ju köra :D
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag betalar ju bara en hundralapp i månaden för försäkringen så det finns ingen anledning att ställa av. ;)
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Kolle, nja... typ. Småfix kvar. Men skulle nog inte våga ut med den i snömodden hehe... Däremot körs det ju motard :D
 

Vargen2k

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
piteå
Hoj
klotad rsv mille samt en ofärdig fz750
Det kördes skoter på baksidan imorse så jag är glad att jag ställt undan hojjen..
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Har isdäck, men kör än med sommarsulor(slicks :D) Vill att det ska vara lite isigare innan jag lägger på isdäcken så man får behålla nå dubb...

Blev stoppad av farbror blå häromdagen, -6.5 grader, slicks på hojen och glad i hågen... Höll nästan på köra över dom då jag såg dom så sent(kanonlyse:rolleyes:), men dom undrade bara hur det var att köra på vintern :tummenupp

Så länge det inte är snö på vägarna så går gatdäck faktiskt rätt bra, även om det kan gå lite brett emellanåt...
 

_rills_

Guest
Hejsan alla hojåkare!

Den 12 December så ska vi anordna den årliga Lucia festen.
Portarna slår upp kl 1700 för dom som vill grilla.
Egen mat och drick medtages. Efter maten kommer det bli
lite fika och glögg som klubben står för, sen så kommer kvällen
fortsätta med öldrickning, musik, hojfilm och även en och annan
liten påhittad mc historia.

Plats för denna händelse kommer vara våran klubblokal.

Skicka PM för vägbeskrivning
Hoppas vi ses

Mvh
FMCK Boden
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Vilka är vi härifrån stan som ska över till Kemora nu i Maj?

Vi har ju fått priserna nu så jag tänkte att det kan ju vara lika bra att se över hur resan dit ska gå till och vad folk har tänkt sig. :)

Eftersom jag förmodligen kommer att sakna A behörighet vid körningstillfället så blir det att ta hojen på släp och bila dit (suger att fylla år på hösten). Tillgång till rymlig Ford Mondeo med möjlighet att låna släp som jag tror man kan klämma in tre hojar på, visserligen inte ett täckt släp men ändå relativt stort.
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Vilka är vi härifrån stan som ska över till Kemora nu i Maj?

Vi har ju fått priserna nu så jag tänkte att det kan ju vara lika bra att se över hur resan dit ska gå till och vad folk har tänkt sig. :)

Eftersom jag förmodligen kommer att sakna A behörighet vid körningstillfället så blir det att ta hojen på släp och bila dit (suger att fylla år på hösten). Tillgång till rymlig Ford Mondeo med möjlighet att låna släp som jag tror man kan klämma in tre hojar på, visserligen inte ett täckt släp men ändå relativt stort.

Föreställ dig att du vurpar å inte kan köra hojen hem. Ska du då lämna den i finland å hämta den senare???

Släpvagn är bra.
 

Noc

Nu är det inte så mkt kvar av resten...
Gick med
7 Dec 2003
Ort
Piteå
Hoj
Diverse japanskt och en del ryskt!?
Samt att det kan vara bra att ha med sig lite mer än bara tandborsten på en banåkning.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Föreställ dig att du vurpar å inte kan köra hojen hem. Ska du då lämna den i finland å hämta den senare???

Släpvagn är bra.

Exakt. Nu har jag i och för sig inte tänkt lägga mig men skulle det mot förmodan hända så är det ju bra med släp.

Samt att det kan vara bra att ha med sig lite mer än bara tandborsten på en banåkning.

Ja. Ryggsäck och nån väska räcker bara långt.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Det är inga problem att köra till en bankörning (ex Mittsverigebanan) för att sedan åka vidare på lång roadtrip, typ till Göteborg och sen tillbaka till Piteå :banana

Men nu ska vi ju till Finland. Jag förstår mer Koreanska än jag gör Finska. :D
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top