Sporthoj Piteå

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Utan tvekan kommer han göra det, sen kommer han spendera alla pengar han har och alla pengar han trodde han skulle få i framtiden på det :brinnerup

Vi som är frälsta vet ju precis hur det funkar. Banåkning är som en sekt utan pastor dit vi gladeligen skänker våra pengar, det vi får i utbyte är andlig spis och harmoni i våra själar...:)

...och i förekommande fall så får vi också ont...:tungan
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Vi som är frälsta vet ju precis hur det funkar. Banåkning är som en sekt utan pastor dit vi gladeligen skänker våra pengar, det vi får i utbyte är andlig spis och harmoni i våra själar...:)

...och i förekommande fall så får vi också ont...:tungan

Utan pastor, det vette tusan. Jag kommer ihåg någon vid namn niklas som lurade in mig i denna sekten... vette tusan om han inte är någon typ av sektledare. :tungan
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Utan pastor, det vette tusan. Jag kommer ihåg någon vid namn niklas som lurade in mig i denna sekten... vette tusan om han inte är någon typ av sektledare. :tungan


Det kommer strax ett mail med ett kontonummer. Ju större summa du sätter in desto saligare blir du...:angel

Mmm, eller mer som Muhammed - profet typ...?

Niklas Ali eller Muhammed Lundin?:D
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag testade JanE:s CBX på Kemora och det var en spännande nostalgitripp. Att han kan köra så fort som han gör kräver avsaknad av diverse normala funktioner såsom självbevarelsedrift:)
Det känns som att hela motorpaketet sitter upphängt i en hammock som gungar fram och tillbaka, draget i motorn är obefintligt och bromsarna kunde lika gärna vara gjorda av trä. Men ljudet är fantastiskt:tummenupp

Ja, inte är det ju någon vidare effekt i motorn inte, jag kan tycka min sur-sukka är trött fläckvis men nog är det drag i den jämfört med CBX:en. Bromsar och fjädring var ju också något av en upplevelse, precis som du säger. Tog ett tag att stanna... :död

Yepp, jag provade i min tur JanE:s hoj på Fällfors i Juli, det var en imponerande tur. Hans CBX är kittad med Öhlinsdämpare, annat styre och en massa annat jox, visst känns motorn lite tröttare än de moderna spisarna men vilket ljuuuud:kär. Chassiegenskaperna är som Niklas säger - ehrmmm - annorlunda än ett normalt banjärn...

Mmm, körning på bana är riktigt utvecklande för oss som förare och det är bara att ta det i sitt eget tempo:tummenupp. Jag gillar helskarpt den stämning och det utbyte som kommer till stånd när det är olika typer av hojar och chaufförer som samlas kring just en bana och tränar för att bli bättre chaffisar:)

Du kommer att älska det! Absolut:)

Visst är det så. Piffar man upp den med lite bättre stötdämpare så nog kan man få fason på den. Synd bara att allt trim är så dyrt, bättre gasare och ett rejält helsystem i titan kostar ju nästan 40 000kr, i och för sig tjänar man väl 10-30hk på det men det är dyra hästkrafter.

Men som sagt: ljudet. Låter som en ylande Porsche när man drog iväg på 3:an till lite drygt 110km/h. Vägarna i Lillpite var både våta och fulla med tjälskott, samt att däcken på hojen hade sett bättre dagar så jag vågade inte mer än så, hade mer än gärna gjort det dock för den är tydligen roligare ju fortare det går. :D

Bara dom börjar asfaltera i Fällfors lite så ska det nog bli åka lite bana. Är nog för lat för att åka långväga och köra. :näsblod

Utan tvekan kommer han göra det, sen kommer han spendera alla pengar han har och alla pengar han trodde han skulle få i framtiden på det :brinnerup

Jag är ganska lättfrälst så jag blir nog lurad in i banåkandet direkt...
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
JoDu, så sa nog jag och Tommy också innan den där dagen på gocartbanan i Skellefteå på hösten 2006 när profeten Mohammed Lundin talade...:krama



Förmodligen:tummenupp

Haha, får väl ta ditt ord då! :D

In other news: Helt plötsligt blev GSX:en ett riktigt monster. Hade ju en hel del strul med förgasarna så jag bytte till en nyare och fräschare brygga. Allt frid och fröjd men lite problem att komma upp i högre hastigheter efter E4:an och liknande pga avsaknad av luftburk, osv. 110km/h sen tar det stopp. För lite soppa helt enkelt. Hips vips på med nya munstycken så gick det helt plötsligt att köra väldigt fort efter Havsbadsvägen, sunda förnuftet och vinddraget satte dock stopp för några hastighetsrekord.

Nu går det att köra om på annat än på 70- och 90-väg. :tummenupp
 
Last edited:

Kolle

Medlem
Gick med
17 Feb 2006
Ort
Göteborg
Hoj
900RR & R1 -07 race
Bara dom börjar asfaltera i Fällfors lite så ska det nog bli åka lite bana. Är nog för lat för att åka långväga och köra. :näsblod



Jag är ganska lättfrälst så jag blir nog lurad in i banåkandet direkt...

Helt rätt att att prova köra bana! :tummenupp

Fastnar gör de flesta o det är ganska fort... :D
O när du har fastnat så tänker man inte på att 50-100mil enkel resa till banan är så långt som det faktiskt är. Nu förtiden så är ju mittsverige hemmabana o den är det nära till.:näsblod
Men fyfan så grymt när de får klart fällforsen!!!! :yoparty
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Det kommer strax ett mail med ett kontonummer. Ju större summa du sätter in desto saligare blir du...:angel



Niklas Ali eller Muhammed Lundin?:D

Med tanke på att du lurade in mig på detta och hur mkt pengar jag har spenderat så tycker jag det är dags att du börjar betala tillbaka :tuttar

Risken finns att man kommer att befinna sig där flera dar i veckan.
Jag har dessutom fått veta att det är min chef som är delägare i "skellefteå drive center" eller vad de nu kallar det, så vi får väll se om man kan styra ihop lite kvällsträningar när de får klart banan ;)
 
Last edited:

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag har dessutom fått veta att det är min chef som är delägare i "skellefteå drive center" eller vad de nu kallar det, så vi får väll se om man kan styra ihop lite kvällsträningar när de får klart banan ;)

Jag tolkar det där som "Ni kommer alla få rivhäften för 365 bandagar.". :tummenupp
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Med tanke på att du lurade in mig på detta och hur mkt pengar jag har spenderat så tycker jag det är dags att du börjar betala tillbaka :tuttar

Nej nej du har missuppfattat helt. Du måste ge MER pengar till mig, då blir det ÄNNU bättre!:tummenupp
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Men det är ju det vi säger hela tiden:mad:

Kultur, KulTur, Kul-tur, Kul Tur!

:rolleyes::)

Tog Du Älvsbyn på hemvägen? Trots att deras hembygdsdag redan klarats av?

Skoj att Du haka på gubbväldet i alla fall:tummenupp

Jag är för kultur:tuttar Men jag kör hellre hoj:squid
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hedenbasen idag!

Lördag, fantastiskt väder. Hedenbasen tillsammans med en massa turbobilar och kanske en Ferrari! Vi är där från 12-snåret och hela eftermiddagen...bara så att ni vet:tummenupp
 

Darth Väder

Irregular firing (dis)order
Gick med
30 Apr 2003
Ort
Örebro (men Pite i mitt hjärta)
Hoj
Hojlös
Väderkänningar....

Så här i höstvädret kan det vara på sin plats med lite oljud :yoparty

[YOUTUBE-ID]JxEhBl3Gqu0[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]_mUOe5VqD9w[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]aBFOR4U1NPM&feature=related[/YOUTUBE-ID]
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top