Sporthoj Boden

_rills_

Guest
jävlar vilken resa :) inte dålig den inte.
skytt: Fan att jag inte såg tidigare att ni sulle iväg, hade lätt följt.
 

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Boden/Luleå
Hoj
Hojlös
Det blev inget, hade inte råd så det får bli en annan helg:tummenupp . Men vi ska fyrkanten runt nu runt 11.15, så om du ser det här innan ring mig på 0702360493 så är det bara att hänka:tummenupp
 
Last edited:

_rills_

Guest
fint väder, trevligt folk och i allafall 2 snygga hojar :p
fan vad nice..måste fan göras igen.
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Jo, dom hade tydligen stått på nån stickväl i Karats, och hakat på mig när jag glidit förbi.
Jag sänkte farten och skulle kika på Info-tavlan över Jokkmokk vid infarten till byn, när jag såg att bilen bakom också tänkte kolla lite info.
:va
 

MrG

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2006
Ort
Harads
Hoj
GSX-R 750
Hallå allihopa!! vi hade tänkt å åka till pite i helg och kolla på en dag på strippen. Vi är hittills 5 hojar! är det någon mer som är sugen å haka på så far vi från OK kl 9.00
 

_rills_

Guest
har precis snackat med skytt i telefon jag kommer att dyka upp. hur fan ska ni grabbs göra med skinställen?

vet inte om man ska ta och låsa fast byxorna i hojen och ta skorna i en rygga inne på området eller om man skulle svänga förbi pappa som bor 4 km från strippen och lämna det man itne behöver =)
 

MrG

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2006
Ort
Harads
Hoj
GSX-R 750
Hallå allihopa! igen!!
tack för en trevlig liten resa! de va kul att det hakade på så pass många!!
Hoppas alla kom välbehållna hem!!
 

Bifogat

  • webb-bild.JPG
    webb-bild.JPG
    30.8 KB · Visningar: 179

_rills_

Guest
Tja

Jofan, det var super trevligt! tack alla.
Jag och skytt tog oss hem i allafall.
Hoppas vi kan dra ihop nån körning nån mer gång.
 

Rovers

älskar kurvor
Gick med
26 May 2005
Ort
Boden
Hoj
1995 Ducati Monster 900
Resan dit var ju helt okey.. Tror dock att vi tappade bort varan där inne..
Farbror blå såg lagom glad ut att dom hade kontroll på fel sida E4 när vi drog hem:tummenupp
 

_rills_

Guest
ja det var som lite kaos där inne, jag,skytt och moren satt ju med några, kanske er, som gick och käkade, sen var dom borta :p
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Hej på er

Resan dit var ju lagom "Touring":tummenupp

Själv såg jag bara tävlingen från fel ände och ovanifrån, åkte upp till tävlingsområdet efter jag spakat över ett plan till Älvsbyn (åkte bil tillbaka till Långnäs) men det var så varmt att traska runt i skinnstället så jag rullade vidare mot Boden via Älvsbyn. På vägen mot Älvsbyn kom jag ikapp Mattias (Mr G) och Krister (han på R1:an som hängde med från Boden). Vi tog ett depåstopp i Älvsbyn(glass & bensin) sedan delade vi på oss, jag och krille åkte upp till flygklubben på Högheden och fick oss en kopp kaffe innan vi åkte vidare mot Boden.

Klart kul att så pass många var med, nästa sväng kanske vi skall satsa på ett mål där vi inte kommer ifrån varandra, förslag!?
 

_rills_

Guest
Tja. alltså kan man inte bara ta en längre tur tillsamman, typ nått i stil med, boden - niemisel - råneå -smedsbyn - boden.

Man kan ju dra en fika i råneå där vid vattnet eller nått, eller så tar man en längre tur till typ lövskär eller nått efter man varit i råneå =)
 

Rovers

älskar kurvor
Gick med
26 May 2005
Ort
Boden
Hoj
1995 Ducati Monster 900
Jag skulle gärna hänga med på en långsväng nån dag..Brorsan e säkert oxå sugen:yoparty
 

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Boden/Luleå
Hoj
Hojlös
Ja då, count me in så länge som jag inte har fått sålt hojjen( är i valet och kvalet mellan byta eller inte) :tummenupp :näsblod
 

_rills_

Guest
Funderar på dra en lite längre sväng till helgen om det är bra väder. är det nån som är sugen att hänga på?

Har funderat på en väg som jag tror är ganska fin, men det får bli en överaskning eller nått :p
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Funderar på dra en lite längre sväng till helgen om det är bra väder. är det nån som är sugen att hänga på?

Har funderat på en väg som jag tror är ganska fin, men det får bli en överaskning eller nått :p

Om du tänkt köra på lördag förmiddag eller söndag så hakar jag gärna på och jag tror att min "elev" också gör det då jag räknar med att han fixar KK på fredag:)
 

_rills_

Guest
hehe jo nått sånt hade jag tänkt, skoj med lite folk, bara att fråga om du har nån mer so vill med.
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Hej!

Återupptar frågan om intresse för körning mot något/ra mål längs lite roligare vägar.

Vi har provat vägen mot skogså, den är duktigt guppig på sina ställen men kul ändå:tummenupp

Smedsbyvägen håller lite bättre kvalité men man får akta sig för att den kan vara farligt hal på sina ställen pga grus och att bönder kör traktorer längs den vägen, annars är den riktigt kul men man får akta sig för att det finns några kurvor som nyper åt och kan överaska de som ej känner till vägen så bra.

Väg 356 mot Älvsbyn är ju också en favorit men den kör jag ofta och för att den skall vara riktigt kul måste det gå lite fortare:näsblod

Förslag på andra kul vägar?

ps. Har bytt moppe och är duktigt sugen på att köra:D
 
Last edited:
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top