Sporthoj Boden

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Det var nog ungefär lika många i år som i fjol som körde paltrundan, dock var det få sporthojar. Jag och MrG åkte från station i Boden ut till Heden sedan vart vi less på att slira på kopplingen.. Jag tror att Inge Fort leder dessa lopp:rolleyes: I vart fall är det ju trevligt att det finns en sådan bredd bland MC-åkare men man börjar ju känna sig lite utrotningshotat som sporthojspilot

Vi beslutade oss för att åka och fika hemma hos mig istället, på vägen träffade vi en kompis som sa att han aldrig kör rundan då turbobusan kokar i snigelfarter, måste nog överväga en turbo så jag också får något att skylla på:D
 

_rills_

Guest
Jo det var lite sporthojar, tyvärr och ännu mindre motardhojar.
 

mr_hman

Köra bil är sista utvägen!!!
Gick med
13 May 2005
Ort
I Hembyn
Hoj
Trajja Scrambler
Halloj,, Jag är uppflyttad till Vuollerim från Östersund och gillar att köra hoj,, kommer säkert att synas i Boden då och då....
Avrostning??? nån som vet nåt om det? Blir det i helgen och isåfall när, var, hur???
///Henrik
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Halloj,, Jag är uppflyttad till Vuollerim från Östersund och gillar att köra hoj,, kommer säkert att synas i Boden då och då....
Avrostning??? nån som vet nåt om det? Blir det i helgen och isåfall när, var, hur???
///Henrik

Hej

Avrostningen sker på Hedenbasen utanför Boden, för de som ej vet var det är så är den på södra sidan om Luleåälven, ca 7-8km uppströms från Heden (dvs Heden som ligger ca 5km från Boden på väg mot Älvsbyn längs väg 356.

Avrostningen börjar kl:11:00 och håller nog på till runt 15-16:00 lite beroende på deltagarantal (tror jag). Jag kommer då att vara där under den tiden.

Om du kör från Vuollerim så är den kortaste vägen om du kör över bron i Bredåker och sedan kör södra sidan mot Heden, då är infarten till Hedenbasen på höger sida och det första man ser är bara en liten infart för att sedan komma in på taxibanan men man vet att man hamnat på ett flygfält då även taxibanan är låång och rak.

Om du har svårt att hitta dit så slå mig en signal på: 070-5674309
 

_rills_

Guest
Ingen som är på att köra en sväng nån dag? om det nu slutar regna :p
 

_rills_

Guest
Mycket hojjar ute i farten idag :)

Skytt: var det dig jag mötte ute i heden?
 

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Boden/Luleå
Hoj
Hojlös
Mycket hojjar ute i farten idag :)

Skytt: var det dig jag mötte ute i heden?

Jajjomen, om det var en svartgråröd gsx-r och en förare med silvervisir, och om du har en sån där vit/blå snygg gsx-r så :tummenupp
Blev en sväng upp till Hedenbasen och kolla, sedan vidare upp mot bredåker och sen 97an tillbaka till staden. Fy Fan vilket jävla åkarväder :tummenupp

Dock blir det nog inte så mycket åkande framöver, korden syns nästan på bakdäcket vilket brukar ses som ett obra tecken :näsblod
Men är det nån som vill styra upp nå så klarar det nog nån mil till
 

_rills_

Guest
Varför köper du inte nya däck då :p
Jofan, nog är jag på att dra nån sväng :D

Jo snygg som fan :p jag kom precis från basen, men min tanklampa lyste så jag ville inte chansa att vända och se om det var du.
 

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Boden/Luleå
Hoj
Hojlös
Blir att beställa imorrn, fan 1500 spänn från mcdäckonline.com är ju inte farligt alls, ska bara ringa runt lite i stan och se så att dem lägger på och balanserar i närheten och inte alltför dyrt:va

Jo men vi får ta och styra upp något nån dag när vädret tillåter, har det lite ont om tid just nu eftersom det är tentaperiod så jag spenderar stor del av dagarna i lulestan. Men i början av juni är jag gärna på och far någonstans :tummenupp
 

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Boden/Luleå
Hoj
Hojlös
Det blev ett par Metzeler Roadtec Z6, fått jävligt bra recensioner så tänkte att det är väl lika bra att testa. Ska komma till veckan så då får vi ju se :tummenupp
 

_rills_

Guest
Okej, blir nog bra :D
vi kunde inte balancera däcken men lägga på dom :D
 

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Boden/Luleå
Hoj
Hojlös
Fixade på det genom nå bekanta, så nu är det på och har 15 mil på nacken redan :tummenupp

Den 2a juni hade jag och en polare från lulstan funderat på att åka till Finland med hojjarna och stanna till på alko(mest bara för att ha ett mål med resan:näsblod ) Inget är bokat men finns det nå intresse att följa kanske? Ju fler desto roligare :tummenupp
 

JohanH

Crux
Gick med
30 May 2006
Ort
Piteå
Hoj
2010 Zx-6r
Det blev ett par Metzeler Roadtec Z6, fått jävligt bra recensioner så tänkte att det är väl lika bra att testa. Ska komma till veckan så då får vi ju se :tummenupp

tjena! jag kör med Roadtec Z6 jag med, de har suttit på i 2 veckor, och gått 2 dagar på bana och jag hade inget problem med fäste eller dyligt.
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Dags att lämna ungen på dagis och göra nytta av den 4e semesterdagen. Bra väder också. :tummenupp

Tankar väl på handelsmannen runt 9.30.
 

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Boden
Hoj
Scott.
Blev 508KM idag iaf. Boden - Selet - Klöverträsk - Alvik - byarna utanför pite, hemmingsmark osv, Jävre - Pite - Älvsbyn - Vidsel - Kåbdalis - Jokkmokk - Boden.

Lärde mig en sak, om man snittar 131 på en sträcka över 10500 meter där det är 110 gräns, kan det sluta med 2800 i böter.
:tummenupp
:gnissla
 

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Boden/Luleå
Hoj
Hojlös
Fy fan, det var inte en liten sväng det inte :tummenupp

Surt det där med farbror guldknapp, låg dem bakom dig så långt eller?
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top