Speed Triple-tråden Sthlm

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Haru skaffat ny brallis?

Japp!:)

Blir inga bilder, men häng på nån fikarunda på Bulten till Rosenhill om nån vecka eller så, så får du träffa Pärlan!:tummenupp

(Så det lär väl dröja innan :putsarkolfiberhellreänåker får se henne...:D)

EDIT: Nähä...fanns inte den smileyn...:tungan
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Yo! Drar ner mot Bulten om 30-45 minuter...lär hänga i de trakterna några timmar. Ring mig om nå'n har lust att haka 0768 99 55 77.
 

apmojt

n00b
Gick med
7 Sep 2009
Ort
Värmdö
Hoj
GSX-R 750 K01
Billig el. beggad flyscreen

Kamrater. Kör en postning här också förutom i Sverige-tråden.

Någon som vet ett ställe i vårt avlånga land som kränger ut flyscreen till ett bra pris? Gäller gul/guld eller vad färgen nu heter.

Har för mig att jag sprang på någon webbshop för några veckor sedan men kan för mitt liv inte hitta tillbaka.

Behöver lösa inom några dagar så alla tips tas tacksamt emot (reor, utförsäljningar etc.).

Har du en beggad som ligger och passar en -05 så har vi en deal direkt. Behövs inom en vecka.
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Någon som vet ett ställe i vårt avlånga land som kränger ut flyscreen till ett bra pris?

Har du en beggad som ligger och passar en -05 så har vi en deal direkt. Behövs inom en vecka.

De har ju blivit rätt populära de där...:hihi, så numer är de ju varken lätta att hitta eller billiga att köpa...:gnissla

Men grattis till insikten om hur en Speed Triple ska se ut!:tummenupp :D
 

apmojt

n00b
Gick med
7 Sep 2009
Ort
Värmdö
Hoj
GSX-R 750 K01
De har ju blivit rätt populära de där...:hihi, så numer är de ju varken lätta att hitta eller billiga att köpa...:gnissla

Men grattis till insikten om hur en Speed Triple ska se ut!:tummenupp :D

Hittade blåa på rea nyss så visst finns det. Dock bara inte dom man vill ha (såklart!). Faktum är att jag har en bestämd åsikt kring att flyscreen gör Triplen fulare. Råare och vackrare utan. Dock så blåser det en del uppåt två hundra blås när man inte har något som puttar bort vinden. Och det suger :banana
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Faktum är att jag har en bestämd åsikt kring att flyscreen gör Triplen fulare. Råare och vackrare utan.

Du har ett rätt saftigt brytningsfel på det där centrerade ögat du har i pallet va´?:rolleyes:

Nääärå! :krama Det är väl tur att smaken är som :arsele Om alla hade så god smak som jag har, så skulle jag ju ha svårt att få behålla min hoj!:D
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Hej skall köpa mig en speed triple är det tänkt.
Finns det någon som är villig att låna ut reg nr på 2005:a eller 2006:a.
PMa isåfall.... sökt på alla annons sighter och hittar bara reg nr till 2009 och 2010.
En sådan hamnade på ca 9000 i hel helår via IF märkesförsäkring.
Jag bor på landet i kolmårdsksogarna.......
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Hej skall köpa mig en speed triple är det tänkt.
Finns det någon som är villig att låna ut reg nr på 2005:a eller 2006:a.
PMa isåfall.... sökt på alla annons sighter och hittar bara reg nr till 2009 och 2010.
En sådan hamnade på ca 9000 i hel helår via IF märkesförsäkring.
Jag bor på landet i kolmårdsksogarna.......

tja! behöver du reggnummer? kolla vilken zon du bor i och hur gammal hojjen är, sen vilken ålder du har, då hittar du väl svaret i beräkningsmatrisen?
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Ok Vilken klass ligger speed triplen i?
Helt galet bor i ett litet samhälle 2,5 mil norr om norrköping det är klassat som zon 2, precis som norrköping.

Är det IF som gäller eller är bilsport o mc billigare.
Där kunde jag få något enhets pris utan reg nr också men är osäker på om det gäller.

tja! behöver du reggnummer? kolla vilken zon du bor i och hur gammal hojjen är, sen vilken ålder du har, då hittar du väl svaret i beräkningsmatrisen?
 
Last edited:

triple kungen

Här kunde man hålla fullt på playstation
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Örebro
Hoj
Triumph Speed Triple
Ok Vilken klass ligger speed triplen i?
Helt galet bor i ett litet samhälle 2,5 mil norr om norrköping det är klassat som zon 2, precis som norrköping.

Är det IF som gäller eller är bilsport o mc billigare.
Där kunde jag få något enhets pris utan reg nr också men är osäker på om det gäller.

Bilsport&mc har alltid varit billigast för mig.
Där kan du räkna ut utan regnr åxå
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Sådär, det är den här hojen jag är intresserad av.
http://www.blocket.se/sodermanland/Speed_Triple_End__570_mil_27231333.htm?ca=14&w=2

Kan det vara vettigt köp?? Ont om tripplar till salu så svårt att bedömma priset, känns dyrt för en 05:a men priserna har ju gått upp och begangnat priserna följer ju med.
Kollat försäkring, lykades tyda reg nr på en av bilderna.
Bilsport och mc vann med 5949:- mot IF 8500:-

Vad skiljer årsmodell 2005 mot nyare tripplar.
Lågt mil tal på denna + lite lull lull men lägger jag 10 000 till kan jag köpa en nyare.....
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Sådär, det är den här hojen jag är intresserad av.
http://www.blocket.se/sodermanland/Speed_Triple_End__570_mil_27231333.htm?ca=14&w=2

Kan det vara vettigt köp?? Ont om tripplar till salu så svårt att bedömma priset, känns dyrt för en 05:a men priserna har ju gått upp och begangnat priserna följer ju med.
Kollat försäkring, lykades tyda reg nr på en av bilderna.
Bilsport och mc vann med 5949:- mot IF 8500:-

Vad skiljer årsmodell 2005 mot nyare tripplar.
Lågt mil tal på denna + lite lull lull men lägger jag 10 000 till kan jag köpa en nyare.....

Hoppas man inte får hatbrev från nån nu, men jag tycker att du gör ett bättre köp om du tar följande...

http://www.blocket.se/goteborg/Speed_Triple_27712787.htm?ca=11&w=3

Eller ännu hellre följande...

http://www.blocket.se/jonkoping/Triumph_Speed_Triple_1050_27549440.htm?ca=11&w=3

som du borde kunna få lite billigare om du påpekar att det är en 08:a I modell... 08:II fick svarteloxerad (eller vad det nu heter) framgaffel och andra fälgar...

MEN!

Fulländningen blir väldigt nära, om du istället väljer denna...

http://www.blocket.se/goteborg/Triumph_Speed_Triple_27045105.htm?ca=11&w=3

Då får du rätt färg, rätt ljuddämpare, låga mil och säkert även där liiiite prutmån på priset... Bara för dej att skaffa en BellyPan sen, så har du en hoj som alla trånar efter! :D

Ett tips från mej till dej är att leta en hoj med Arrows 3-1 system. Enda som jag hört att det verkligen GER EFFEKT, utöver vad det ger i form av upplevelse både akustiskt och estetiskt!:tungan

Lycka till med köpet!:tummenupp
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Köpte min -05a för 60 000 och den hade 900 mil på mätaren. Men då hade den barnsjukdomen med svampiga bromsar. Bytte bromsoken, kostade ca 2500.
 

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Ok när köpte du den?
De låg ju lite lägre för ett år sedan innan den allmänna prishöjningen.
Känns som alla hojar gått upp rakt av .....

Redjält med prutmån med andra ord på 05:an.....

Köpte min -05a för 60 000 och den hade 900 mil på mätaren. Men då hade den barnsjukdomen med svampiga bromsar. Bytte bromsoken, kostade ca 2500.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Köpte den i februari eller mars var det nog i år. Folk tycker nog att de kan ta mer betalt när det är varmt och fint ute kanske?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top