Snart vår!!!

Rockmorsan

Inte som andra
Gick med
28 Aug 2011
Ort
Norrköping
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
2012 körde jag ut hojen 9 mars, sen kördes den varje dag hela mars i princip. 16-18 mars drog jag Stockholm-Karlskrona t/r, lite styvt 110 mil... lite kallt då jag körde på kvällen och var framme efter kl 23.... då var man lätt körkåt ja :hihi men så fick jag ju :gofika som belöning :banana

I år räknar jag stenhårt med att komma ut före 9/3 då jag har hojen i eget garage i stället för bokad vinterförvaring som förra året. Det var jättejobbigt att behöva ringa och säga till en vecka i förväg när jag skulle ta ut den... gjorde en felbedömning och missade första helgen i mars som var KANON... gick och sparkade grus o muttrade o var sur minns jag.

2011 var det kallt o snöigt länge men då höll jag ju på och tragglade på körskolan och fick vänta länge innan de började köra efter vintern... usch ja. Nej i år blir det tidigt, det har jag bestämt.

Dags att lägga på ett kol och skruva ihop den igen med andra ord :fakta i dag är det plusgrader, takdropp och hysteriska vårfåglar som försöker överrösta varandra utanför fönstret. :tummenupp
 

and

Ny medlem
Gick med
2 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
2017, Yamaha MT-09
Kommer ta hojen till jobbet när snön är borta och temperaturen är över 5c. Några långturer lär det dock inte bli :död...
 

Whiskey

Medlem
Gick med
23 Mar 2011
Ort
Västerhaninge
Hoj
Brittisk Trepip, Österikiskt äventyrsmonster
Blev omkörd av en hoj idag på väg hem från jobbet. Tanken kom ganska snabbt att åka hem och ta ut min, men försvann lika snabbt när jag insåg att den står utan olja, soppa och däck :gnissla
 

jetson

Guest
Förra året hade jag premiär 22 mars, kommer ihåg att det kom en värmebölja (tror det var 15+ nån dag), bilden tagen 17:47 och solen är på väg ner.

Notera isen på sjön. Så jag räknar med april för att inte bli besviken.

IMG_0009.jpg
 
Last edited:

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Tyvärr är det ju inte mycket vi kan göra åt vädret och vi kan inte påverka ett skit, när våren kommer. Oavsett om man är pesimist eller optimist.
Så därför kan man precis lika gärna vara optimist och tro att våren kommer snart! :) Det är f** så mycket roligare!

Så... Snart är det vår! :D
 

Treard

Ny medlem
Gick med
7 May 2012
Ort
Gävle
Hoj
2003 Honda CBR954
Tyvärr är det ju inte mycket vi kan göra åt vädret och vi kan inte påverka ett skit, när våren kommer. Oavsett om man är pesimist eller optimist.
Så därför kan man precis lika gärna vara optimist och tro att våren kommer snart! :) Det är f** så mycket roligare!

Så... Snart är det vår! :D

Ja, när sista snöspurten kommer blir man deprimerad oavsett, så lika bra att va optimist så får man iaf vara lite lycklig tills dess.
Det är en pina att se dom snö å isfria vägarna.. hade de inte varit för ev salt å skitvatten....
 

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Ja, när sista snöspurten kommer blir man deprimerad oavsett, så lika bra att va optimist så får man iaf vara lite lycklig tills dess.
Det är en pina att se dom snö å isfria vägarna.. hade de inte varit för ev salt å skitvatten....

Ja, det är faktiskt enklare att ecceptera vintern när det är 20 grader kallt snö än när det töar och det "nästan" går att köra.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Jag är säker på att våren är på väg.
var på skidsemester en vecka och innan jag åkte var det kolmörkt ute när man körde hem från jobbet vid 16 tiden.
Igår var det som mitt på dagen! Fan nu djävlar är det snart dax!!!
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Jag är säker på att våren är på väg.
var på skidsemester en vecka och innan jag åkte var det kolmörkt ute när man körde hem från jobbet vid 16 tiden.
Igår var det som mitt på dagen! Fan nu djävlar är det snart dax!!!

E det inte så vi säger varge år:) haft 5 plus i 2 dagar nu. Nu e det 3 plus och snöar?
 

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Sitter och tittar på klart.se det längsta man kan se är till den 11 februari, då är det fortfarande minus. :gråta

Men det är ju fortfarande vintermånader, så det är väl inte så konstigt. Början på mars, då börjar det vankas köra. :banana
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Hade premiär 12 Januari förra året, så blev det inte i år pga snö/is. Så fort det är plusgrader och något regn fått spola bort mesta saltet premiärar jag, brukar bli i Januari.

Plusgrader och regn hemma i Malmö nu, så kanske nästa vecka? (är i Sälen och säger hej till snön nu)
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Gött. Nu barmark ute och 3 plus. Men fjorden nedanför är frusen. De körde isjakt där häromdagen!

IMG_2427 (1024x768).jpgIMG_2428 (1024x768).jpg
 
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Berzerker Z650 Evo, Berzerker KX 500 Deathstroker, Berzerker Pro Mule
Oj vad jag längtar att få komma ut… IMG_0011.jpg
 

Bifogat

  • IMG_0011.jpg
    IMG_0011.jpg
    238.3 KB · Visningar: 102

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Optimisten i mig säger att Feb är årets kortaste månad och efter den kan allt hända! :hihi
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
börjar krypa fram hundbajs längs gångvägarna ..... säkraste vårteckent :banana
 

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Här i skövde är det ca 7+ det va vindstilla. Nöstan så jag ville ut o ta en repa i området o testa den nyinköpta kameran. Nu börja det blåsa så inne h___te?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top