Snart vår!!!

Purple Haze

f d bootlegger
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Borgholm, Öland
Hoj
2000 Yamaha XV 535, 1991 Yamaha TZR 125, 1982 Yamaha XJ 400
Det ska komma 30cm snö till i morgon kväll. Eller ännu värre så kommer det som regn
Hahaha... så du tycker det är värre att köra i regnväder än i snöfall? 30 cm snö motsvarar väl 30 mm regn. På med det regntäta textilstället och vad glad för att du lever i (nordligaste) Sverige. :tummenupp
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Hahaha... så du tycker det är värre att köra i regnväder än i snöfall? 30 cm snö motsvarar väl 30 mm regn. På med det regntäta textilstället och vad glad för att du lever i (nordligaste) Sverige. :tummenupp

Jag tillhör den bekväma skaran människor som inte skulle drömma om att köra hoj så länge det inte är minst 18 grader i luften och torrt väglag. Så nej jag skulle aldrig köra hoj i full snöstorm.

Snöskoter däremot det är en helt annan sak. Nu kom det aldrig några 30cm snö utan det regnade mest i typ 2 dygn så snart är det barmark även här.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Du måste skaffa dig bättre kläder! Underbart att köra hoj när det är riktigt jävligt, det innebär ett fokus som man sällan når på annat sätt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Om några timmar börjar våren på riktigt, då hämtar jag hem min nya MT-09 från Lillemans :)
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Du måste skaffa dig bättre kläder! Underbart att köra hoj när det är riktigt jävligt, det innebär ett fokus som man sällan når på annat sätt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jag är inte tillräckligt motiverad att köra i dåligt väder för jag tycker inte mc åkning är lika kul längre. Men när jag var yngre spelade vädret mindre roll.
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
Du måste skaffa dig bättre kläder! Underbart att köra hoj när det är riktigt jävligt, det innebär ett fokus som man sällan når på annat sätt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Instämmer till 100 - även den mest tråkiga resan kan bli till ett äventyr.

( Säger jag som valde mellan bil och mc i morse - blev bilen, varmare...)
 

Anestesisyrran

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2015
Ort
Boden
Hoj
Triumph Street Triple R -16
Då vart premiärturen avklarad, såväl för säsongen som den nya hojen. Det var lite som att förlora oskulden: man är väldigt exalterad, rädd att göra fel, otroligt fokuserad på vad man håller på med och sedan förvånad över att det var så snabbt avklarat.
 

Zafiro

Sporthojsnörd
Gick med
21 Sep 2014
Ort
Kävlinge
Hoj
Yamaha Tracer9 GT - 2021
Stämmer!



Jag bor närmre dig än du tror :hihi

Sitt inte hemma hela dagarna då ;) för lite duccar ute på vägarna här. Polaren har skaffat en Scrambler (han bor osså i hofterup) så den kanske du också ser när du vågar dig ut på vägarna igen :D

PS kom just att tänka på att åtminstone förra säsongen brukar det köra förbi en röd ducati på gatan utanför föräldrarnas hus. Kanske är du. Gatan de bor på är Nat...vägen ;)
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Var ute och körde hoj en sväng nyss. Fyfan i helsike så kallt. +3.4grader. Men kul var det.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Nu snöar det... Trots att Rossi vann nyss.:död
 

R-1000

Live for nothing or die for something
Gick med
25 Sep 2004
Ort
Stockholm och Dalarna
Hoj
Ducati Monster 1200 -15
Detta måste vara den sämsta våren någonsin? Så kylig mars och april tror jag inte att jag har varit med om. Får hoppas att det blir en suuuuperbra sommar istället :gnissla
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Detta måste vara den sämsta våren någonsin? Så kylig mars och april tror jag inte att jag har varit med om. Får hoppas att det blir en suuuuperbra sommar istället :gnissla

Håller med. Jag kör mössa-vantar-halsduk trots att det är maj om en vecka!
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top