Skillnad mellan olika tändstift

xyz

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2010
Ort
göteborg
Hoj
ks 50 Kawa S1
Förklaringen jag har hört är att det inte finns några stift som håller, så varför köra sönder dyra stift (promod o tf)
 

moddlaren

Guest
Förklaringen jag har hört är att det inte finns några stift som håller, så varför köra sönder dyra stift (promod o tf)


noppe NGK koppar stift är överlägset lättast att läsa av hur varmt o ev fett en motor går.

o NGK vanliga koppar är mej veterligen inga problem alls med har skälv kör volvo turbo med ca 2,5 bar i ladd o bara vanliga BP--ES absolut inga problem.. iridium o platina stift är enbart till för att motor tillverkarna är enligt lag tvungna att garantera att avgas reglering o avgasvärdena inte ändras under EX antal mil
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Om du kan välja så är det väl en god take att välja det som anges till din hoj, dvs 8...

Verkstadshandboken anger båda modellerna jag skrivit ovan. Därav frågan (som fortfarande kvarstår).
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
F.ö antar jag att det snart är läge att byta stift i XT:n. Satta i ett NKG Idirium vid 1883 mil. Nu har hojen gått över 7000 mil :). Och jag har aldrig haft några problem med tändning eller motorgång.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top