Samsung Galaxy - tråden

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
den måste jag testa så fort jag kommer åt min mobil.
ær det en app då eller finns den i telefonen?
om det ær en app, vad heter det?
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Hoppas trean har betydligt bättre mottagning än vad 2an har.. Har ofta dålig mottagning för datatrafik både mobilt och wifi.
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
upplever att S3 har väldigt bra mottagning i jämförelse med iphone telefonerna jag haft. Tar man isär s3:an så är det ganska mycket förlängningar på antennerna, så det kanske är någon förbättring gjord sen s2
 

sportbike

Guest
Någon som har en Galaxy Note och kan ge lite åsikter om den?
Sugen på Note 2 som precis kommit.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Velar lite på en ny Samsung men tycker skärmen på de större verkar hålla sådär, vet om två st S3 som åkt i backen med spräckt skärm till följd = mosaik av skärmen. Tycker min S2 har farit i backen ett antal ggr utan ett märke.. nästan.

Såklart svårt att svara för, hur den landar och på vad men är det vanligt förekommande med spräckta skärmar på ex S3 eller Note?
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Någon som har en Galaxy Note och kan ge lite åsikter om den?
Sugen på Note 2 som precis kommit.

Jag har haft en Note ett tag. Dess fördel är ju också dess nackdel, det är underbart med en stor skärm, men tyvärr medför det att hela mobilen blir stor. Jag vet inte om Note 2 kanske har mer rundade hörn som gör det hela bättre, det är främst bredden på mobilen som är störig.

Så, väldigt bra och snabb på allt, men för stor för mig och mina tighta jeans.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Velar lite på en ny Samsung men tycker skärmen på de större verkar hålla sådär, vet om två st S3 som åkt i backen med spräckt skärm till följd = mosaik av skärmen. Tycker min S2 har farit i backen ett antal ggr utan ett märke.. nästan.

Såklart svårt att svara för, hur den landar och på vad men är det vanligt förekommande med spräckta skärmar på ex S3 eller Note?

Min Note har fått smaka asfalt och annat några gånger utan någon påverkan på skärmen.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Någon som har en Galaxy Note och kan ge lite åsikter om den?
Sugen på Note 2 som precis kommit.

Har bara hört i andra hand - riktigt bra om man använder den ofta för "grafiska ändamål" som spel, webbläsning, jobbar i kalender och anteckningar m.m. (med pennan, så går det ganska bra att skriva noteringar). Note 2 är tekniskt sett en bra bit vassare, med dubbelt så mycket minne, större batteri, kommer default med "Jelly Bean" (efterföljare till ICS) och en bättre skärm. Har inte sett siffror på det ännu, men den kan nog t.o.m. slå SIII i prestanda. Den har även NFC, kör Wifi n-standard i både 2,4 och 5GHz och har LTE (4G) - men det senare återstår väl att se om det stöds frekvensmässigt i Sverige ännu... (så det inte är samma problem som med iPhone5)

Vad gäller batteritid, som jag tyckt varit ett problem med stora Android-lurar, så hittade jag ett test där man jämför den äldre Note med en Motorola, som är erkänt bra på batteritider (gammal är äldst...):

"In our tests of the Galaxy Note for AT&T, the phone lasted 5 hours and 46 minutes web surfing over 4G LTE on 40 percent brightness. The Motorola Droid RAZR Maxx, with its 3,300 mAH battery, lasted 8 hours and 25 minutes. We don’t expect the Samsung to last quite as long because of its larger screen, but we wouldn’t be surprised if this phone lasted at least 1.5 hours longer than its predecessor."

Jag använder själv SII och tyckte SIII var en naturlig fortsättning, men det kommer nog att bli en Note 2 istället. Jag använder luren mer till applikationer och arbete, än att ringa. Glider ner bra i kavajficka eller dagens stora jeans-bakfickor.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
...och det blev en Note 2 (fransk import via Sweden Mobile). Första intrycket är "holy shit, Batman!" :D Fortfarande liten nog att fungera som telefon, men med en skärm som gör att man inte vill gå tillbaka till små "pluttiga" lurar. Kanonskärpa. Hantering av ikoner och program flyter på väldigt smidigt - det märks att det är tryck i cpu:n.

Batteritid: Ja, vad ska man säga. Laddade upp fullt igår kväll och efter att kopplat ur, så laddade jag ner kanske 200MB med appar över wifi och sedan fick den ligga och vila tills i morse. 11,5h och 95% batteri kvar, trots att all möjlig bloatware och grejer låg kvar och synkade och hade sig. Med S2:an hade originalbatteriet varit nere i 20-30% efter en sådan natt :) (optimerad så höll den bättre och med tjockare batteri, ännu bättre, men inte alls i den här klassen).
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Någon som vet om man kan kasta bort origianlmusikspelaren utan att roota? Eller om man åtminstone kan inaktivera på den på nåt j-vla vänster?

Den spelar spratt och sätter igång sig emellanåt när man streamar i bilen och trycker ut AVRCP-info när man kör Spotify, vilket är redigt irriterande.

Sen att Spotifyappen är under all jävla som helst kritik är en annan femma. Jobbar de inte på Android-appen över huvud taget? Jag betalar ju fan för skiten, då tycker jag att man kan förvänta sig frekventa uppdateringar (som IOS verkar få). Tänker främst på stödet för just AVRCP som inte finns i Android-versionen.

Rötet!

Ädit: Gäller Galaxy S3.
 
Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Någon som vet om man kan kasta bort origianlmusikspelaren utan att roota? Eller om man åtminstone kan inaktivera på den på nåt j-vla vänster?

Den spelar spratt och sätter igång sig emellanåt när man streamar i bilen och trycker ut AVRCP-info när man kör Spotify, vilket är redigt irriterande.

Sen att Spotifyappen är under all jävla som helst kritik är en annan femma. Jobbar de inte på Android-appen över huvud taget? Jag betalar ju fan för skiten, då tycker jag att man kan förvänta sig frekventa uppdateringar (som IOS verkar få). Tänker främst på stödet för just AVRCP som inte finns i Android-versionen.

Rötet!

Ädit: Gäller Galaxy S3.

Kort svar: nej (så långt jag har kännedom)

För att ta bort eller deaktivera (t.ex. frysa applikationen - freeze) krävs root och sedan något program som kan hantera de installerade apparna på något sätt - för hand i terminal/shell eller som t.ex. i System Tuner där man kan med ett knapptryck deaktivera appar och bakgrundsprogram man inte vill ha.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Batteritid: Ja, vad ska man säga. ...

En kort laddning via USB medan jag tog backup och synkade lite grejer. I övrigt 2-3h med Waze/GPS och surfande, epost, lite spel och Facebook m.m. Användande som med min gamla S2 skulle dragit ur batteriet på 11-12 timmar, kanske hållt nästan ett dygn med det större batteriet jag köpte. Men med Note2:an ser det bättre ut:
Screenshots_2012-10-23-09-08-41.jpg
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Jag vet inte, det verkar vara flera som inte fått den.
Syrrans kille snackade något om att det bara är telenors operatörslåsta telefoner som får det först, men om det stämmer vet jag inte.
 

lud909

aprilia rs
Gick med
12 Nov 2009
Ort
Arjeplog/Hillerstorp
Hoj
Hojlös just nu.. Men ett band 120hk och 2 skidor funkar också!
Jag vet inte, det verkar vara flera som inte fått den.
Syrrans kille snackade något om att det bara är telenors operatörslåsta telefoner som får det först, men om det stämmer vet jag inte.

Okej! Nää min är inte operatörslåst så kanske är de det som är felet då..
Lite tråkigt att inte alla kan få de samtidigt bara :död
 

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Hur byter man SMS signal till något annat än samsungs egna. Vilken mapp ska jag lägga mp3 filen i?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top