Sålt en lätt mc, köparen vill häva köpet pga fel jag inte kände till.

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Gah. jidder.

Köparen, ta det till tingsrätten för dålig möjlighet till ersättning för ett dåligt köp (och undersökning), ts behöver inte göra någonting.

punGt.

:hej
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Många som gissar på vad "befintligt skick" innebär när definitionen finns i tråden. :rolleyes:

Å andra sidan slipper nog TS problemet, från andra tråden:

Jag har fixat den nu :), vi testade att ladda batteriet som var i och det var tydligen lite urladdat och så kollade vi satt allt annat var okej och nu funkar den perfekt än så länge :)!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

dyos

Svenska vägar behöver fler kurvor
Gick med
20 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R 750 K2
Säg som det är, den går bra i 120. Han får väl lägga av med att bara ligga i 110. :glömdet
 

jonzi88

Ny medlem
Gick med
13 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha TZR 125 -91
Ja som sagt så verkar det ha löst sig :) Tack för visat engagemang och intresse! Ni är guld värda!
 

Milleducce

Medlem
Gick med
17 Apr 2005
Ort
Skanör
Hoj
Ducati SS1000 DS
Befintligt skick är befintligt skick... punkt.
Så länge du inte ljugit om skicket eller att du visste om problemet men struntade i att berätta det, tråkigt för köparen.
Såna här risker följer med att göra privata affärer, vill han tjafsa vidare bör det göras via tingsrätt.

Så är det. Som köpare så ska man testa ordentligt och om man inte har kunskap till det så bör man antingen ha någon kunnig med sig eller som tidigare sagts , köpa av en handlare med garanti .

Sålde själv en hoj för en massa år sedan som redan efter några veckor sprack i motorblocket. Otur för honom men inget jag rimligen kunde veta något om så det blev hans förlust. Trist men sant .

Såg nu hur det löste sig och man bara suckar, okunnigt är bara förnamnet på köparen.
 
Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Tycker du har rätt men ett tips är att skriva "i av köparen besiktigat och godkänt skick. Då har han tagit på sig allt ansvar.
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Om den stått 4-5 år får köparen räkna med den typen av fel, skit i bränslefilter, dålig lufttillförsel till tanken mm. Vore det inte för att han kände till det skulle jag säga att du gott kan ta tillbaks mc:n för felet fanns högst troligt redan när du ägde den. Det är inte så att man måste följa regler hela tiden utan bemöt andra som du själv vill bli bemött. Jag skulle erbjudit mig att fixa felet.
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
Läser ni som kommenterat nu på slutet ens hela tråden? ...

1. jonzi88 skapade tråden om "min tzr" när han trodde att han skulle behöva köpa tillbaka den.
2. Felet är fixat, problemet var batteriet.

:)
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Sorry joni88!
 

Bifogat

  • Skärmklipp.JPG.tzr1.JPG
    Skärmklipp.JPG.tzr1.JPG
    45.5 KB · Visningar: 252
  • Skärmklipp.JPG.tzr.JPG
    Skärmklipp.JPG.tzr.JPG
    31.8 KB · Visningar: 247
Last edited:

Flerpen

Ny medlem
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx-r 750 y, Husaberg 450. Suzuki katana. Hunter 50.
Vilken 26th kör 12th om det inte är en max eller liknande?
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Som jag ser det så är jonzi88 en oärlig lögnare, det finns bevis på att han kände till problemet, här sitter han och ljuger för oss på forumet att han inte kände till felet.
Skäms på dig! Jag hoppas att du inte skriver några mer inlägg på SH, i mina ögon så är du en sopa!

Jösses vad du verkar ha rört till allt.
 
Last edited:

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Som jag ser det så är jonzi88 en oärlig lögnare, det finns bevis på att han kände till problemet, här sitter han och ljuger för oss på forumet att han inte kände till felet.
Skäms på dig! Jag hoppas att du inte skriver några mer inlägg på SH, i mina ögon så är du en sopa!
View attachment 410085
View attachment 410086
Men läs hela tråden förifan. jonzi88 skrev ju igår att han sålde hojen i fredags och skrev i lördags att han hade den fortfarande och att det var fel på den vilket han alltså fått höra av tjöparen i fredags innan han startade lördagstråden, men det hade han inte (kvar den) utan skrev det ifall han skulle tjöpa tillbaks den, troligen av han som startade en annan tråd i lördags om sin 125: som dog på högre varv, och skrev sen i söndags i lördagstråden efter att han startat den här tråden i söndags och känt att han fått lite mer tjött på benen kring tvisten att den nu var såld i form av ett edit fast den ju redan var såld i fredags, och allt det kom fram i söndags i den här tråden sen några andra redan uppmärksammat att det verkade skumt, vilket ledde till att jonzi88 förklarade detta, och några andra visade tråden som startades i lördags av 125tjommen som hittat felet, om den nu var samma hoj, och så var ju hela problemet löst.

Hur svårt kan de va?:rolleyes:
 
Last edited:

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Men läs hela tråden förifan. jonzi88 skrev ju igår att han sålde hojen i fredags och skrev i lördags att han hade den fortfarande och att det var fel på den vilket han alltså fått höra av tjöparen i fredags innan han startade lördagstråden, men det hade han inte utan skrev det ifall han skulle tjöpa tillbaks den av han som startade en annan tråd i lördags om sin 125: som dog på högra varv och skrev sen i söndags i lördagstråden efter att han startat den här tråden i söndags och känt att han fått lite mer tjött på benen kring tvisten att den nu var såld i form av ett edit fast den ju redan var såld i fredags och allt det kom fram i söndags i den här tråden sen några andra redan uppmärksammat att det verkade skumt vilket ledde till att jonzi88 förklarade detta och några andra visade tråden som startades i lördags av 125tjommen som hittat felet, om den nu var samma hoj, och så var ju hela problemet löst.

Hur svårt kan de va?

Jag behöver en tolk för att förstå det du har skrivit, så osammanhängande och dåligt formulerat:va
Redigera din text och skriv på svenska. Nu blir jag förvirrad :confused:
Jag har bett joni88 om ursäkt, men du måste fortfarande lära dig särskrivning! Jag fick huvudvärk när jag läste ditt inlägg.
 
Last edited:

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Jag behöver en tolk för att förstå det du har skrivit, så osammanhängande och dåligt formulerat:va
Redigera din text och skriv på svenska. Nu blir jag förvirrad :confused:
Jag har bett joni88 om ursäkt, men du måste fortfarande lära dig särskrivning! Jag fick huvudvärk när jag läste ditt inlägg.
Ber om ursäkt för huvudvärken, inlägget är ett skämt.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top