Rossis framtid

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Joo, men han får ju en rätt okej lön för att göra något han tycker är skoj, och som han ändå är hyfsat bra på. :hihi

Jo, men även om han får en hyfsad lön, så MÅSTE han fortfarande tycka att det är grymt kul att köra hoj! För annars skulle han inte vara en topp tre-förare. Och det är sjukt coolt att han orkar hålla glädjen i åkandet så till den grad att han gång efter annan piskar Marquez!!!!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jo, men även om han får en hyfsad lön, så MÅSTE han fortfarande tycka att det är grymt kul att köra hoj! För annars skulle han inte vara en topp tre-förare. Och det är sjukt coolt att han orkar hålla glädjen i åkandet så till den grad att han gång efter annan piskar Marquez!!!!

Ja, jag tror det är hemligheten bakom att han fortfarande vid den åldern fortfarande är med och kämpar om titeln. Man måste helt enkelt köra för att det är roligt för att fortsätta vinna, och man måste älska att vinna.
Det är ganska kul att de förarna som kommer upp i toppklassen nu får köra på banan samtidigt som sin barndomsidol. :hihi Och dessutom får grundligt med spö av honom.
 

-Anders-

Teamchef
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Örnsköldsvik
Hoj
KTM 65/85
Vi kommer såklart aldrig få veta, men jag kommer undra över hur mycket, om alls, framgångarna 2015 är ett resultat av att Burgess fick kicken. Javisst, det är två säsonger utan JB nu, men ändå. Vad tror ni?
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Vi kommer såklart aldrig få veta, men jag kommer undra över hur mycket, om alls, framgångarna 2015 är ett resultat av att Burgess fick kicken. Javisst, det är två säsonger utan JB nu, men ändå. Vad tror ni?
Det är en intressant fråga som nog bara någon med insyn längst in i Yamaha-teamet kan svara på.

:)
 

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Ja herrejösses.

Nu kör dem väl på varv 6-7 eller så i Valencia.
Är Rossi uppe i Top 10? Kunde Lorenzo behålla ledningen i starten?

Eller är Hondorna etta-tvåa?
Har någon vurpat?



Jag kommer att se racet om cirka tre timmar på mgp.com istället :rodnar
Har tittat på MGP i femton år med farsan och han är på affärsresa
för tillfället. Så jag väntar hellre för det här vill jag att vi ser tillsammans.

Ska bli roligt att se racet. Sepang-helgen var väldigt konstig från Torsdagen's
presskonferens till Söndagen's race. Det kändes som att någon hade en voodoo-
docka på Rossi. Hade aldrig sett honom föra sig på det sättet varken av eller på
banan.

Mycket har sagts de senaste fjorton dagarna om trion Rossi/Marquez/Lorenzo och
jag läste allt på tre olika forum. :hihi

Men jag gav mig aldrig in i kampen om att försöka försvara, förklara eller förlöjliga
någon av dem. Jag har gillat Rossi sedan ~2000 och tittat på varenda jävla race sedan dess.

En incident som den i Sepang ändrade inte min åsikt varken till eller från (efter ett par dagars ponerande).

Det är intressant hur fort man glömmer saker.
Sepang-händelserna känns som ett minne blott och som att det aldrig hände.
Dorna's munkavle på alla inblandade har verkligen fungerat, hur fel man ändå
må tycka att deras Putin-agerande var/är.

Jag har inte lagt en tanke åt Sepang sedan cirkusen kom till Valencia.
Så där lyckades verkligen Dorna med sin kupp om att tysta ned händelsen.


Mitt drömscenario för någon vecka sedan var att Rossi skulle ta
titeln idag och sedan bryta Yamaha-kontraktet för att istället lägga
hjälmen på hyllan eller prova att köra WSBK tillsammans
med Nicky Hayden.

Folk har ju pratat om Rossi till WSBK i tio år nu men det är troligtvis
en utopi. Efter att ha testat WRC (med deltagande i officiella racehelger
och även kört med framgång i Italienska Monza-rallyn), DTM (Mercedes-test
på Hockenheim där han körde flat out) och F1 (med deltagande i officiella tester
där jag minns att han var snabbare än bland andra Coulthard och Webber) sade
han i en intervju för ett par år sedan;

The things that are currently missing from my CV are racing in NASCAR and the Le Mans 24 Hours Race, a race that I love watching. I hope I'll compete in it some day.

Nascar testade han förra året tror jag det var (fick låna Kyle Busch's Sprint Cup Toyota) så då är det väl bara Le Mans kvar då.

Det skulle vara häftigt att se honom i en Ferrari under Le Mans 2017, kanske tillsammans
med Bruni & Fisichella i en 458 Italia i GT2-klassen. :yoparty
Det hade varit väldigt intressant.

Men Rossi har konfirmerat att inget kommer att ändras med hans
planer. Han fortsätter '16 med Yamaha eftersom han har kontrakt,
men efter det är han osäker på framtiden.

Hoppas bara att han får avsluta 2016 (och karriären) skadefri.
Det skulle vara väldans tråkigt om det slutade som Simoncelli,
Tomizawa eller Katoh bara för att nämna några i en lång, lång lista.

Jag tror att dagens race är Rossi's sista chans att ta hem tionde titeln.
Det kommer blir svårt att vinna '16-titeln för honom skulle jag tro.

Hursomhelst har 2015 varit ett jävligt bra år. För MotoGP, för Yamaha,
för Rossi och för Lorenzo.

Jag har suttit och plinkat på tangentbordet så pass länge nu att racet
antagligen redan slutat. :hihi


Vem blev mästare. Rossi eller Lorenzo?
Jag önskar de båda lycka till.

Om två timmar får jag äntligen se racet.

ha det bra alla SH-are,
ses nästa säsong
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Vad som skiljer Rossi från många andra mästare är att han fortsatt leverera på toppnivå även efter det att hans sista titel. Många fade:ar väldigt fort men inte Rossi, han håller en hög men inte överlägsen nivå år efter år.
Att han skulle kunna ta titeln 2016 förefaller inte särskilt sannolikt. För 2 veckor sedan gjorde han en dum grej som sannolikt hindrade honom att ta sin sista möjliga titel.
 

Hojjis

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Trehjuling
Motorsportens mest osportsliga förare, Valentino Rossi borde sluta nu. Han snackar så mycket skit om konkurrenter som är snabbare än honom själv att det är barnsligt. Vems fel är det att Rossi inte vann titeln. Inte är det Marques fel....Det är ju Rossi själv...Hur kan Rossi tex säga att Marques hjälpte Lorenzo i Australien. Marques körde ju om Lorenzo och snodde 5poäng. Han hjälpte ju Rossi...hmmm :dummer
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Att han skulle kunna ta titeln 2016 förefaller inte särskilt sannolikt. För 2 veckor sedan gjorde han en dum grej som sannolikt hindrade honom att ta sin sista möjliga titel.

Fast vad är det som gör att han har mindre chans att ta titeln nästa år jämfört med i år? Alla aliens sitter på samma hojar o team. Finns det nåt som talar för att Rossi skulle hantera Michelin + enhets-ECU sämre? Kan lika gärna vara tvärtom väl?
 

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Ort
Vänersborg
Hoj
R1100S, XS400
Hur kan Rossi tex säga att Marques hjälpte Lorenzo i Australien. Marques körde ju om Lorenzo och snodde 5poäng. Han hjälpte ju Rossi...hmmm :dummer

Precis. Om han ska skylla på någon är det ju sin landsman, och sitt lands fabrik, för att som gör så kraftfulla motorer.

Pressen verkar ha tagit hårt på honom.

Men att ha den inställningen du har, är ju lite historielöst, och det låter ju som att du mest är ute för att provocera.

En del verkar inne på att "alla varit lurade" av Rossi's mediestrategi, under alla år. Jag tror inte att det är så illa. Tror vi fått den riktiga bilden av honom. Begåvad motorcykelförare, ödmjuk person, stark tävlingsinstinkt, och med en graciös, men ibland väl tuff körstil. Inte varje race, för då hade han inte haft det rykte han har. Men en halv gång per säsong, har han väl ställt till med något tveksamt. Och det har publiken förlåtit, tack vare helhetsbilden.

Han verkar ju väldigt genuin som person, och det är nog det som gör att folk tycker om honom.

Lorenzo och Pedrosa håller tillbaka för mycket av sin personlighet för att man ska känna att dom är så där genuina. Pedrosa verkar ha fått en ny inställning på den punkten nu på senare tid. Gissar att det delvis är tack vare den lyckade armoperationen och framgångarna som följt.
 

Lord Melchet

Same Same but Different
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Ett antal med och utan motor
Visst kan det vara så men jag tror inte Honda kommer att acceptera att vara nr 2 nästa år.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Precis. Om han ska skylla på någon är det ju sin landsman, och sitt lands fabrik, för att som gör så kraftfulla motorer.

Pressen verkar ha tagit hårt på honom.

Men att ha den inställningen du har, är ju lite historielöst, och det låter ju som att du mest är ute för att provocera.

En del verkar inne på att "alla varit lurade" av Rossi's mediestrategi, under alla år. Jag tror inte att det är så illa. Tror vi fått den riktiga bilden av honom. Begåvad motorcykelförare, ödmjuk person, stark tävlingsinstinkt, och med en graciös, men ibland väl tuff körstil. Inte varje race, för då hade han inte haft det rykte han har. Men en halv gång per säsong, har han väl ställt till med något tveksamt. Och det har publiken förlåtit, tack vare helhetsbilden.

Han verkar ju väldigt genuin som person, och det är nog det som gör att folk tycker om honom.

Lorenzo och Pedrosa håller tillbaka för mycket av sin personlighet för att man ska känna att dom är så där genuina. Pedrosa verkar ha fått en ny inställning på den punkten nu på senare tid. Gissar att det delvis är tack vare den lyckade armoperationen och framgångarna som följt.

Puig är ju inte konstant närvarande heller, det kan ha haft en positiv inverkan på Pedrosa, han har ju inte ett helt bra rykte.
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Fast vad är det som gör att han har mindre chans att ta titeln nästa år jämfört med i år? Alla aliens sitter på samma hojar o team. Finns det nåt som talar för att Rossi skulle hantera Michelin + enhets-ECU sämre? Kan lika gärna vara tvärtom väl?

Det som skulle tala emot är väl att Rossi haft en del "medvind" när det gäller konkurrenterna i år.

Pedrosas arm spökade egentligen fram till de sista racen, Marquez kom inte överrens med hojen i början på säsongen, var väl nåt med svingen? Och Lorenzo försvann ju pg a hjälmen i nåt race, kraschade i regnet och pajade däcket i nåt annat.

Detta samtidigt som Rossi inte gjort något direkt jättemisstag utan lyckats hålla sig hyfsat konstant.

Jag vet att allt ovan tillhör sporten, och inte är nåt att "skylla" på.. men samtidigt så är det väl inte supervanligt att flera förare, varav två st som i 9 fall av 10 är snabbare än Rossi, har problem samtidigt i samma säsong?
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top