Rossis framtid

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Kul att gå tillbaka och låsa vad som skrevs för ett par år sen. Får erkänna att jag inte heller trodde att VR skulle komma tillbaka till den här nivån. Romano Fenati var ju också en bra satsning vilket vissa inte tyckte.

(såg att Radare/Nyteknik inte finns kvar här, skulle vara intressant att veta hur har får utlopp för sitt argumentationsbehov utan SH)
 
Last edited:

JockeP22

Rak höger
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Gimli, Manitoba
Hoj
.
Han är slut, han vinner inte längre. Inga race och inga mästerskap. Det duger inte när man är Rossi.
Han är Rossi version 35.0
Rossi version 20+ är inte kvar.


Agostini var 34 år när han vann sitt sista 500-race och fortsatte ett år till vinstlös.
De vann båda alltså sitt sista och i Rossi's fall senaste race vid 34.

Doohan var 33 vid sista vinsten.
Lawson 34.
Schwantz 30.
Kenny Roberts 32.

Det är ingen som kan hålla samma tempo uppe i ett världsmästerskap under 15-20 raka år.
När Marquez blir 32-35 år så lär han inte heller vinna längre. Tror inte ens han är kvar i cirkusen vid det laget.

Men jag tror och hoppas att Rossi kommer att vinna 1-5 race till innan 2016 är slut. :yoparty
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Han är Rossi version 35.0
Rossi version 20+ är inte kvar.


Agostini var 34 år när han vann sitt sista 500-race och fortsatte ett år till vinstlös.
De vann båda alltså sitt sista och i Rossi's fall senaste race vid 34.

Doohan var 33 vid sista vinsten.
Lawson 34.
Schwantz 30.
Kenny Roberts 32.

Det är ingen som kan hålla samma tempo uppe i ett världsmästerskap under 15-20 raka år.
När Marquez blir 32-35 år så lär han inte heller vinna längre. Tror inte ens han är kvar i cirkusen vid det laget.

Men jag tror och hoppas att Rossi kommer att vinna 1-5 race till innan 2016 är slut. :yoparty

Tycker du har en poäng i att en idrottsman inte kan prestera på topp i mer än 10-15 år men håller inte med om att en MotoGp förare måste vara slut vid 34.
I Doohans fall så slutade han som regerande världsmästare där en otäckt crash tvingade honom att dra sig tillbaka, jag är rätt säker på att han hade fortsatt vinna ett tag till annars.
Nr34, som var min personlig favorit, drog sig också tillbaka för kroppen inte klarade av det längre. Tror dagens toppförare kan hålla lite längre eftersom jag upplever att de brutala crasherna är färre än för 20-30 år sedan.

Biaggi är ju annars ett strålande exempel på att man kan få en nytändning vid högre ålder ( ja ja jag vet, han vann bara WSBK som ju är nog form av korpen serie och inte räknas)
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Ganska kul att läsa en sådan här gammal tråd som handlar om framtiden. :) Nu kan man väl konstatera att de som var säkra på att Rossi var slut hade fel. Eller...?
 

Bifogat

  • Skärmavbild 2015-10-03 kl. 15.07.44.png
    Skärmavbild 2015-10-03 kl. 15.07.44.png
    87.7 KB · Visningar: 238

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ganska kul att läsa en sådan här gammal tråd som handlar om framtiden. :) Nu kan man väl konstatera att de som var säkra på att Rossi var slut hade fel. Eller...?

Det var ju en del som propsade på att om han inte vinner är han slut. Misstänker att det sträcker sig så långt som att om han inte tar titeln är han slut, och tar han titeln så är han slut för att han tog den på sista racet... :hihi
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Ingen trodde väl att Rossi skulle få den klart bästa hojen där den andra föraren har haft otur samt tydliga problem med motivationen tillsammans med kräftgång an Honda men allt kan ju hända. Vinner inte Rossi med detta serverade fatet vinner han aldrig mer ;)
 

Fohlin

Gotlänningen
Gick med
23 May 2003
Ort
Gotland
Hoj
Ducati 916
Skulle vara intressant att få höra vad som gör att du bedömer Yamahan vara den klart bästa hojen, jämfört med till exempel Hondan.
Jag kan inte heller låta bli att vara lite nyfiken på hur du känner till att JL har problem med motivationen.

Ingen trodde väl att Rossi skulle få den klart bästa hojen där den andra föraren har haft otur samt tydliga problem med motivationen tillsammans med kräftgång an Honda men allt kan ju hända. Vinner inte Rossi med detta serverade fatet vinner han aldrig mer ;)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Enda bergsäkra slutsatsen är att trådskaparen onekligen får ses som "sopslut" då denne trots helgarderingar med både hängsle o livrem lyckas tippa fel på alla punkterna..
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top