Rolig hoj -94 eller äldre

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
GSX 1100f vill jag minnas som en rätt kul sporttourer och Suzukis luft/oljekylda 1100-motor är ju en skottsäker klassiker med bra tryck i.
 

spixer

spiff
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Skåne
Hoj
yzf 1000R och FZR1000
Jag provade med CBR600 i Bilsport&MCs "Beräkna pris"-funktion men det fungerade inte så jag gissar att de tycker att den är för kul för att de ska vilja försäkra den.

Jag får prova att ringa Svedea!



Jag provade med FZR1000 i Bilsport&MCs "Beräkna pris"-funktion men det fungerade inte så jag gissar att de tycker att den är för kul för att de ska vilja försäkra den.

Var har du den försäkrad så billigt?

Mvh,
Ingvar

Min är en FZR1000-89 försäkrad hos trygg hansa helår helförs ej avställningsbar.

Bilsport har jag för mig att de inte tog FZR när jag kollade för "några" ehm kanske många år sedan. :gnissla
 
Last edited:

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
F800R -14, 26 år, Partille, 2500 kr halvförs/helår.

Jag tycker en F800R är riktigt rolig att köra när det svänger - krut saknas jämfört med "riktiga" sporthojar, men hade tagit en F800R alla dagar före t.ex. en FZR.
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Jag är en van förare, jag har haft hojkort i många år, åkt en del bana och kört b la Aprilia Mille 2007, har en KTM RC8R Track som banhoj nu.

Jag vill bara ha en gathoj som helst är billig i inköp men framförallt billig i drift så jag kan hänga med polarna när det blir en hojrunda.

Jag kollade priserna med Svedea (på hojar äldre än -94 om de också har en 20-årsgräns):

FZR 1000: Inget pris på webben, offert Trafik 5671:-, halv 13384:-, hel 17166:-
CBR600: Inget pris på webben, orkade inte be om offert.

F800R: Jag har faktiskt funderat på den men det är litet mer pengar än jag har lust att lägga ut, en hyfsad VFR 750 får man för 15'-20' och jag vill nog hålla mig under 30' i alla fall.

Mvh,
Ingvar
 

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ingen just nu
En gammal viffer som kan klassikerförsäkras är väl en fantastisk hoj att äga. De ligger dock rätt så högt i pris tror jag?
 

Andreas K-L

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2015
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Street Triple R -2009, Suzuki GSX600F -99
Jag ger 4000/helår/halvförsäkring för min gsx600F -99

Och jag är bara 23bast :tummenupp

Jag gav 20K för hojen o då hade den gått 1500mil, dock lite skrapade kåpor men vafan man ska ju åka på den.
 
Last edited:

Davidof

Sporthojsnörd
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Ådalen
Hoj
Ktm 790 adventure
Har en kawa zzr 1100 - 93
Betalar ca 1500/år helförsäkrat för den.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Det är en XT du ska ha, tjejorna blir som galna! :tummenupp
jzw3go.jpg
 
Last edited:

kjellper

pousseur
Gick med
13 Sep 2011
Ort
Västerås
Hoj
Triumph Street Triple Rx -15, Kawasaki KLX230 -20
GSX 1100f vill jag minnas som en rätt kul sporttourer och Suzukis luft/oljekylda 1100-motor är ju en skottsäker klassiker med bra tryck i.

1100F har en tjänstevikt på 270 kg. Visst är motorn fin men jag hade nog inte klassat den som "kul", sen kan man givetvis ha olika uppfattning om det. Vad jag minns var den mest tung utan att vara särskilt bekväm.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
1100F har en tjänstevikt på 270 kg. Visst är motorn fin men jag hade nog inte klassat den som "kul", sen kan man givetvis ha olika uppfattning om det. Vad jag minns var den mest tung utan att vara särskilt bekväm.

Sporttouringhojar runt litern vägde väl däromkring?
Hög vikt och sladdriga chassin hade de flesta hojar på den tiden. Ska jag stå ut med det så vill jag iaf ha en fin motor.

RD350LC hade jag iofs kunnat leva med men den lär väl inte heller gå att classicaförsäkra?
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
1100F har en tjänstevikt på 270 kg. Visst är motorn fin men jag hade nog inte klassat den som "kul", sen kan man givetvis ha olika uppfattning om det. Vad jag minns var den mest tung utan att vara särskilt bekväm.

270 kg är för tungt för min smak, en VFR är ok med 210 kg torr för en -94:a men tyngre än så tycker jag inte att en hoj ska vara; Då blir den trög i kursförändringar och bänglig att hantera i låg fart och i garaget.
 

Marsupilami

Tvåtaktstaliban
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Söderslätt, Skåneland
Hoj
2xRD500 1xRS250 1xRSV Mille 1xSZR660
RD350LC hade jag iofs kunnat leva med men den lär väl inte heller gå att classicaförsäkra?

RD500:n är inga problem att klassikerförsäkra, så jag har svårt att se att 350:n inte skulle gå.
Tror inte det är dessa gamla tvåtaktare som nyblivna förare på jakt efter mest bang for the buck köper och kraschar sönder idag.
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Min är en FZR1000-89 försäkrad hos trygg hansa helår helförs ej avställningsbar.

Bilsport har jag för mig att de inte tog FZR när jag kollade för "några" ehm kanske många år sedan. :gnissla

För mig (i Stockholm) så vill TH ha 4' för trafik 5,6' för H ej avställningsbar.

Det lutar mer och mer åt en 1994 VFR 750...

Mvh,
Ingvar
 

VFRippe

Medlem
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Cambridge, UK
Hoj
CBR600RR -10, Fazer 800 -13
Det finns ju ett gäng billiga 600:eek:r från tidigt 90-tal på Blocket. Dom är ju skapligt lättsvängda. Det skulle ju kunna vara något.
Dom är väl inte heller omöjliga att Veteranförsäkra?
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
På jakt :)
Blir verkligen en gammal sporthoj så dyr i Stockholm om man hittar en avställningsbar försäkring?
Jag kör en gammal RSV Mille 2002 (Gjensidige / Avställningsbar / Trafik / 36år / Västervik). Har för mig att den kostar 3600 helår. Förra sommaren hade jag den på ställd 3 månader och betalde under 1000kr i försäkring.
Körde 100mil totalt varav kanske 40 på bana.
Fast visst det blev ju 10kr milen i försäkring det med, trots att jag tycker det är jättebilligt...
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top