Rgv 250.

R-Oil

Spring start, tillbaka flyttat och clip on.
Gick med
1 Jan 2012
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha TZR 125 TURBO, Yamaha TZ 250 4TW, Yamaha RD 350 YPVS, Yamaha TZR 392, Yamaha RD 421, Yamarilla 421, Aprilia RS 250x6, Aprilia RSV Mille, Aprilia RSV Tuono 1127 och några till i olika status.
Det är förmodligen en "KIT"packning för att höja portarna i cylindrarna, då måste man ändra förbränningsrummens storlek och mäta in klämspalten (Squishband) för att få rätt kompressionsförhållande för det oktantal du tänker köra på. Kolla med tidigare ägaren vad som gjorts med motorn då det finns en uppsjö med cylinderfotspackningar och olika topplock med fasta/lösa förbränningsrum.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Tack för snabbt svar,,
det där med att fråga förra ägaren blir lite svårt då jag köpte den i andrahand av en som bara haft motorn som reservmotor om något skulle ske med den han körde med,, så jag får nog testa mig fram,
men jag såg att när kolven var i topp i cylindern så var det snudd på kant i kant med kanten på fodret, max 2 tiondelar under, jag monterade en toppackning från vesrah som hade strd tjocklek,
jag kikade lite på kanaler o så men tyckte mig inte se att det var mer än gjutskägg bortslipat,

tur som bara den att jag demonterade vevhuset för det låg faktiskt lite smågrus däri, vilket kan få mig att tro att sist den kördes så kördes den omkull o sög i sig gruset, men otroligt nog fanns det inte en repa på varesig vev eller vevhus,, fattar inte riktigt hur det gått till.
 

jocke i köping

det som skramlar ska repareras :o)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Otäckt nära dig
Hoj
Laverda o några till
Hallå allesammans !
eftersom det florerar både zukkijakki o aprilia folk här så ställer jag frågan om det är någon som kan ha ett kåpstag över till generation 1 av aprilia rs 250 ? jag har noll koll på hurvida det är samma på sukkan,, är det sama så är jag intreserad av ett stag i reserv.
mvh jocke
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top