R1 Yamaha Banshee med Turbo......

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Visst är det väll så att dom nya går att ställa in mellan Mph och km/h? Jag tror då det men det tåls ju att kolla upp.

Fick till svar att dom ej går att ställa om :( ja ja det kvittar ju igentligen, hinner ju ändå inte se vad det står på den :)
Det får GPSen sköta!

Men borde ju finnas någon som har en mätare liggandes???
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Den fick plats :banana

IMAG0304.jpg
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Ja mc skrotarna i sverige går ju inte att handla av längre iaf, har gett upp dom gånger man ska ha nåt, har fått bli ebay istället. Bike demontering har tidigare varit vettiga iaf men dom har väl fått storhetsvansinne el liknande för deras priser är inte långt ifrån nypriser!
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Ja mc skrotarna i sverige går ju inte att handla av längre iaf, har gett upp dom gånger man ska ha nåt, har fått bli ebay istället. Bike demontering har tidigare varit vettiga iaf men dom har väl fått storhetsvansinne el liknande för deras priser är inte långt ifrån nypriser!

Håller fullständigt med dig!
Har varit i kontakt med ett flertal skrotar och tar dom inte nästan ny pris så verkar dom helt ointresserade av att sälja något, har väntat i flera dagar att två olika skrotar ska höra av sig om dom har varan jag frågat efter, så snart blir det ebay för hela slanten, verkar ju gå fortare med......
 

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Jag kan annars tippsa om Håkan på Örebro bildemo honom brukar jag iallafall få riktigt bra priser av men man får ju förklara att ordinarie pris inte är så interessant. Igår blev det ett gashandtag med dubbla vajrar för en hel hundring :)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Jag kan annars tippsa om Håkan på Örebro bildemo honom brukar jag iallafall få riktigt bra priser av men man får ju förklara att ordinarie pris inte är så interessant. Igår blev det ett gashandtag med dubbla vajrar för en hel hundring :)

Tusen tack för tippset EST prylar är beställda från Örebro bildemo, där kan man snacka om bra kundbemötande och bra priser, kan varmt rekomendera dom trots att det var en annan kille än Håkan :)

PS. Lycka till med Vespan och ha en riktigt Go Hjul :)
 
Last edited:

EST

mOngoPuttSÄr...
Gick med
30 Aug 2004
Ort
Örebro
Hoj
Speed Triple/Vespa 160 GS & 150 Super/SR 500 X 2
Kul att det ordnade sig & de brukar vara bra så länge de har fattat att man gör nåt kul med grejerna man köper av dem. Sen så har de ju precis börjat med hojar igen ( förra året ) så de vill nog komma igång lite. Angående kundbemötande så lufsade de runt i tomteluvor igår när jag var där :)
 

Yelly

Sommarluft i däcken
Gick med
5 Feb 2011
Ort
Norr om Göteborg
Hoj
Gsxr 1000 K6, KTM 450exc motard,
Bike skulle ha 1400 för 7½ år slitna skjutspinnar, där är ju ingen idé man frågar om saker längre!
Riktigt fränt bygge f.ö! Hoppas de blir mycket gjort nu när du har HELA annandan ledig :)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Kul att det ordnade sig & de brukar vara bra så länge de har fattat att man gör nåt kul med grejerna man köper av dem. Sen så har de ju precis börjat med hojar igen ( förra året ) så de vill nog komma igång lite. Angående kundbemötande så lufsade de runt i tomteluvor igår när jag var där :)

Otroligt skönt att dom hade prylarna jag behövde, nu kan man börja med elen! Väntar på cylinder och kolvar från Tysklan för att kunna få ihop motorn, ska börja klura på ett plenum, så synd att man inte fixar alu svets själv.....
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Bike skulle ha 1400 för 7½ år slitna skjutspinnar, där är ju ingen idé man frågar om saker längre!
Riktigt fränt bygge f.ö! Hoppas de blir mycket gjort nu när du har HELA annandan ledig :)

Helt otroligt, måste ha varit i guld :)
Tack, en duns i ryggen är alltid kul att få, går lite segt när man inte har alla prylarna hemma....
En annan jobbar ju heldag i dag och 21-01 juldagen och annandagen, men pengar in och det behövs :)
Men något ska man nog hinna med!
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
2010-02-15 började jag skriva på denna tråd och det är inget jag ångrar!
Över 90.000 som läst tråden sedan dess och grymt många svar och användbara tippa har hamnat här!
Önskar därför alla som skrivit och även dom som bara läst tråden en riktigt God Hjul hoppas ni fortsätter att stötta
mig mot nya rekord!
Ett extra stort tack och God hjul till nuvarande och kommande sponsorer, avslöjar mer om kommande sponsring innan nyår!

Stefan"Quaden"Åberg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Tomten kom med ett packet ändå :)
Beg kolvar och cylinder från Tyskland damp ner redan i går, så nu ska det nog gå att få ihop motorn också!
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Rycktena går....

He he rycktena går om turbo byte på http://www.landracing.se/apps/blog/
Kan väll säga att dom stämmer till en viss del......
Mer info kommer i mellandagarna.....
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Bike skulle ha 1400 för 7½ år slitna skjutspinnar, där är ju ingen idé man frågar om saker längre!
Riktigt fränt bygge f.ö! Hoppas de blir mycket gjort nu när du har HELA annandan ledig :)

Ebay tar väll 200 typ för random Alu i alla julens färger :)
 

vmx-anders

194,237km/h on Ice! (191,19)
Gick med
14 May 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha V-max och XJR
Var förbi dina trakter idag, men det såg stängt o låst ut. Fast vi hade annat ärende o kolla på hoj. Så jag har övat lite flygande kilometer idag på vägen mellan Gimo & Hargshamn... Jag tycker världen e liten ibland, sa jag till Tommy. ;-) (hette han väl(?))
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Var förbi dina trakter idag, men det såg stängt o låst ut. Fast vi hade annat ärende o kolla på hoj. Så jag har övat lite flygande kilometer idag på vägen mellan Gimo & Hargshamn... Jag tycker världen e liten ibland, sa jag till Tommy. ;-) (hette han väl(?))

Tjena mannen!
Å tusan, det var du som var och handlade hojen :)

Grymt fin hoj, men inte mycket att ha efter jag hade provkört den i sommras :) Nej skoja bara, grymt fin hoj!

Du får ringa nästa gång, hade hunnit åkt hem från garaget då!
Den är rätt rak men otroligt hoppig den vägen!

Blir det över 200 på Speed Weekend denna gång för dig?
Hoppas det blir lite is innan så vi kan prova lite innan!
 

vmx-anders

194,237km/h on Ice! (191,19)
Gick med
14 May 2008
Ort
Huddinge
Hoj
Yamaha V-max och XJR
Får hoppas på det, men jag har inte skruvat ur motorn än... o sen måste jag hitta en bänk som kan ställa in insprutningen... Men nästa gång ringer jag innan!
Hojen var till en kompis, jag var bara med o provgasade lite. ;-)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Får hoppas på det, men jag har inte skruvat ur motorn än... o sen måste jag hitta en bänk som kan ställa in insprutningen... Men nästa gång ringer jag innan!
Hojen var till en kompis, jag var bara med o provgasade lite. ;-)

Det fixar du lätt!
Du har ju två bänkar ganska nära Turbo Andersson i Upplands Väsby och Finmekaniska Racing i Storvreta utanför Uppsala!
Ok, du har ju din V-Max så klart, inget man byter bort mot en Suzuki ;)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Hjul uppdatering

Har inte hänt så mycket i helgen, men här kommer lite bilder.....

Styrdämparen har fått en engen plats på Quaden, tog tid innan jag hittade ett bra ställe att sätta den på..
IMAG0322.jpg

Lite nya bromsprylar har det också blivit
IMAG0330.jpgIMAG0323.jpgIMAG0324.jpgIMAG0326.jpg
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top