R1 Yamaha Banshee med Turbo......

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Årsmodell

Tror bannemej att jag har en 06a
I texten som Mr Helmut lade upp så står det ju att motorstyrd övre spjäll kom först på 06 och det har jag ju på min:va
Kan jag ha rätt i det?
Inte för att det har någon betydelse på kollvar och cylinder, men kan ju vara bra att veta:tummenupp
r1[1].png
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Tror bannemej att jag har en 06a
I texten som Mr Helmut lade upp så står det ju att motorstyrd övre spjäll kom först på 06 och det har jag ju på min:va
Kan jag ha rätt i det?
Inte för att det har någon betydelse på kollvar och cylinder, men kan ju vara bra att veta:tummenupp
View attachment 350063

Nu har jag konstaterat att jag har en 04 som jag trodde från början, motor numret slutar med 04
Någon som vet skillnaden mellan 04/05 och 06
Det ända som skiljer sig i texten som Mr Helmut la in är meningen "dual-valve throttle bodies with" på 06?
Skulle vara kul och veta vad som är skilnad mellan dessa motorer:va
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Nu har jag konstaterat att jag har en 04 som jag trodde från början, motor numret slutar med 04
Någon som vet skillnaden mellan 04/05 och 06
Det ända som skiljer sig i texten som Mr Helmut la in är meningen "dual-valve throttle bodies with" på 06?
Skulle vara kul och veta vad som är skilnad mellan dessa motorer:va

Ett tips är att fråga X-up här på sporthoj, finns inte många som slår hans Yamahakunskaper! :)
 

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Göötebörg
Hoj
nästa år!!!
Jävla skittråd, och jävla skitprojekt dehär .... :mad:

Nu blev jag av med typ 3 timmar av min dyrbara mattetentapluggtid när jag blev tvungen att pressa igenom tråden :gnissla

Och jag blev inte riktigt klar heller...

Fan alltså, de här är alldeles för intressant och coolt för att kunna vara nyttigt :dummer
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Jävla skittråd, och jävla skitprojekt dehär .... :mad:

Nu blev jag av med typ 3 timmar av min dyrbara mattetentapluggtid när jag blev tvungen att pressa igenom tråden :gnissla

Och jag blev inte riktigt klar heller...

Fan alltså, de här är alldeles för intressant och coolt för att kunna vara nyttigt :dummer

Förlåt:rodnar
Eller jag menar tack, varför göra något normalt när alla andra kan göra det :D
Man har nog alltid varit lite :dummer i huvudet, har ju hållt på med dB Drag Racing på hög nivå innan....
Var en halv dB från ett världsrekord i min klass ett tag 162.3dB i en Honda civic 76a

:Bugar för du är den första som erkänner att dom har läst hela tråden :Bugar
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Batteriet har flytt plats till mellan bärarmarna i fram, blir mycket mer plats till el, bränslepump, bränsletrycksgivare mm.

IMAG0189.jpg

Nytt skyd till kedjan äver svingen (tack Mats)

IMAG0186.jpg

Håller på att ordna fäste till det nya broms oket i bak

IMAG0199.jpg

Så här blev det till slut

IMAG0200.jpg
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Förlåt:rodnar
Eller jag menar tack, varför göra något normalt när alla andra kan göra det :D
Man har nog alltid varit lite :dummer i huvudet, har ju hållt på med dB Drag Racing på hög nivå innan....
Var en halv dB från ett världsrekord i min klass ett tag 162.3dB i en Honda civic 76a

:Bugar för du är den första som erkänner att dom har läst hela tråden :Bugar



Se därja En bilstereotok , Jag har ett helt skåp jag måste fylla med ljud ( dragsterbussen)

Har han nå roliga grejjor tro??
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Se därja En bilstereotok , Jag har ett helt skåp jag måste fylla med ljud ( dragsterbussen)

Har han nå ro
liga grejjor tro??

Det var många år sedan, men jag har slängt ut några krokar, vi får se om det dyker upp något lämpligt?
Du skrev bilstereotok men menade bilstereonörd :) Man har bränt mycket pengar på några få sekunders oljud...
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Här har du:
http://www.ebay.de/itm/YAMAHA-R1-RN...ftradteile&hash=item19cb2d3503#ht_1380wt_1159

224 Euro + 17 euro frakt (ingen tull)

Är man osäker på andra språk tar man den sidan som man vill översätta (adressen) och klistrar in på denna sida http://translate.google.com/ så översätter den allt till svenska.

Tusen tack för detta tips Mr Helmut, den är betald......
Hur lång tid brukar det ta från Tyskland när man tog snik frakt?
Blev under 2400kr :)
 

Fuchs

Ny medlem
Gick med
15 Feb 2011
Ort
...
Hoj
Yama SM
är ju jultid, då kan det tar en vecka typ. annars få man det på tre dager ibland
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
är ju jultid, då kan det tar en vecka typ. annars få man det på tre dager ibland

Tack för svaret!
Ja den där jä.. Julafton, först å främst så hamnade den på en helg och sedan tror jag Tomten skiter i min önskelista nu för tiden :( men hoppet är det sista som överger en :)
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Eftersom det ofta går snabbare att beställa från tyskland/england än i sverige så finns det nog hopp för din del!
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Eftersom det ofta går snabbare att beställa från tyskland/england än i sverige så finns det nog hopp för din del!

Håller tummarna!

Får nog ta tillbaks all jag sagt om Tomten :)
Fick ett sådand jäkla kanon besked i går kväll, men det återkommer jag om lite senare, när det är 100 klart! :)

Ps. Tomten, jag tror på dig igen, tack för att du finns :)
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Har inte hänt så väldigt mycket på bygget denna helg, men här kommer lite uppdateringar!

Dom två sista motorfästena sitter på plats
IMAG0261.jpg

Har även fått dit bakbroms cylindern, bromsvätskebehållarem och bromspedalen
IMAG0274.jpg

Håller även på att fundera vad man ska släppa tillbaks oljan från turbon, hade varit kanon om det hade gått som på bilden i framkant över oljenivån, vatten röret ut från motorn kommer tyvärr att ta i.......
IMAG0254.jpg
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Hjälp.....

Skriker efter hjälp med prylar till R1 04-05 igen!

Ingen som har en hastighetsmätare till en R1 04-05 liggandes över?

Söker även avgasmotorn och staget som sitter på utgående växelaxel
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
trevligt att råkas :) värden e bra liten. :)

Ja den är det :) lycka till med mekandet, håller även koll på din tråd!
Kanske kan mötas upp i sommar och åka lite hoj, annars ses vi i Orsa i mars på Speed Weekend
 

quaden

Hellre två än fyra nuförtiden :)
Gick med
18 Feb 2006
Ort
Alunda
Hoj
Gasgas Quad som har en Ducati 748 i sig, Banshee Quad med en turbomatad R1 motor och har haft en Honda Hornet 900 05a Nu en 08 Suzuki B King
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top