Med ett par manliga händer och styrka som överstiger en 5 åring behöver du ingen av/pådragare.
Nån som kan tipsa om ett slipon som låter snäppet högre och sportigare än det jag har? Helst nått som är relativt billigt.. alltså inga grejjer för 10-15k tack!
Med ett par manliga händer och styrka som överstiger en 5 åring behöver du ingen av/pådragare.
Är svingen bak samma på R1 98 som på 99?
Skulle köpa kedjeskyddet beg men fick med hela svingen för samma pris och den har jag ingen nytta av.
Köp ett Devil slip-on, de mullrar gott! Oljefiltret sitter bra till på R6 99-02 så du får bra grepp med händerna, men du kan behöva använda en filtertång eller hylsa om det sitter ordentligt.
Glöm inte köpa ny bricka till oljepluggen art nr:214-11198-01-00.
Tack för infon! ska inte vara några konstigheter alltså..
Verkar vara svårt att hitta ett devil slipon, har inte hittat allt för många återförsäljare och finns inte ens nått på blocket till min hoj
Med ett par manliga händer och styrka som överstiger en 5 åring behöver du ingen av/pådragare.
Då kanske jag skulle ha anlitat dig när jag monterade av original oljefilter (fabriksmonterat) från min hoj, för mina nävar och min styrka var iallafall långt ifrån tillräcklig för att lossa filtret. Jag fick lägga en del tyngd bakom avdragaren också för att få det att lossna. Nu är det iofs en R1:a jag har, men jag kan inte tro att det skiljer så mycket. Att dra ett oljefilter med handkraft är lite att leka med döden tycker jag. Lossar det när man är ute och kör så kommer motorhaveriet som ett brev på posten. Iofs är det ju olika på olika modeller hur hårt filtret ska dras. Men hellre dra ett snäpp för mycket än ett för lite.
Varför chansa när man kan skaffa sig en avdragare och vara säker på att få jobbet gjort?
Ja det är samma sving på bägge årsmodellerna.
Kom ut i garaget idag och skulle prova hojen, r1 - 01. Märker innan jag slår på hojen att handtaget inte alls känns som det gjort tidigare. Det känns knackigt, inte alls lent när man vrider på rullen och den dras inte tillbaka i startläge automatiskt. Sist jag var ute och körde för cirka 1 vecka sen fungerade det klockrent, hur mjuk gas som helst. Vad kan jag behöva göra ? När jag startade hojen blev det som jag trott att den varvade så in åt *** och blev tvungen att slå av direkt. har öppnat handtaget och kollat på vajer ändarna men kan inte göra nån bedömning därifrån. Vad ska jag göra ?
nån som har nått tips ? Skulle behöva få igång hojen så jag kan ta mig till jobbet
hur är det med byte av kamkedja på R6 för en van mek (dock inte på R6)? Jobbigt , jävligt jobbigt eller XXX jobbigt? Uppskattad tid?
nån som har nått tips ? Skulle behöva få igång hojen så jag kan ta mig till jobbet
lossa virarna å beställ den som är kass, jag skulle inte vilja sitta på min med gas häng, inget att chansa på
Kompabilitet mellan R1-modellerna från '98 - '01?
Frågan har säkert ställts två hundra gånger, har dock inte hittat något "samlat" svar någonstans.
Hur är det med plast/kåpor? Är alla '98 och '99-komponenter kompatibla med varandra och '00, '01 likaså? Bakram/bakkåpa/undertail? Exempelvis en eftermarknadsundertail från/till '98-'99 går inte på en '01?
Min gamla GSXR750 '00 var trevlig gällande kompabilitet mellan storebror och lillebror.
Upplys mig!
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |