R1 och R6-tråden!

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Tack så mkt, då vet jag... :tummenupp
Har sökt en hel del om man så säger ...

Det är lugnt.

Annars är ett tipps att sätta på blinkersen å känna på relät så känner man vilket som slår, dock inte på elektroniska..


Å glad midsommer på er alla :tummenupp

Jag köpte en på Lidl för ett par år sedan, har aldrig öppnat den ur sin förpackning men det sägs att den ska vara väldigt bra. Den kostade hela 89kr vill jag minnas. :)

Glad Midsommar på Er alla önskar X-uP!

Köpte oxå på lidl, först en ganska clean som funkade jätte bra, nästa år kom det en med tre extra fickor på sidorna varav en gick att ta bort å sätta som midjeväska (gay, jag vet) men smidigt, ingår faktiskt regnskydd med som håller. Å tro det lr ej, väskan sitter kvar i minst 270 (har jag hört ;))
Runt en hundring kostade dom, helnöjd :tummenupp

edit: man kan lossa hela väskan med dragkedja runt om, då blir bara fästet kvar med plastficka för karta, riktigt smart...
 
Last edited:

perzzon

Annnnars
Gick med
24 Jul 2005
Ort
Skåne
Hoj
HADE EN R1a..
Vet att man ska söka men det går snabbare att fråga...


Jag behöver extra fälgar till min R6a 03..
Vilka årsmodeller kan jag ta fälgar från ?
Passar R1ans fälgar till R6an ?
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Vet att man ska söka men det går snabbare att fråga...


Jag behöver extra fälgar till min R6a 03..
Vilka årsmodeller kan jag ta fälgar från ?
Passar R1ans fälgar till R6an ?

Ligger ute en annons på blocket med R6 delar från den tidigare generationen, 1500 för fram/bak. Bra pris, tror dom ska passa!
 

collo

Motorvägsfilosofi
Gick med
24 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
R1
Har en fråga angående varningsblinkersen på en R1 från 2004.
Har bara utlänsk manual där den inte finns med, så har inte läst något om den.

När jag trycker in min knapp blinkar alla blinkers till en gång, sen inget mer. Är inte tanken med den att alla blinkers skall blinka hela tiden?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Har en fråga angående varningsblinkersen på en R1 från 2004.
Har bara utlänsk manual där den inte finns med, så har inte läst något om den.

När jag trycker in min knapp blinkar alla blinkers till en gång, sen inget mer. Är inte tanken med den att alla blinkers skall blinka hela tiden?

Jag antar att du har monterat eftermarknadsblinkers med motstånd? Då uppstår detta fenomenet. Det är så på min också.

Tar ev hojen till Skåneland på torsdag-söndag om vädret är gott, annars blir det bilen. Har även VIP-biljett till Pro Superbike på Knutstorp på lördag, är det någon här inne ska dit?
 
Last edited:

christian84

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Kawasaki ZX-10R, Akrapovic slipon, Valtermoto crashpuckar
måste byta min olja på min r1-05 efter att puckot jag!:huvet hällt i lite olja (2dl) från en kompis dunk....o då började kopplingen att slira... så jag tänkte prova med att byta oljan o se om det blir bättre kan typ inte köra över 7000 varv för då slirar den bara...

tror ni jag måste byta lammellerna ochså?

så vilken olja ska jag ha i?

shell advance ultra 4 har jag hört..samt shell avdvance vsx(halvsyntet) ..eller är det helt fel .

tacksam för svar.
 

ozto

Testförare
Gick med
15 Nov 2004
Ort
linköping
Hoj
848, 1098S, RSV4 Factory och BMW M3 på vintern
måste byta min olja på min r1-05 efter att puckot jag!:huvet hällt i lite olja (2dl) från en kompis dunk....o då började kopplingen att slira... så jag tänkte prova med att byta oljan o se om det blir bättre kan typ inte köra över 7000 varv för då slirar den bara...

tror ni jag måste byta lammellerna ochså?

så vilken olja ska jag ha i?

shell advance ultra 4 har jag hört..samt shell avdvance vsx(halvsyntet) ..eller är det helt fel .

tacksam för svar.

byt olja till en JASO olja och prova.. omöjligt att säga om lamellerna klarat sig, kör lugnt i början...

advance ultra eller vsx funkar toppen välj efter smak och plånbok
 

christian84

Ny medlem
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Strängnäs
Hoj
Kawasaki ZX-10R, Akrapovic slipon, Valtermoto crashpuckar
faan undrar om jag ska byta lamellerna ändå..?
är det mycke meck eller? byter man 7st eller 9st fans tydligen två satser på yamaha Haninge. vill ju inte bara byta oljan o sen så funkar den ändå dåligt...blir ju nästan tvungen att köpa ny olja igen då om jag ska byta lamellerna.
 

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Skövde
Hoj
R1-04
faan undrar om jag ska byta lamellerna ändå..?
är det mycke meck eller? byter man 7st eller 9st fans tydligen två satser på yamaha Haninge. vill ju inte bara byta oljan o sen så funkar den ändå dåligt...blir ju nästan tvungen att köpa ny olja igen då om jag ska byta lamellerna.

Har kopplingen fungerat dåligt innan oljebytet? Annars är det väl bara att rengöra lamellerna och hälla i ny olja...
 

fleece

fleece
Gick med
23 Oct 2004
Ort
nybro
Hoj
Z1000SX -14/ KX250F -14/ SX250 -13
Jag har alltid kört på OK/Q8 sbk racing köper i 20 liters dunk har det både till crossen & R1an bra olja till bra pris.
 

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
faan undrar om jag ska byta lamellerna ändå..?
är det mycke meck eller? byter man 7st eller 9st fans tydligen två satser på yamaha Haninge. vill ju inte bara byta oljan o sen så funkar den ändå dåligt...blir ju nästan tvungen att köpa ny olja igen då om jag ska byta lamellerna.

Jag hade problem med att kopplingen slirade på Castrol gps, sen bytte jag till shell advance ultra och då slutade det på en gång :)..

Du behöver nog inte byta skulle jag tro iaf :tummenupp
 

Pegan

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2006
Ort
Skövde
Hoj
R1-04
Tänkte byta ut nummerskylthållare och blinkers på min R1 04a, skulle helst inte vilja klippa kablage, någon här som vet var man kan köpa kontaktstycken av samma modell som blinkerskablaget är skarvat med? Ni som bytt på 2004-2006, hur har ni löst problemet?
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Tänkte byta ut nummerskylthållare och blinkers på min R1 04a, skulle helst inte vilja klippa kablage, någon här som vet var man kan köpa kontaktstycken av samma modell som blinkerskablaget är skarvat med? Ni som bytt på 2004-2006, hur har ni löst problemet?

Det finns färdiga kabelkit med rätt kontakter att köpa på MC-kompaniet! Jag köpte mina via nätet innan jag visste detta, men det finns & fungerar bra!
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
faan undrar om jag ska byta lamellerna ändå..?
är det mycke meck eller? byter man 7st eller 9st fans tydligen två satser på yamaha Haninge. vill ju inte bara byta oljan o sen så funkar den ändå dåligt...blir ju nästan tvungen att köpa ny olja igen då om jag ska byta lamellerna.

Vet inte hur det är på 05an men på 01an kan man byta lameller utan att tömma oljan, ska nog inte va några problem på 05an heller, men du får nog fylla på en näve extra efter bytet..

Kör oxå på OK/Q8 sbk racing:tummenupp
 

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Ort
Malmö
Hoj
Borta...
Tänkte höra om någon här känner till om det är samma clip on
(handtagsfäste) på R1ans 00 modell upp till 08ans modell? Skulle nämligen behöva ett nytt sådant och kommer nog beställa från ebay.

faan undrar om jag ska byta lamellerna ändå..?
är det mycke meck eller? byter man 7st eller 9st fans tydligen två satser på yamaha Haninge. vill ju inte bara byta oljan o sen så funkar den ändå dåligt...blir ju nästan tvungen att köpa ny olja igen då om jag ska byta lamellerna.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=205075&page=2

Här e lite bilder när jag renoverade mina stålskivor...
 
Last edited:

Tikka

Världens bästa medlem
Gick med
21 Aug 2008
Ort
Åkersberga
Hoj
Yamaha Yzf R6 -03
Någon som har en Yamaha Yzf-R6 2003 reparations manual som ni kan skicka/länka till mig?

Ska rengöra hela bränslesystemet inkl spridarna, och jag vill inte ge mig in på det utan en manual.
Jag har googlat i flera timmar denna vecka, men har bara hittat service och ägar manualer.

Här är en bra sida för er som söker alla möjliga manualer till dom flesta hojar!
Dock finns det inte någon reparations handbok till R6 där:confused:

www.carlsalter.com
Tryck på "Free Manuals" till vänster.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Någon som har en Yamaha Yzf-R6 2003 reparations manual som ni kan skicka/länka till mig?

Ska rengöra hela bränslesystemet inkl spridarna, och jag vill inte ge mig in på det utan en manual.
Jag har googlat i flera timmar denna vecka, men har bara hittat service och ägar manualer.

Här är en bra sida för er som söker alla möjliga manualer till dom flesta hojar!
Dock finns det inte någon reparations handbok till R6 där:confused:

www.carlsalter.com
Tryck på "Free Manuals" till vänster.

Den finns att ladda ner på "RU" om du har tillgång till det. Om inte, PM:a mig så kan jag kanske lösa det.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top