R1 och R6-tråden!

Kentamannen

Ny medlem
Gick med
26 May 2003
Ort
i Eskilstuna.
Hoj
R1 -99
Finnes meksugen i närheten av Södermanland?

Har en R1:a som jag gjort en motor- och växellådsrenovering på. Byte av samtliga lager till korrekta ersättningslager uppmätt med plastigauge, vevhus- och toppbultar, alla packningar, tvåans drev kit etc.

Vid provstarten i höstas knackade fanstyget - vilket den inte gjorde innan. Två dagar senare stack jag till Australien. Kammarna bör vara inställda rätt - vilket jag dubbelkollade både två och tre gånger. Dock är detta första gången jag haft isär en mc-motor i molekyler. Bågen är nu ihopsatt till 100%.

Nu söker jag med ljus och lykta efter någon med tid och intresse av att ordna upp detta någonstans i närheten av Södermanland - har dock inga problem att köra den en 10-20 mil. Tidsram från närsomhelst till någon gång i vår. Ingen betalning i kaffebröd. :tummenupp

Intresserad? Skicka PM.
 

Katana#007

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki GSX1100S, Katana. Yamaha R1 -07.
Kollar på slipon till min R1 -07.

Hur mycket vikt är det att byta ut orginal till kolfiber el. titan?
Hittade nämligen billiga satser i england där man byter ut änden och innanmätet mot ett med större hål. Diametern genom dämparen borde väl vara den avgörande faktorn? Då kan man lika gärna ha orginaldämparna.

Kollade även en liten tillverkare av kolfiberdämpare, se http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260336126103&indexURL=0&photoDisplayType=2#ebayphotohosting. Vad tror ni om den. Rätt pris.

Hittade även ett rostfritt BOS system i tyskland till bra pris. Omdöme?

MVH/HR
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Salus och sveland var billigast för MIG i år men -09 ser det ut att bli länsförsäkringar.

MEN,det är för mig och där jag bor,bara som sagt innan,RING TILL ALLA!
Skiljer pga.person,ålder på hoj,typ av boende och var du bor,helt omöjligt för någon annan att säga något om den bästa för dig.

Henrik

det har även hänt att det har skillt mellan handläggare på samma bolag :rolleyes:
 

Ric

Ny medlem
Gick med
4 Aug 2006
Ort
-
Hoj
-
Glöm inte! Hur pass bra kontakter man har inom försfuskbolagen, kompis,kompis, svärmor and soo on:fakta
 

frako

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2005
Ort
Jakobstad - finland
Hoj
Yamaha R1 -04
är det någon som har erfarenhet av seat cowl från Ebay.
det står att dom skall passa till Yamaha R1 04-06.
Men inte är det väll samma röda färg på R1 04.05,06??
 

Bifogat

  • 5VY-W0771-10-00-500.jpg
    5VY-W0771-10-00-500.jpg
    37.6 KB · Visningar: 47

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
är det någon som har erfarenhet av seat cowl från Ebay.
det står att dom skall passa till Yamaha R1 04-06.
Men inte är det väll samma röda färg på R1 04.05,06??

om det är yamaha org (OEM PART) så är det samma färg

köper du en targa t.ex, så kan det skilja i färg
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
är det någon som har erfarenhet av seat cowl från Ebay.
det står att dom skall passa till Yamaha R1 04-06.
Men inte är det väll samma röda färg på R1 04.05,06??

Jodå, det är samma röda färg på 04-06. "Lava Red".
Är det en sådan som du visar på bilden så ska de nog passa, för den verkar se ut som orginal-kutsen.

Vill även passa på att önska er alla i Yamaha R-tråden en Riktigt God Jul!
Hoppas att ni får många trevliga paket med MC-tema!
 
Last edited:

Ceke

Back in business
Gick med
11 Dec 2005
Ort
Mölnlycke
Hoj
Nada:(
Kollar på slipon till min R1 -07.

Hur mycket vikt är det att byta ut orginal till kolfiber el. titan?
Hittade nämligen billiga satser i england där man byter ut änden och innanmätet mot ett med större hål. Diametern genom dämparen borde väl vara den avgörande faktorn? Då kan man lika gärna ha orginaldämparna.

Kollade även en liten tillverkare av kolfiberdämpare, se http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260336126103&indexURL=0&photoDisplayType=2#ebayphotohosting. Vad tror ni om den. Rätt pris.

Hittade även ett rostfritt BOS system i tyskland till bra pris. Omdöme?

MVH/HR

Kan rekommendera detta:tummenupp http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2007...8275965QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Gjorde det på min o ljudet blev grymt:D Du spar en massa vikt då du river ut hela innanmätet o ersätter med ett perforerat rör.
 

Katana#007

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Kristianstad
Hoj
Suzuki GSX1100S, Katana. Yamaha R1 -07.
Kan rekommendera detta:tummenupp http://cgi.ebay.com/ebaymotors/2007...8275965QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories

Gjorde det på min o ljudet blev grymt:D Du spar en massa vikt då du river ut hela innanmätet o ersätter med ett perforerat rör.

Tack för svar.
Då lutar det åt insatser. Ser väldigt lika ut som de jag hittade i England. Se http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-R1-07-08-END-CAN-RACE-EXHAUST-BAFFLE-KIT_W0QQitemZ320326776859QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item320326776859&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1299%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318
Tror ni dom är likvärdiga?
Hur är ljudnivån? Knappast godkänd på känsliga banor? Besiktning?
Verkar inte vara nån möjlighet till db-killers. Hur har ni löst det?

MVH/HR
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Jaja med Akrapovic är den ju inte fullt så ful :D
 

Bifogat

  • r1_akrapovic_4.jpg
    r1_akrapovic_4.jpg
    61.9 KB · Visningar: 79
  • r1_akrapovic_1.jpg
    r1_akrapovic_1.jpg
    81 KB · Visningar: 84

Ceke

Back in business
Gick med
11 Dec 2005
Ort
Mölnlycke
Hoj
Nada:(
Tack för svar.
Då lutar det åt insatser. Ser väldigt lika ut som de jag hittade i England. Se http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-R1-07-08-END-CAN-RACE-EXHAUST-BAFFLE-KIT_W0QQitemZ320326776859QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item320326776859&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1299%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318
Tror ni dom är likvärdiga?
Hur är ljudnivån? Knappast godkänd på känsliga banor? Besiktning?
Verkar inte vara nån möjlighet till db-killers. Hur har ni löst det?

MVH/HR

Dom är säkert likvärdiga vad jag kan se.

Ang ljudet, kan bli problem på känsliga banor. Har inte hunnit testa detta på banorna ännu så jag vet ej om man blir stoppad :näsblod. Om det skulle bli problem, så har jag skaffat ett par extra billiga orginal dämpare från ebay:tummenupp Man skiftar ganska fort. Det löser besiktning och om du blir stoppad på bana.:tummenupp

Rock On:yoparty
 

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Ort
helt ok
Hoj
R1 -01 banhoj
Jodå, det är samma röda färg på 04-06. "Lava Red".
Är det en sådan som du visar på bilden så ska de nog passa, för den verkar se ut som orginal-kutsen.

Vill även passa på att önska er alla i Yamaha R-tråden en Riktigt God Jul!
Hoppas att ni får många trevliga paket med MC-tema!

Tack det samma! GOD hJUL på er alla! :tomten
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
God Jul alla nuvarande och blivande R1 och R6 ägare :)

Slänger ut en liten bild på min kära rackare oxå :)
 

Bifogat

  • r1.jpg
    r1.jpg
    58.9 KB · Visningar: 92

Sinister

His royal highness
Gick med
28 Feb 2008
Ort
Någonstans
Hoj
En Screamer och snart en Big Bang
GOD hJUL på er allesammans

Måste dessutom hålla med om att r1 09 inte e så dum med akra blåsen, får se vad som sker 09 om den blir en sådan investering för nu börjar man verkligen känna suget.

Ps. R1/R6 Är det ultimata :D

GOD hJUL :)

Jaja med Akrapovic är den ju inte fullt så ful :D

bort me skylthållaren :D
 
Last edited:

überkill

Guest
Hej,

skulle starta upp hojen idag och fann då att den hackade någonstans undertill och det lät som ett robotliknande hackande direkt när man slår på tändningen.

Ljudet kommer från avgassystemet och det är på vänster sida undertill en liten bit framför bakhjulet. Tror att det är det som kallas exup. Det går två tunna metallrör till den med troligtvis en vajer i varje och samtidigt som det hackade där så ryckte det i dessa. Vad är det som har hängt upp sig och hur åtgärdar man det? Hojen var lite svår startad med väl igång inga skillnader.

Tacksam för tips.
 

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jakobstad, Finland
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Tack för svar.
Då lutar det åt insatser. Ser väldigt lika ut som de jag hittade i England. Se http://cgi.ebay.co.uk/YAMAHA-R1-07-08-END-CAN-RACE-EXHAUST-BAFFLE-KIT_W0QQitemZ320326776859QQcmdZViewItemQQptZUK_Motorcycle_Parts?hash=item320326776859&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1299%7C66%3A2%7C65%3A12%7C39%3A1%7C240%3A1318
Tror ni dom är likvärdiga?
Hur är ljudnivån? Knappast godkänd på känsliga banor? Besiktning?
Verkar inte vara nån möjlighet till db-killers. Hur har ni löst det?

MVH/HR

Därifrån beställde jag också. Resultatet finns här: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3920974&postcount=6296

Är också intresserad av om det är godkänt för svenska banor, ifall man har vägarna förbi i sommar.
 

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Hej,

skulle starta upp hojen idag och fann då att den hackade någonstans undertill och det lät som ett robotliknande hackande direkt när man slår på tändningen.

Ljudet kommer från avgassystemet och det är på vänster sida undertill en liten bit framför bakhjulet. Tror att det är det som kallas exup. Det går två tunna metallrör till den med troligtvis en vajer i varje och samtidigt som det hackade där så ryckte det i dessa. Vad är det som har hängt upp sig och hur åtgärdar man det? Hojen var lite svår startad med väl igång inga skillnader.

Tacksam för tips.

Det är mycket riktigt Exup:en du beskriver. Det var inte det normala "klickandet" som du hörde då?

Om inte så kan det vara att den kanske kärvat fast lite och klickade till lite extra då det släppte. Troligtvis inget problem men håll ögonen på det.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
God hJul på er alla. Jag varmkörde min förra helgen startade direkt ! Fi fan va man ryser.... men jag har börjat räkna ner nu !
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top