Quadrocopter?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Riktigt nice :)

Tänkte själv beställa en FY 680 Pro senare i år.

Här är föresten lite film från min krasch i helgen, vet fan vad som hände, den flippade ur på slutet och flög iväg + kraschade.

Nästan identiskt med min första marksyning, men min var tyvärr inte i ett mjukt fluffigt fält:huvet

Har ingen aning om varför egentligen men FCn ballade ur iaf.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Nu har jag fått hem sändare/mottagare för video, bara skärmen som saknas så kan man börja flyga lite fpv :)

Glöm inte en keps till skärmen... upptäckte nu senast att en sådan är att föredra för att man ska se bra på skärmen.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Den ser ut att flyga riktigt fint. Var har du för gimbal? Har du lust att slänka upp ett par bilder på färdiga bygget?

Hmm färdigt blir det tydligen aldrig... sen den filmningen så håller jag på och försöker konfigurera min nya gimbal. men i filmen så har jag en så här.

$_57.JPG


den nya är en sån här
sku_100142_2.jpg

ska försöka ordna lite bilder på hela bygget... men som sagt.. man är där konstant o meckar... precis som med hojen :D
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
så här såg den ut innan första flygningen (utfälld).
a6693486-88-10253910_10151992897575841_413084390176788522_n.jpg


Sen går den ju att fälla ihop för transport :D
a6693485-215-1606979_10151992897690841_630492091334174702_n.jpg
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Ser schysst ut, bilr som sagt något liknande bygge för mig senare i år.

ett tips... kliv upp ett snäpp till T810 el T960 om du tänkt köra Tarot. sjukt lite med plats på 690n (därför jag skaffade ironman1000 efteråt)... jag köpte en extra bottenplatta för att få plats med ESC's, så den blev en sk double-decker.

ska ju egentligen bara vara två plattor som omsluter armarna.
a6693484-179-11893_10151992897640841_6379058460364632804_n.jpg
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Jag funderar på att skaffa en DJ phantomII under sommaren. Är ju amatör på detta så jag undrar vad ni säger om denna? tänka på? +/- erfarenheter?? Kanske lite vad alla förkortningar står för.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Har äntligen balancerat propellrarna, vart en klar skillnad på videon


Nu är det bara och hoppas att jag får tillbaka min gimbal snart från lagningen.
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Jag funderar på att skaffa en DJ phantomII under sommaren. Är ju amatör på detta så jag undrar vad ni säger om denna? tänka på? +/- erfarenheter?? Kanske lite vad alla förkortningar står för.
Phantom är bra att börja med eftersom den är färdig att börja flyga men jag själv är glad att jag inte köpte Phantom utan en F450 som går att bygga ut enkelt... kommer i för sig inte bygga ut så mycket utan bygga en större senare.

Gillar du att pilla med grejer så kan jag rekommendera att köpa en F450 eller F550, gillar du inte att mecka och bygga om saker så kommer Phantomen funka bra
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag funderar på att skaffa en DJ phantomII under sommaren. Är ju amatör på detta så jag undrar vad ni säger om denna? tänka på? +/- erfarenheter?? Kanske lite vad alla förkortningar står för.

Phantomen är ett riktigt bra insteg.

Nu så här i efterhand så hade plånboken mått bra av att inte börjat med en F550, det finns ingen hejd på vad man plockar på den ;)
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Okej, så f450/f550 heter "kropparna" som du kan bygga din egna Phantom? Är ju inte insatt i det hela och kommer nog bara användas för lek så en färdig Phantom funkar nog bra för mig. Den hade ju can-bus påbyggnadsmodul funktion. Lätt att koppla in skärm/glasögon. Och så hade den Zenmus h3-3d för gopro3.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Okej, så f450/f550 heter "kropparna" som du kan bygga din egna Phantom? Är ju inte insatt i det hela och kommer nog bara användas för lek så en färdig Phantom funkar nog bra för mig. Den hade ju can-bus påbyggnadsmodul funktion. Lätt att koppla in skärm/glasögon. Och så hade den Zenmus h3-3d för gopro3.

Phantom är just bara phantom. finns i varianter om, vision, vision+,2 , FC40 och phantom 1.
F330, F450 och F550 är sk FlameWheel, finns att köpa som bara ram, eller färdigt kit också, men då måste du skruva ihop det mesta(tror det finns de som säljer dem färdiga också... bara tuta o köra.)

Kolla DJI.COM annars
 

Jacobsson

Sporthojsnörd
Gick med
22 Feb 2009
Ort
Landet
Hoj
...Rsv4
Micke™;6039570 skrev:
Phantom är just bara phantom. finns i varianter om, vision, vision+,2 , FC40 och phantom 1.
F330, F450 och F550 är sk FlameWheel, finns att köpa som bara ram, eller färdigt kit också, men då måste du skruva ihop det mesta(tror det finns de som säljer dem färdiga också... bara tuta o köra.)

Kolla DJI.COM annars
Tack! ska jag göra
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
ingen som tänkt dra ut o rasta sin hexa, quad, tri, okto eller nåt söder om stan(el stockholmo vill säga)? så kan man slå följe o surra massa geeksnack... :D ?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top