Quadrocopter?

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Micke™;6025687 skrev:
glöm inte skärmen bara, samt kabel för gopron :D
Håller på och kollar runt skärmar fortfarande så man får tag på en som inte släcker bilden vid dålig mottagning, kabel till gopron ska också beställas. Vart en 1.2ghz rx/tx
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Maciej EVO VI: har du koll på de olika ghz ang fpv? jag själv har 5.8ghz, men av vad jag kan läsa mig till så ska 1.2ghz typ gå runt objekt osv? Har för övrigt bara flugit så pass att jag kunnat se koptern. dvs inga hinder ivägen :D
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Micke™;6026276 skrev:
Maciej EVO VI: har du koll på de olika ghz ang fpv? jag själv har 5.8ghz, men av vad jag kan läsa mig till så ska 1.2ghz typ gå runt objekt osv? Har för övrigt bara flugit så pass att jag kunnat se koptern. dvs inga hinder ivägen :D
Ja som jag har förstått det så ska 1.2ghz funka bättre när det finns hinder i vägen, kommer testa ordentligt när jag får hem grejerna. Kommer flyga där det finns hinder i vägen.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Ja som jag har förstått det så ska 1.2ghz funka bättre när det finns hinder i vägen, kommer testa ordentligt när jag får hem grejerna. Kommer flyga där det finns hinder i vägen.

låt mig veta hur det går :D
btw, har du länk till det kitet du köpte?
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Jag funderar oxå på en quadroc nu. Förmodligen helt onödig pryl att ha, men varför inte liksom. :)
DJI Phantom 2 verkar vara en vettig pryl, eller vet ni nåt som jag inte vet?

Om nån av er i Sthlm som har vill träna flygning så är vi på Tuvängen och kör motard fre kväll och lör dag den här veckan. ;)
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Jag funderar oxå på en quadroc nu. Förmodligen helt onödig pryl att ha, men varför inte liksom. :)
DJI Phantom 2 verkar vara en vettig pryl, eller vet ni nåt som jag inte vet?

Om nån av er i Sthlm som har vill träna flygning så är vi på Tuvängen och kör motard fre kväll och lör dag den här veckan. ;)
Phantomen är en bra quad enda nackdelen är att du blir låst till deras lösningar vilka i för sig är väldigt bra.

Tyvärr har jag inte fått min gimbal än annars hade det varit kul att svänga förbi Tuvängen och filma lite.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Phantomen är en bra quad enda nackdelen är att du blir låst till deras lösningar vilka i för sig är väldigt bra.

Tyvärr har jag inte fått min gimbal än annars hade det varit kul att svänga förbi Tuvängen och filma lite.

Tanken är ju att filma supermoto med den och från det jag sett som är filmat med gopro så behöver man ju inte styra gopron så mycket tack vare vidvinkeln.
För banfilmning så bör det väl funka utan det?
Sen kan man ju skaffa ett gyro och nolla den i nedåtriktat läge om man vill. Tänker jag. :)
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
Jag funderar oxå på en quadroc nu. Förmodligen helt onödig pryl att ha, men varför inte liksom. :)
DJI Phantom 2 verkar vara en vettig pryl, eller vet ni nåt som jag inte vet?

Om nån av er i Sthlm som har vill träna flygning så är vi på Tuvängen och kör motard fre kväll och lör dag den här veckan. ;)

Phantom är bra men det finns med andra liknande kit(och som maciej skrev så blir man låst med phantom). Om du inte vill bli låst så kan annars DJI F450(finns som flygfärdigt kit, dock utan kamerahållare) vara en lösning, då kan du modifiera och använda tredjepartsgrejjer rätt friskt(finns tonvis med grejjer på ebay, + reservdelskopior som kostar nada typ). Annars finns färdiga kit såsom Walkera QRx350, Storm Drone6 (ingen quad, utan hexacopter, som ser ut som en kopia av DJI f550. billigare än en flygfärdig quad från tex dji)

Skumma runt själv o kolla.
www.helipal.com
www.foxtechfpv.com

samt ebay.
 
Last edited:
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top