Pro Superbike 2011: Karlskoga 12-13/8

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
De är dock alldeles för välansade. Fega inte på längden på dem så blir det ännu hårdare. :)

Captain Baines från Onedinlinjen är en bra måttstock (yngre läsare fattar antagligen inte alls vad jag surrar om...)
captain_baines.jpg
 

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Ort
Big City
Hoj
690 SMC-R
STCC suger fan fett!!!
Hela jävla läktaren va abbonerad o man såg ju inte ett skit!
O att kolla på bilar va det tråkigaste jag vart me om... SUCK
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
Tisdag kl.22.25 på ViaSat Motor :tummenupp

(Om ingen har en bra torrent förståss... :rolleyes: )



Dom skulle ju filmat nåt utan störtkrukan istället. Jag hade ju snickrat till en sjysst Guy Martin tribute helgen till ära... :D

pro_bildspecial_3.jpg


Från highsider.se

Litet problem har dock uppstått då min skäggtrimmer mystiskt förvunnit i all röra kring packning och lastning efter helgen, och imorgon är det jobb och kundbesök... :3freak


Shit vad snygg du är Macke!
Obs inget skämt
 

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
De är dock alldeles för välansade. Fega inte på längden på dem så blir det ännu hårdare. :)

Hann inte bli mer på en vecka... :D

Shit vad snygg du är Macke!
Obs inget skämt

Mmm.. fråga min fru vad hon tycker. :rolleyes:

Jag skulle vilja filmat hennes reaktion när jag kom ut från muggen med mina nya fina klubbor.... :D

STCC suger fan fett!!!
Hela jävla läktaren va abbonerad o man såg ju inte ett skit!
O att kolla på bilar va det tråkigaste jag vart me om... SUCK

Läktaren längs med rakan var i alla fall öppen för alla tror jag. Där fick alla polare och sponsorer som var och hälsade på plats att sitta i alla fall. Sen har jag ju lite svårt för det där upplägget att betala för en biljett, och sen få betala igen för någonstans att sitta...
Som att ta extra betalt för ratten när man köper en bil... typ.

Efter att ha varit med på arrangemanget för första gången som deltagare så är det faktiskt övervägande positiva intryck av en STCC helg. Ordning och reda på allting :tummenupp

Bilracing är väl inte det roligaste att se på förutom folkrace... eller Camaro Cup menar jag, där var det action hela tiden. Bilar krockade och for av banan till höger och vänster... :D
 
Last edited:

MRBACKIS

MRBACKIS
Gick med
15 Jul 2004
Ort
västerås
Hoj
Kawasaki ZX-10R
Hehe. Camaro Cup är alltid roligt att titta på, dom tänker inte lika mycket på utsidan av bilen utan är väldigt angelägna om att komma först över mållinjen, oavsett vad det innebär för motståndarna...

Macke: Jag tycker du gjorde en toppen helg, och det var väldigt roligt att få ha dig med. Som alltid, snyggt och prydligt hos dig!!! Respekt!

Hoppas få se dig fler gånger ute på banorna med oss i Pro, och så även fler andra också för den delen :)
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Äre bara jag som tycker att alla Pro Sbk-piloters nyhetsflöde är torrare o tråkigare än FlashEngineerings alla upptåg/events + roliga/lätt ironiska filmer?

Alltså ni "ungdomar" tycker det helt OK att bli slagna på fingrarna medialt som kollektiv, av endast EN (1) stycken 50-bast gammal rabiat Värmlandsgubbe?

Backlund sponsrad av GoPro = JASSÅ?! Jag aldrig sett några längre o ihop/omredigerade grymma o balla racehelgsfilmer på hans hemsida.

Är det så tungt o allvarsamt att köra hoj så man inte orkar ha en liten stab med proffsig mediaansvarig, filmare, fotografer med sig ute på race, det finns faktiskt dom som inte gör annat hela dagarna t.ex. Mediaempire i Sthlm som bl.a. gjort Westcoastracings filmer.

SKÄRPNING o SHAPE UP PSBK'ers!!

Här har vi en kille till som fattat galoppen att youtube-kanalen är en del i sponsorarbetet = exponera befintliga samt jobba på nya tillkommande. YT-kanalen öppen för alla 24-7 o helt gratis!! :tummenupp

[YOUTUBE-ID]j3kpCwxpm_E[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]pFIwBaq5vkw[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

fezt

Gudomlig sporthojare
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Sthlm
Hoj
lös
Backlund sponsrad av GoPro = JASSÅ?! Jag aldrig sett några längre o ihop omredigerade grymma o balla racehelgsfilmer/sammandrag på hans hemsida.
Är det så tungt o allvarsamt att köra hoj så man inte orkar ha en liten stab med proffsig mediaansvarig, filmare, fotografer med sig ute på race, det finns faktiskt dom som inte gör annat hela dagarna t.ex. Mediaempire i Sthlm som bl.a. gjort Westcoastracings filmer.
Du får det att låta lättare än vad det är. Få team har samma budget och ekonomiska uppbackning som westcoast, dom har lyckats bra så inge fel med det.
Men för att ha råd att köra i pro, har man nog gjort vad man kan för att jaga spons, därefter får man ju hålla i pengen och välja sina hål att stoppa dom i. Har ja en begränsad budget, så ska jag hitta balansen mellan att lägga deg på framförallt däck, men även andra delar som har o göra med att jag ska nå så bra resultat som möjligt, och i andra änden lägga pengar på saker "direkt" tillbaka till sponsorerna, som inbjudningar, föreläsningar, giveaways, uppdaterade racerapporter m.m.m.m.m. OM man fyllt hålet för saker som ökar/förbättrar resultatet, och ändå har massa pengar över, så kan man säkert anlita en liten STAB med mediaansvariga, filmare och fotografer, varför inte en liten reklamsnutt i tv4 också ? ... för det låter ju sjukt billigt ! :död

De korta svaret på din fråga - man har inte råd.
Eller tycker du man hellre ska köra beggade däck hela året, få sämre placeringar, men iaf ha ett sjukt stekigt mediateam och fläskiga klipp på youtube?
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
De korta svaret på din fråga - man har inte råd.

Det är faktiskt inte så dyrt att få filmer producerade åt sig, om man har en del eget mtrl oxå, jag ringde faktiskt upp motorsportansvarig på MediaEmpire redan förra året, så jag vet. Det är inte på långa vägar så dyrt som en kort spot på bästa sändningstid i TV4, som ändå ingen kommer ihåg i efterhand bland den stora mängden av jönsig reklamfilm som pumpas ut i rutan o som man ändå zappar bort som "slutkonsument".

Sedan har du ju kvar YT-filmen i obegränsad tid för visning gratis för alla, det är alltså mkt väl investerade pengar. Det finns en anledning till att man gör som man gör i bilteamen, de satt sig ner o funderat ut det mest kostnadseffektiva samt största mediala avtrycket, dom rätt smarta (varför lägga extra pengar på egna bekostade helsides reklamannonser i tidningar + egen TV-reklam när man kan få mängder gratis artiklar skrivna om sig själva istället?), so just copy that concept then...anyone?! Bilbusarna exponerars alltså i: SVT, svtplay, TV10-11, Viasat, STCCs hemsida, Touringcartimes, Egna teamets hemsida + filmer, förarnas egna hemsidor/bloggar + filmer, kvällspressen, lokalpressen, Sportnytt, TV4sport osv. osv.

Vem minns inte medåkningen bakpå en PSBK av reportern i TV4as Morgonsoffan på Mantorp (ganska långt inslag), samt när man gemensamt ställde upp sina hojar på display utanför Sthlms Stadion vid fotbollsmatch samt gasade även in o busbörnade för fullsatta läktare = inga större kostnader för denna typen av "PR-event" som Eric Hulth o PSE roddade ihop!!

Du har inte jobbat så mkt med marknadsföring va?

Om man drar ner lite på sina Spanien/försäsongstester (ex.vis 1 vecka istället för 2) så har du budgeten clearad, för vad en seriös teampromo/filmer kostar för en halv säsong.

[YOUTUBE-ID]MSeZBe4NmpU[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]0AezEQ8nw7Y[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det är faktiskt inte så dyrt att få filmer producerade åt sig, om man har en del eget mtrl oxå, jag ringde faktiskt upp motorsportansvarig på MediaEmpire redan förra året, så jag vet. Det är inte på långa vägar så dyrt som en kort spot på bästa sändningstid i TV4, som ändå ingen kommer ihåg i efterhand bland den stora mängden av jönsig reklamfilm som pumpas ut i rutan o som man ändå zappar bort som "slutkonsument".

Sedan har du ju kvar YT-filmen i obegränsad tid för visning gratis för alla, det är alltså mkt väl investerade pengar. Det finns en anledning till att man gör som man gör i bilteamen, de satt sig ner o funderat ut det mest kostnadseffektiva samt största mediala avtrycket, dom rätt smarta (varför lägga extra pengar på egna bekostade helsides reklamannonser i tidningar + egen TV-reklam när man kan få mängder gratis artiklar skrivna om sig själva istället?), so just copy that concept then...anyone?! Bilbusarna exponerars alltså i: SVT, svtplay, TV10-11, Viasat, STCCs hemsida, Touringcartimes, Egna teamets hemsida + filmer, förarnas egna hemsidor/bloggar + filmer, kvällspressen, lokalpressen, Sportnytt, TV4sport osv. osv.

Vem minns inte medåkningen bakpå en PSBK av reportern i TV4as Morgonsoffan på Mantorp (ganska långt inslag), samt när man gemensamt ställde upp sina hojar på display utanför Sthlms Stadion vid fotbollsmatch samt gasade även in o busbörnade för fullsatta läktare = inga större kostnader för denna typen av "PR-event" som Eric Hulth o PSE roddade ihop!!

Du har inte jobbat så mkt med marknadsföring va?

Om man drar ner lite på sina Spanien/försäsongstester (ex.vis 1 vecka istället för 2) så har du budgeten clearad, för vad en seriös teampromo/filmer kostar för en halv säsong.

Du verkar brinna för sporten och veta en del om marknadsföring, varför inte hugga i och hjälpa killarna i Pro SBK på riktigt.

Att sitta och skriva på SH hur dom borde göra utan att veta om deras resurser eller hur deras ekonomi ser ut hjälper föga.

Ta kontakt med teamen och erbjud din hjälp IRL, jag tror du kan göra nytta för sporten om du lägger din energi på rätt saker samt har fokus på ett gemensamt mål.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Du verkar brinna för sporten och veta en del om marknadsföring, varför inte hugga i och hjälpa killarna i Pro SBK på riktigt.

Att sitta och skriva på SH hur dom borde göra utan att veta om deras resurser eller hur deras ekonomi ser ut hjälper föga.

Ta kontakt med teamen och erbjud din hjälp IRL, jag tror du kan göra nytta för sporten om du lägger din energi på rätt saker samt har fokus på ett gemensamt mål.

Visst fan brinner man för sporten, problemet är mest tidsbrist för min egen del!
Förra året var jag i lite lätt kontakt med ett team, men dom "kan bäst själva" tydligen.
Men OK, Backlund har jag inte snackat med, får kolla upp detta.
Haha, du vill alltså bara bli av med mig från SH, nice try, jobbar alltid uppkopplad via datorn vettu.
 
Last edited:

crescent33

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2010
Ort
katrineholm
Hoj
r1 08 Race
Visst fan brinner man för sporten, problemet är mest tidsbrist för min egen del!
Förra året var jag i lite lätt kontakt med ett team, men dom "kan bäst själva" tydligen.
Men OK, Backlund har jag inte snackat med, får kolla upp detta.
Haha, du vill alltså bara bli av med mig från SH, nice try, jobbar alltid uppkopplad via datorn vettu.


Tidsbrist? Du ska ju ha inlägg i VARJE tråd som skapas här.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Det är skillnad på att hänga vid datorn VS att vara verksam IRL.

Åsikter skall behandlas som religion/politik, du har rätt att tycka och tro men du skall respektera att andra kan ha olika åsikter i detta.

:krama
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Du får det att låta lättare än vad det är.

Jag tycker snarare du får det låta svårare än vad det är. ;)

Med dagens kanaler kan man göra nästan hur mycket som helst för hur lite pengar som helst. Vi spelade in en halvproffsig musikvideo med bandet för två skålar pastasallad och fyra flaskor cola (och några bra kompisar). Den har visats i en tysk och en amerikansk tv-kanal förutom YouTube, Facebook, Twitter och en näve bloggar och nyhetssidor.

Foton, filmer, intervjuer -- sociala medier är sjukt underskattat när det kommer till marknadsföring. Visst, det kräver arbete för att få exponering men med två koppar fantasi och ett skittjockt pannben kan man nå ut till fler än som kommer och besöker hela SM-serien under en säsong. Fortfarande för pengar som privatpersoner har råd med på en vanlig lön.
 

*BigRed*

Classic Rockin' Christmas Rules!!
Gick med
21 Nov 2010
Ort
Valley of the Sun
Hoj
Gixxer 1K K1 Big Red Santa Edition
Visst man behöver väl inte överdriva, men har man som topp 5 i PSBK nordiska generalagenter i ryggen så borde väl EN ball teampresentation/promofilm inte vara så jäkla svårt att klämma fram på alla dom år som PSBK nu funnits till, rätt märkligt kan man tycka!!

[YOUTUBE-ID]btViXvIDsi0[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]ZvVqsCBkgPw[/YOUTUBE-ID]

:tummenupp
 
Last edited:

Erics 1000s

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2x R-1000
Vidga vyerna lite nu,

Du får det att låta lättare än vad det är. Få team har samma budget och ekonomiska uppbackning som westcoast, dom har lyckats bra så inge fel med det.

Nej broder, det är el blir precis så svårt/enkelt som man själv vill och gör det till.
Att bilteam JOBBAR för att få in ekonomi genom marknadsföring borde fler förstå att ta efter. Det du ser/kallar svårt är i grund en fråga om inställning, förståelse och målsättning - vilket alltförmånga 2-hjulsåkare helt saknar. Note -West Coast vaknade inte direkt med en påse pengar och engagerade sponsorer efter skön natts sömn.

Men för att ha råd att köra i pro, har man nog gjort vad man kan för att jaga spons, därefter får man ju hålla i pengen och välja sina hål att stoppa dom i.

Önskar jag kunde hålla med dig men... det är inte som du skriver - för OAVSETT vilken klass du kör i är det dyrt om du betalar med egna medel. Och - det finns lika många anledningar som det finns förare att inte våga inse att sporten kräver ekonomi och arbeta m sponsorer.


Big Red(?)
Tycker du ofta har rätt så "huvet på spiken inlägg" i fråga om bristande PR-försök från PSBKförare (och andra). Det är ju idag löjligt enkelt och billigt att sticka ut och göra något i mediabriset - om man vill. Grundproblemet är snarare att man inte förstår varför, eller ens för vilka man skall sticka ut eller engagera sig för (och vad det är värt)...

Och (tjatig är mitt andranamn)
Om du som aktiv el teamansv vill förändra din ekonomiska situation så finns flera alternativ. Här är ett skräddarsytt för RR: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=240672


Oavsett vad du än tycker el befinner dig i tanken så finns inga genvägar - vill du få ekonomi till din sport så kräver det en insats i någon form. Det du som engagerad förare el temansv behöver fråga dig är: Vad är det som hindrar dig att verkligen försöka få partners? Fundera och validera lite på svaren så har du kommit långt fram på kort tid.


Tips/Råd finns det ju massor av på forum,
Men verkligheten gäller även här, det är ju ingen större idé att ge råd till någon/några som inte vill ha dem (el frågat efter) ...


/Eric
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
För en gångs skull måste jag hålla med Eric (och BigRed och iMaster).

Generellt tycker jag att svenska RR-förare är usla på att använda den potential som finns på nätet och i sociala medier. Eller så är de bara dåliga på att kommunicera ut vart de finns.

Nu vill jag inte slå mig för bröstet på något vis men om inte jag varit aktiv på SH, haft en blogg och en Facebook-sida hade ingen vetat vem jag var. Nu var jag en av få förare i Rookie som greppade möjligheterna redan från början och utan att anstränga mig nämnvärt gjorde jag mig "ett namn" (känd eller ökänd är skitsamma) och fick en del sponsorer som gjorde att jag inte behövde betala allt själv.

Många verkar gå omkring och tro att ingen är intresserad av dem och att man inte ska låta för mycket men det är ju helt fel. Berätta om din roadracing så mycket som möjligt på så många ställen som möjligt så hjälper du inte bara dig själv utan hela sporten.

Och kör man i Pro Superbike eller ännu högre upp borde dagliga rapporter spetsat med filmer vara en självklarhet. Det ger ju dessutom sponsorerna ökad exponering.

Som sagt, det finns massor av saker man kan göra för att visa upp sig själv och sponsorerna utan att det ska behöva ta mer än några minuter per dag.
 
Nyheter
Ole Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top