Posten slarvade bort min Öhlinare!!!

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Ett tips är att skicka gaffeln och bakdämparen som var sitt kolli. Då är varje paket en egen försändelse som måste kvitteras i alla distrubitionsled.

Nu ändrade bara paketet form under resan och kvitterades korrekt under hela resan.

I fortsättningen kommer jag ALLTID att göra det. :tummenupp

Samtidigt undrar jag hur Posten hanterar paket när så innihe-vete många varv silvertape kan gå av!!!!:va
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jo, men eftersom dämparen kom till rätta så undrar jag om någon skar bort den… och sedan inte snodde den?!!? Fattar inte...

Den kan ha blivit lagt att "mogna".

Om den inte efterfrågats på allvar så hade den helt säkert ett nytt tänkt hem....
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Om du bett att få någonting levererat "i rappet" - hade du själv känt att DPD 16.00 är lämpligt? När paketet lämnas in kl. 8 på morgonen. Klart jag vet att man ska ha koll på vilken tjänst man köper, men man antar ju när man påpekar att det är brådis, att det också blir skickat så fort som möjligt. De har för övrigt en DPD 09.00 - vilket kanske hade varit lämpligast!

Man får ju ha koll på vilken tjänst man köper, hade du bett om DPD 12:00 så hade du ju fått det, samt även fått betala för det ;) Tiden avser dessutom när det levereras, inte när det lämnas in. Sen är ju förvisso inte Posten klockrena i sina leveranser oavsett.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jo, men eftersom dämparen kom till rätta så undrar jag om någon skar bort den… och sedan inte snodde den?!!? Fattar inte...

Maskiner som kan hantera hundratals paket på upp till 40kg styck kan vara rätt hårdhänta mot utstickande delar. Hakar något i och ett rullband trycker på paket bakifrån så kommer något ge sig långt innan bandet stannar.

Eller så hade någon faktiskt snott den men "hittade" den igen när trycket att hitta den ökade. Vill man fortsätta sno prylar så vill man ju inte att det märks för mycket att viktiga saker försvinner just i närheten av där man själv jobbar. Posten har en egen utredningsenhet som gärna brottsprovocerar sina anställda vid misstanke om stöld så det gäller att hålla låg profil om man är dum nog att sno från kunder.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Maskiner som kan hantera hundratals paket på upp till 40kg styck kan vara rätt hårdhänta mot utstickande delar. Hakar något i och ett rullband trycker på paket bakifrån så kommer något ge sig långt innan bandet stannar.

Eller så hade någon faktiskt snott den men "hittade" den igen när trycket att hitta den ökade. Vill man fortsätta sno prylar så vill man ju inte att det märks för mycket att viktiga saker försvinner just i närheten av där man själv jobbar. Posten har en egen utredningsenhet som gärna brottsprovocerar sina anställda vid misstanke om stöld så det gäller att hålla låg profil om man är dum nog att sno från kunder.

Jag har full förståelse för att mitt sätt att paketera skapade flera möjligheter för både maskiner och människor att fippla till leveransen. Will do better nästa gång = skicka i två paket!:tummenupp
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag har full förståelse för att mitt sätt att paketera skapade flera möjligheter för både maskiner och människor att fippla till leveransen. Will do better nästa gång = skicka i två paket!:tummenupp

När jag jobbade på Posten företagspaket var det viktigaste om allt skulle gå riktigt smidigt att paketet var "4-kantigt"
Dvs alla 6 sidorna på paketet hade formen av en kvadrat eller rektangel.
Sedan om det gick snett, tex en till största delen avriven adresslapp, ja då underlättar det att paketet har ett speciellt utseende. Ett paket var randigt i ca 8 cm breda vita och blå ränder.
Blev stående pga skadad adresslapp.
Så kom det ett nytt paket med samma utseende.
Vi jämförde adresslapparna och kom fram till att det var samma mottagare. FIXAT.:tummenupp
Och självklart har man ett foto på paketet. Med sitt eget speciella utseende.
Underlättar letande. Om nått går snett.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Jag har full förståelse för att mitt sätt att paketera skapade flera möjligheter för både maskiner och människor att fippla till leveransen. Will do better nästa gång = skicka i två paket!:tummenupp

Blir ju dubbelt så dyrt. Skicka en större låda utan utstickande delar bara.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top