Posten slarvade bort min Öhlinare!!!

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Jag har jobbat rätt nära de flesta paket/speditörsbolag i Sverige och min långa erfarenhet säger att ingen är bättre än den andre MEN det går i cykler.
Det hela beror på hur motiverad personal dem har och hur bra kontrollrutiner de har = saker som går i cykler.

Men regel nummer 1 är som Alatalo säger, ju mer anonym låda desto bättre.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Under över alla under: Öhlinaren är hittad!!!! Bra gjort Posten

Om någon frågar vad Post Nords nya VD tyckte när han fick ett depåpass på någon onämd tävling i fjol så kan du väl bara säga att alla som besöker dig i depån brukar bli nöjda eller så...

OBS, han var inte VD för Posten då och jag har ingen aning om hur ni känner varandra.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Bara jag som tycker felstavningen i rubriken är kul förresten?
Inte svensklerarett?

Tusan också, trodde inte någon skulle upptäcka den! Och det är faktiskt så att matematikläraret lyckats skriva fel i en annan rubrik här på SH också.... Kan inte ens skriva ett årtal rätt!
Stön!!!!!
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Om någon frågar vad Post Nords nya VD tyckte när han fick ett depåpass på någon onämd tävling i fjol så kan du väl bara säga att alla som besöker dig i depån brukar bli nöjda eller så...

OBS, han var inte VD för Posten då och jag har ingen aning om hur ni känner varandra.

Menar du alltså att Postens VD vet vem ja är/känner mig?
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Menar du alltså att Postens VD vet vem ja är/känner mig?

Det är iaf ryktet som går bland dom på reklamationsavdelningen och terminalerna där Öhlinaren kan ha varit på drift. Hoppas det stämmer, annars kanske dom la ner onödigt mycket jobb på att ringa runt och efterlysa den. :tummenupp
 

Semper idem

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Feb 2013
Ort
10 nautiska från slottet
Hoj
Ja
När det gäller så här viktiga delar, så skulle man använda kurirer precis som Romarna gjorde.
SH kollektivet skulle skapa Mozzexpressen. En förare hämtar dämparen, kör x-antal mil och lämnar över till nästa förare, sista föraren lämnar dämparen direkt till Öhlins. och samma förfarande tillbaka.

Kanske lite svårt med logistiken men hade varit jävligt fränt:)

Självklart med hoodisar med Mozzexpressen på ryggen
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
När det gäller så här viktiga delar, så skulle man använda kurirer precis som Romarna gjorde.
SH kollektivet skulle skapa Mozzexpressen. En förare hämtar dämparen, kör x-antal mil och lämnar över till nästa förare, sista föraren lämnar dämparen direkt till Öhlins. och samma förfarande tillbaka.

Kanske lite svårt med logistiken men hade varit jävligt fränt:)

Självklart med hoodisar med Mozzexpressen på ryggen

Du är rolig….:tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
IMG_0630.jpg

Den här gången tog jag det säkra före det osäkra och skickade dämparen i en stekpannekartong! TEFAL!!!!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
När det gäller så här viktiga delar, så skulle man använda kurirer precis som Romarna gjorde.
SH kollektivet skulle skapa Mozzexpressen. En förare hämtar dämparen, kör x-antal mil och lämnar över till nästa förare, sista föraren lämnar dämparen direkt till Öhlins. och samma förfarande tillbaka.

Kanske lite svårt med logistiken men hade varit jävligt fränt:)

Självklart med hoodisar med Mozzexpressen på ryggen

Dessutom genomfört med racehojar, så fort som möjligt. :hihi
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Nu hatar jag att sprida negativ stämning, men jag är fantastiskt imponerad av posten som skickade mina gaffelben från Helsingborg, inlämnade MÅNDAG 08.13 - till Jocke, levererade TORSDAG 16.53..
Det hade gått snabbare att cykla upp och lämna dem personligen.

Till detta hör även att jag vänligt men bestämt berättade för lilla damen på postkontoret att de behövde gå iväg i RAPPET. "Ja, de är framme imorgon" är svaret. Sedan lägger hon paketet som DPD-företagspaket 16.00 - när jag lämnade paketet 08.13..

Skönt att det löste sig Mozz! :krama Vi ses förhoppningsvis på gridden på Gälleråsen, om jag hinner få tillbaka mina gaffelben..! :3freak
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Nu hatar jag att sprida negativ stämning, men jag är fantastiskt imponerad av posten som skickade mina gaffelben från Helsingborg, inlämnade MÅNDAG 08.13 - till Jocke, levererade TORSDAG 16.53..
Det hade gått snabbare att cykla upp och lämna dem personligen.

Till detta hör även att jag vänligt men bestämt berättade för lilla damen på postkontoret att de behövde gå iväg i RAPPET. "Ja, de är framme imorgon" är svaret. Sedan lägger hon paketet som DPD-företagspaket 16.00 - när jag lämnade paketet 08.13..

Skönt att det löste sig Mozz! :krama Vi ses förhoppningsvis på gridden på Gälleråsen, om jag hinner få tillbaka mina gaffelben..! :3freak

Det där ÄR ju helt enkelt inte bra nog!!!! Hoppas vi ses på söndag!

PS: Det var väl dig jag hade nöjet att presentera en pokal på Knutstorp i fjol? När jag lekte speaker???
 

GT

Absolut kortast.
Gick med
29 Nov 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
CBR600RR - Pink Kitty Edition
Det där ÄR ju helt enkelt inte bra nog!!!! Hoppas vi ses på söndag!

PS: Det var väl dig jag hade nöjet att presentera en pokal på Knutstorp i fjol? När jag lekte speaker???

Det stämmer! Och nöjet var på min sida. Både få pokal och bli intervjuad av en Legend - det smäller högt vettu! :yoparty:krama
 

bensinskalle

Fulltankad!
Gick med
29 Mar 2008
Ort
Göötebörg
Hoj
nästa år!!!
Har vansinnigt goda erfarenheter av Posten och Postnord. Låt mig inte ens börja med DHL, för det är så mycket katastrof med den firman, så till den milda grad att jag aktivt väljer bort att handla från företag som skickar med DHL.

Hoppas allt kommer till rätta!

Haha, ja DHL ja...

En av två riktbänkar på jobbet som riktar pinjonger havererade förra sommaren,behövdes en del från Italien om jag inte minns fel. På sådana här maskiner så är det ganska hög beläggning, t.o.m. på sommaren så varje dag halkade produktionen efter.

Visar sig på ett morgonmöte efter beställningen att delen hamnat i Polen. Bra jobbat DHL!
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Ett tips är att skicka gaffeln och bakdämparen som var sitt kolli. Då är varje paket en egen försändelse som måste kvitteras i alla distrubitionsled.

Nu ändrade bara paketet form under resan och kvitterades korrekt under hela resan.
 

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1250GSA
Nu hatar jag att sprida negativ stämning, men jag är fantastiskt imponerad av posten som skickade mina gaffelben från Helsingborg, inlämnade MÅNDAG 08.13 - till Jocke, levererade TORSDAG 16.53..
Det hade gått snabbare att cykla upp och lämna dem personligen.

Till detta hör även att jag vänligt men bestämt berättade för lilla damen på postkontoret att de behövde gå iväg i RAPPET. "Ja, de är framme imorgon" är svaret. Sedan lägger hon paketet som DPD-företagspaket 16.00 - när jag lämnade paketet 08.13..

Skönt att det löste sig Mozz! :krama Vi ses förhoppningsvis på gridden på Gälleråsen, om jag hinner få tillbaka mina gaffelben..! :3freak

Man får ju ha koll på vilken tjänst man köper, hade du bett om DPD 12:00 så hade du ju fått det, samt även fått betala för det ;) Tiden avser dessutom när det levereras, inte när det lämnas in. Sen är ju förvisso inte Posten klockrena i sina leveranser oavsett.
 

Kahobe

Guaranteed Carbon Free
Gick med
20 Mar 2003
Ort
in da bush
Hoj
KAwasaki, 5½xHOnda, 3xBEnelli, m fl..
Man får ju ha koll på vilken tjänst man köper, hade du bett om DPD 12:00 så hade du ju fått det, samt även fått betala för det ;) Tiden avser dessutom när det levereras, inte när det lämnas in. Sen är ju förvisso inte Posten klockrena i sina leveranser oavsett.
Nu känner jag inte till hur det är med Posten ("postnord") idag, men på den tiden jag hade företag och hade ett antal paket dagligen, och de sändes vanl som företagspaket så, om jag minns rätt, så fanns det en garanti på att det skulle komma fram nästa dag, t ex senast kl 16. Om man höll senaste inlämningstid förstås.
Om inte, fick man iaf fraktpengarna tillbaka...
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top