Position av kamaxel mot vev. "den står 180 grader fel!" -HJÄLP

silad

dalis
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mölndal
Hoj
1984, Yamaha, FJ1100, XRV 750.
Gött!
Undrade just hur det hade gått med detta mekande...
 

MiggeG

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F2 -92
Toppentråd! Jag befinner mig i precis det här läget efter att ha rivit min motor (CBR 600 -92) under vintern och satt ihop den igen. Jag är säker på att jag monterat kammarna rätt, jag har gnista, startmotorn drar runt, det ploppar men den startar inte. Får inte mer än 1-1,5 bar med min kompmätare heller så jag trodde att den var trasig. Måste kolla om det kan vara så illa för mig också att shimsen kommit snett.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Toppentråd! Jag befinner mig i precis det här läget efter att ha rivit min motor (CBR 600 -92) under vintern och satt ihop den igen. Jag är säker på att jag monterat kammarna rätt, jag har gnista, startmotorn drar runt, det ploppar men den startar inte. Får inte mer än 1-1,5 bar med min kompmätare heller så jag trodde att den var trasig. Måste kolla om det kan vara så illa för mig också att shimsen kommit snett.

Kolla om du har ventilspel! Inget spel = inget komp!
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Och igår startade den med soppa... Lätt som en plätt
 

jorpes

Soppatorsk sen Punka. Lökmekmiss?
Gick med
11 May 2003
Ort
Lindome
Hoj
R1 -08
Igår torrkörde jag bajken. Efter ett par timmars mekande efter barnanattningen finns nu kylväska och allt. Men jag hade glömt att klockan slagit natten så en arg granne kom ut och frågade vad som föregicks på uppfarten. Jag som var så glad att liket startat efter 2,5 år i koma. Men det tyckte inte grannen #%<•#*^**.

Den gick nog hyggligt, men vill minnas att den var rappare på gasen när tiden begav sig. Får nog ta en testrepa nästa gång ...
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Igår torrkörde jag bajken. Efter ett par timmars mekande efter barnanattningen finns nu kylväska och allt. Men jag hade glömt att klockan slagit natten så en arg granne kom ut och frågade vad som föregicks på uppfarten. Jag som var så glad att liket startat efter 2,5 år i koma. Men det tyckte inte grannen #%<•#*^**.

Den gick nog hyggligt, men vill minnas att den var rappare på gasen när tiden begav sig. Får nog ta en testrepa nästa gång ...

Byt grannar Erik!!! Eller tukta dem!!! Minns kvällen när vi drog igång gammelhyndan, INGEN klagade hemma på gatan här!!!!
https://www.youtube.com/watch?v=027oLpfNxDw
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top