Idag var jag hos bilprovningen för besiktning. Jag hade tidigare i veckan gått in på deras hemsida och bokat tid. Där stod det klart och tydligt att jag var tvungen att göra en kontrollbesiktning och att det skulle kosta 260 kr. När jag väl kommer dit så får jag inte besikta hojen. Då säger dom att jag ska göra en regestreringsbesiktning istället. Och inte gick det att boka tid för en sån heller
När jag stod där borta och väntade på att min hoj skulle bli besiktigad så trodde jag nästan att min framtid skulle bli rätt jobbig eftersom det 5 minuter innan min besiktningstid kom en mc-polis och ställde sig utanför mc-besiktningen. Han kände genast igen min hoj eftersom den har stått hos polisen ett bra tag. Och så frågade han om jag hade strypt hojen den här gången. Först svarade jag bara nej. Men sen sa jag att jag hade satt dit en orörlig avgasport (det är en sån strypning som polisen säger att jag ska ha, men det har dom inga papper på så det är bara en gissning från deras sida). Och så frågade han om den inte hade 22kW vid första bänkningen som polisen hade gjort. Jo sa jag och berättade om polisen som hade bänkat den gjort fel och så...
Tydligen var han där för att besikta sin hoj, men för en kort stund trodde jag nästan att han skulle komma fram till mig och ta hojen från mig igen och påstå att jag hade gjort en olovlig körning.