Polisen tog mig och 2fast42 för olovligkörning

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Fyfan! Riktigt korkade/ignoranta/menlösa poliser det finns.

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Solenoiden och avgasventilen är en trimdel då det endast finns på FP hojar. Det finns tex många hojar i tyskland som inte levererats med avgasventilen, och soloeniden. Dock är själva lådan/boxen som syter solenoiden inte trim så den tycker jag du ska få tillbaka då den är standard på alla hojar.

wINBLAD

nu ska vi bomba uta ba helVETE här asså!
Gick med
27 Jul 2006
Hoj
TTR, NSR
Men du, dom kan ju inte ta delar från dig, det är ju inte nån jävla moppe? Om dom kommer fram till att den är mer än 11kw så åker du dit för olovlig körning sen får du tillbaka motocykeln med ALLA delar. En motorcykel får man trimma hur mycket som helst, det gäller bara att man har rätt körkort.

EllaTheMan

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2007
Hoj
dt125r på vägen,ktm exc125 i skogen:P
Fan vad arg man blir av allt det här.
Dom är ju helt blåsta i huvudet dom kan ju inte ta något av dig som dom verkar "veta" är trim.
Men säg till om jag ska göra nått kan gärna hjälpa dig ge dom ett litet helvete:smasha

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Jag hittar fler och fler fel...

Nu har jag fått låna en fast avgasport av en kompis. När den var monterad och klar så startade jag upp den igen. Den här gången hade ljudnivån minskat minimalt och den hade fortfarande ett högt tomgångsvarvtal (4000 rpm). Så jag trodde det var något fel på avgasporten, skruvade av den och hittade inget fel. Då började jag kolla närmare på avgassystemet. Och vad ser man: jo den j..vla polisen har lossat på infästningen på avgassystemet och tagit bort packningen som ska sitta mellan infästningen och cylindern. J..vla Idioter det finns!

Det är inte så konstigt att motorcykeln lät mycket när dom bänkade den! Jag pratade med en kille på firman där dom bänkade den och han berättade att han tyckte att den hade låtit mycket under bänkningarna dom har gjort. Det tänkte jag var ganska normalt då men nu förstår jag varför! Det kan säkert vara en anledning till att den gav för mycket effekt vid andra bänkningen också.

Fyfan, sånadär människor som västerås meckarpolis ska inte ha något med motorer att göra!!!!!!!!!!!!!

Och jag LOVAR och svär på att jag absolut inte har rört skruvarna som håller infästningen!

:kulspruta :pangihuve

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
Men du, dom kan ju inte ta delar från dig, det är ju inte nån jävla moppe? Om dom kommer fram till att den är mer än 11kw så åker du dit för olovlig körning sen får du tillbaka motocykeln med ALLA delar. En motorcykel får man trimma hur mycket som helst, det gäller bara att man har rätt körkort.
Du åker för felreggat fordon...

2FAST4U2

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Aprilia rs 125 -99 (återupphittad på polisstationen), yamaha yz 250cc, minimoto 49cc
Solenoiden och avgasventilen är en trimdel då det endast finns på FP hojar. Det finns tex många hojar i tyskland som inte levererats med avgasventilen, och soloeniden. Dock är själva lådan/boxen som syter solenoiden inte trim så den tycker jag du ska få tillbaka då den är standard på alla hojar.

Variabel avgasventil finns på fler hojar än bara FP-hojarna. Det beror på hur importörerna väljer att strypa ner RSorna till 11kW som avgör om den får sitta kvar eller inte. Min hoj är privatimporterad men ändå strypt till 11kW.

Variabel avgasport är ingen trimdel. Om man inte syftar på att den ger ett bättre mellanregister. Men toppeffekt ger den inte, variabel avgasport tar bort effektsvackan som är mellan ca. 3000-7500 rpm. Men den ger absolut inte mer effekt än om man skulle köra med en vanlig blind-platta som inte sticker ner i mynningen.

Det som poliserna syftar på är att den variabla avgasventilen ska ge en högre toppeffekt. Fel!

Min avgasport var dessutom urkopplad när dom beslagtog den och då har den precis samma effekt som en "orörlig" avgasport. Den sticker ner exakt lika mycket i avgasmynningen också.

Last edited:

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Variabel avgasventil finns på fler hojar än bara FP-hojarna. Det beror på hur importörerna väljer att strypa ner RSorna till 11kW som avgör om den får sitta kvar eller inte. Min hoj är privatimporterad men ändå strypt till 11kW.

Variabel avgasport är ingen trimdel. Om man inte syftar på att den ger ett bättre mellanregister. Men toppeffekt ger den inte, variabel avgasport tar bort effektsvackan som är mellan ca. 3000-7500 rpm. Men den ger absolut inte mer effekt än om man skulle köra med en vanlig blind-platta som inte sticker ner i mynningen.

Det som poliserna syftar på är att den variabla avgasventilen ska ge en högre toppeffekt. Fel!

Min avgasport var dessutom urkopplad när dom beslagtog den och då har den precis samma effekt som en "orörlig" avgasport. Den sticker ner exakt lika mycket i avgasmynningen också.

funkar inte avgasporten så att den är stängd där svackan är. på så vis får bättre register, medans den öppnar när toppeffekten kommer?

det har jag alltid inbillat mig iaf.

jojje1963

Ny medlem
Gick med
21 Nov 2004
Hoj
Triumph Bonneville Turbo
Helt otroligt, tur man inte är en rättslös ungdom längre.. Kan trösta dej med att när du blir äldre så blir det bättre, polisen riktar in sig på lätta byten, precis som alla rovdjur gör. Det var nog 20 år sen dom försökte sätta mej på plats sist (5 bilar för att jag körde obes typ dragbike, slutade med 200:- för avsaknad av ljuddämpare..) nuförtiden fattar dom flesta att jag kan hojar bättre än dom.
Hoppas du får tillbaka dina grejor, fast erkänna att dom gjort fel gör dom aldrig. Som trafikpolischefen sa till mej en gång "Jag har inte haft fel sen jag blev Polis" :)

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
funkar inte avgasporten så att den är stängd där svackan är. på så vis får bättre register, medans den öppnar när toppeffekten kommer?

det har jag alltid inbillat mig iaf.
Är ju det han beskriver? Så fattade jag det. Avgasporten är stängd på låga varv och på så sätt får bättre register 3k-7.5k som han säger och sedan öpnnar den.

Jag förstår heller inte varför de tog sakerna. Får de ju över huvud taget inte göra eller har jag fel där? Är väl bar apå moped som de får göra så?

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
Är ju det han beskriver? Så fattade jag det. Avgasporten är stängd på låga varv och på så sätt får bättre register 3k-7.5k som han säger och sedan öpnnar den.

Jag förstår heller inte varför de tog sakerna. Får de ju över huvud taget inte göra eller har jag fel där? Är väl bar apå moped som de får göra så?

jag tyckte han skrev att den var där och förbättre registret @ lågvarv. han nämde aldrig att den öppnade på toppeffekt. vad jag såg. orkar inte kolla igen ;P

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Det har väl inte polisen med att göra? Det är väl försäkringsbolaget isf?

Jo, för felreggat fordon --> du kör utan försäkring då den inte gäller --> vilket betyder att hojen är olaglig, då det är lag på att man måste ha trafikförsäkring --> polisen har rätt att stoppa detta.

Det är inte så att försäkringsbolaget åker runt och jagar.

eXter

2 Takter Är Rätta Takter
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
Yz250
Men alltså... Dom kan ju inte ta dina saker! Så som jag ser de borde du åka på omreggning eller något sådant... Som någon skrev så är det ju inte olagligt att trimma en 125a så länge papprena stämmer... Rätta mej gärna om ja har fel...

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Men alltså... Dom kan ju inte ta dina saker! Så som jag ser de borde du åka på omreggning eller något sådant... Som någon skrev så är det ju inte olagligt att trimma en 125a så länge papprena stämmer... Rätta mej gärna om ja har fel...

Eftersom hojen är bevismaterial så har dom all rätt i hela världen att ta
den... Om en mördare står med den rykande pistolen i handen så kan jag lova
dig att snutten tar den också... eller ja.. Jag hoppas det iaf.. :D
Nu är väl kanske risken rätt liten att dom skulle ta en mördare när man kan jaga trimmade 125:eek:r men du hajar vad jag menar.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...