PM:a!Ja gör det! Och om du kan fixa polisens nummer också, jag har inte det hemma hos farsan. Jag ska ringa honom när jag fått numret. Du vet vilken polis jag pratar om!
Jag hittar fler och fler fel...
Nu har jag fått låna en fast avgasport av en kompis. När den var monterad och klar så startade jag upp den igen. Den här gången hade ljudnivån minskat minimalt och den hade fortfarande ett högt tomgångsvarvtal (4000 rpm). Så jag trodde det var något fel på avgasporten, skruvade av den och hittade inget fel. Då började jag kolla närmare på avgassystemet. Och vad ser man: jo den j..vla polisen har lossat på infästningen på avgassystemet och tagit bort packningen som ska sitta mellan infästningen och cylindern. J..vla Idioter det finns!
Det är inte så konstigt att motorcykeln lät mycket när dom bänkade den! Jag pratade med en kille på firman där dom bänkade den och han berättade att han tyckte att den hade låtit mycket under bänkningarna dom har gjort. Det tänkte jag var ganska normalt då men nu förstår jag varför! Det kan säkert vara en anledning till att den gav för mycket effekt vid andra bänkningen också.
Fyfan, sånadär människor som västerås meckarpolis ska inte ha något med motorer att göra!!!!!!!!!!!!!
Och jag LOVAR och svär på att jag absolut inte har rört skruvarna som håller infästningen!
Du åker för felreggat fordon...Men du, dom kan ju inte ta delar från dig, det är ju inte nån jävla moppe? Om dom kommer fram till att den är mer än 11kw så åker du dit för olovlig körning sen får du tillbaka motocykeln med ALLA delar. En motorcykel får man trimma hur mycket som helst, det gäller bara att man har rätt körkort.
Du åker för felreggat fordon...
Solenoiden och avgasventilen är en trimdel då det endast finns på FP hojar. Det finns tex många hojar i tyskland som inte levererats med avgasventilen, och soloeniden. Dock är själva lådan/boxen som syter solenoiden inte trim så den tycker jag du ska få tillbaka då den är standard på alla hojar.
Variabel avgasventil finns på fler hojar än bara FP-hojarna. Det beror på hur importörerna väljer att strypa ner RSorna till 11kW som avgör om den får sitta kvar eller inte. Min hoj är privatimporterad men ändå strypt till 11kW.
Variabel avgasport är ingen trimdel. Om man inte syftar på att den ger ett bättre mellanregister. Men toppeffekt ger den inte, variabel avgasport tar bort effektsvackan som är mellan ca. 3000-7500 rpm. Men den ger absolut inte mer effekt än om man skulle köra med en vanlig blind-platta som inte sticker ner i mynningen.
Det som poliserna syftar på är att den variabla avgasventilen ska ge en högre toppeffekt. Fel!
Min avgasport var dessutom urkopplad när dom beslagtog den och då har den precis samma effekt som en "orörlig" avgasport. Den sticker ner exakt lika mycket i avgasmynningen också.
Är ju det han beskriver? Så fattade jag det. Avgasporten är stängd på låga varv och på så sätt får bättre register 3k-7.5k som han säger och sedan öpnnar den.funkar inte avgasporten så att den är stängd där svackan är. på så vis får bättre register, medans den öppnar när toppeffekten kommer?
det har jag alltid inbillat mig iaf.
Är ju det han beskriver? Så fattade jag det. Avgasporten är stängd på låga varv och på så sätt får bättre register 3k-7.5k som han säger och sedan öpnnar den.
Jag förstår heller inte varför de tog sakerna. Får de ju över huvud taget inte göra eller har jag fel där? Är väl bar apå moped som de får göra så?
jag tyckte han skrev att den var där och förbättre registret @ lågvarv. han nämde aldrig att den öppnade på toppeffekt. vad jag såg. orkar inte kolla igen ;P
Näe förvisso, jag som läste mellan raderna.
Skojjar du? Nej den har jag faktiskt inte sett. Men nu ska jag spana.förresten =) jag tror han som köpte min ktm bor i lidköping, du har inte sett den ?
Du åker för felreggat fordon...
Det har väl inte polisen med att göra? Det är väl försäkringsbolaget isf?
Men alltså... Dom kan ju inte ta dina saker! Så som jag ser de borde du åka på omreggning eller något sådant... Som någon skrev så är det ju inte olagligt att trimma en 125a så länge papprena stämmer... Rätta mej gärna om ja har fel...
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |