Pickup-besatt.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Helt klart en underbar tripp I tells ya! Köpte blåfården i Helsingborg. Tog tåget ner med en nybränd skiva med bilåkarmusik i fickan sedan truckade jag hem med efterkrigstidens bredaste smile.

Skånsk bil?
Då är det inte turbovissel du hör.
Det är en diftong.
 

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn

Jag va å kolla på den idag. Nån som har lite åsikter om den utifrån annonsen? Jag ska sova på saken om de blir köp eller ej.

Den har ju ändå gått 30 000 mil.. mycke skit kan hända, men mycke är gjort oxå åt de som rasar vid 20-30 000 mil.. och så va de prislappen oxå.. ja va säger expertisen?

De negativa som ja såg i mörkret var lite oljesöl under motorn/tråget.. inget som droppa, men de va friskt med fukt runt tråget.

De possetiva va att ja hitta inge rost och den gick som fan.. och en cumminsmotor med fullt löd är helt underbart... åååh lite kär är man.
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Jag va å kolla på den idag. Nån som har lite åsikter om den utifrån annonsen? Jag ska sova på saken om de blir köp eller ej.

Ser ut som ägaren kostat på rätt saker förutom fälgar, shiptrim och stackers... Skulle aldrig vilja göra hål i flaket men set går väl att åtgärda... I övrigt verkar det vara ett bra köp tycker jag.

OM du slår till är du (med eller mot din vilja) bokad till truckresan till haj tjapparall nästa sommar. Då blir det lämsittning, dieselryk och bud light om jag lyckas få tag på det.
 
Last edited:

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Nypan
Hoj
KTM 1090 ADV S
Ser ut som ägaren kostat på rätt saker förutom fälgar, shiptrim och stackers... Skulle aldrig vilja göra hål i flaket men set går väl att åtgärda... I övrigt verkar det vara ett bra köp tycker jag.

OM du slår till är du (med eller mot din vilja) bokad till truckresan till haj tjapparall nästa sommar. Då blir det lämsittning, dieselryk och bud light om jag lyckas få tag på det.

Det kan bli världens fetaste resa.
 

Phogelbice

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2008
Ort
telyeah
Hoj
Husabürg, Scott
Helgens äventyr, 4x4 träff i strängnäs, 4 hjulingen är polarens can-am. Bilden är efter tvätten :tummenupp

Untitled-2.jpg
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Chevafråga: Är de yttre dimensionerna på 1500 och 2500 de samma? Jag har gjort ett par lama internettförsök men tänkte att här vet alla allt redan. 2500 har värre axlar, annorlunda fjädring och hjulupphängning och får lasta mer, men är den större?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Chevafråga: Är de yttre dimensionerna på 1500 och 2500 de samma? Jag har gjort ett par lama internettförsök men tänkte att här vet alla allt redan. 2500 har värre axlar, annorlunda fjädring och hjulupphängning och får lasta mer, men är den större?

Det är sammalika.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ok. Så om man klarar sig med lastförmågan hos en 1500, finns det någon anledning att skaffa en 2500 då? :confused:

En anledning är väl att nav, hjullager, drivaxlar, mm är grövre vilket gör att de slits betydligt mindre och så känns en välhållen 2500 lite stummare. (Nu har jag bara F250 vs F350 att jämföra med iof).

Men ska man inte ha bilen som vardagsbil utan bara vill åt ett flak, samt att få trucka runt lite så är en 1500 kanon! Finns dessutom med dieslarna till skillnad från dådj och fård.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
En anledning är väl att nav, hjullager, drivaxlar, mm är grövre vilket gör att de slits betydligt mindre och så känns en välhållen 2500 lite stummare. (Nu har jag bara F250 vs F350 att jämföra med iof).

Men ska man inte ha bilen som vardagsbil utan bara vill åt ett flak, samt att få trucka runt lite så är en 1500 kanon! Finns dessutom med dieslarna till skillnad från dådj och fård.

Glöm inte komforten Teo, en mjuk och gungig 1500 är myyyys:D
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Ok. Så om man klarar sig med lastförmågan hos en 1500, finns det någon anledning att skaffa en 2500 då? :confused:

Om du vill ha större däck och åka i skogen, eller trimma så är en 2500 att rekommendera.
Just eftersom axlar osv är lite grövre på dom.
 

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
Nån som har koll på vad man testar för avgasvärden vid besiktning på en lätt lastbil med diesel från 99?
Tänkte på den pickupen jag var sugen på så sitter de större spridare, de känns som de lär kunna gå fel vid kontroll.
Han som äger den har bara haft den i ett halvår och den ska in nu snart, senast i januari månad.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Nån som har koll på vad man testar för avgasvärden vid besiktning på en lätt lastbil med diesel från 99?
Tänkte på den pickupen jag var sugen på så sitter de större spridare, de känns som de lär kunna gå fel vid kontroll.
Han som äger den har bara haft den i ett halvår och den ska in nu snart, senast i januari månad.

Dom släpper inte ut så mycket co2 så det borde vara lugnt. Polarens dådj har djävulsspridare på och den går igenom.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top