Opel Vectra V6 - Dynga?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
En ordentlig och rymlig bil.. har själv kollat på OPC modellen, fast i kombiutförande.
Motorerna är beprövade och sitter i många olika bilmodeller. Ordentligt vridmoment om du tänker dra lite tyngre last.. Att folk fortfarande förknippar Opel med rost visar bara att de inte har koll öht. 12års rostskyddsgaranti och helgalvad kaross.. Enda riktiga svagheten är väl den svaga framvagnen som inte alls klarar av vridet.. (samma fel på alla framhjulsdrivna GM bilar).. Finns säkert prutmån med i det priset dock

Oplar rostar inte mycket värre än andra bilar.
Men de har ändå förtjänat ryktet.
Rekordarna var ju rostmonster (alla bilar rostar men opel har rekord).
När man då skall ersätta modellen, så är det oerhört viktigt att den nya modellen inte rostar.
Första årsmodellerna av Omega rostade värre än någon Rekord någonsin gjort.

Då hjälper det inte att Omega B var en helt igenom bra bil utan rostproblem.
 

Carpe me

Mest hk när man dör vinner!
Gick med
20 Jun 2004
Ort
Å
Hoj
Khggy
Ser jag inte fel så är bilen i annonsen en GTC, den från top gear är en OPC med 280hk och rätt mycket annat som skiljer....


Men Opel? GM skit made in germany, sägs att inte ens Tyskarna gillar Opel
 

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Ort
Linköping
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Ser jag inte fel så är bilen i annonsen en GTC, den från top gear är en OPC med 280hk och rätt mycket annat som skiljer....


Men Opel? GM skit made in germany, sägs att inte ens Tyskarna gillar Opel

Jag gillade min Ascona B på vintern när jag körde med gamla stenhårda vinterdäck. :tummenupp
Jag har även haft en Astra årsmodell 2000 som jag skänkte till farsan, han har fortfarande kvar den och den enda rost som finns är en 0.5 kvadratcentimeter stor fläck på en skärmkant bak, så nu för tiden är inte rosten något problem.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nej nu kan jag inte vara tyst längre.

För 80 lök kan du ta in en svinfin brera 3,2 från södra europa, eller en någorlunda hyfsat svensksåld.

Men nu vet jag inte din ålder exakt, men antar att du inte nått åldern där du skulle se ut som något som trålar runt förskolor i den.
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Hellre Volvo än Audi
...

En gammal 90-tals A6 ser det ut som. Inte mycket att hänga i julgranen om den inte har någon av de större motorerna. Hade räckt att sätta bilen i diket. Det där orsakade mer skada än behövligt...
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Har du fått sparken från VAG eller hur kommer ditt VAG hat sig?
Ser man en tråd om något relaterat till koncernen så är du allt där och skriver skit. :7peta

Jag har snubblat över dessa patetiska ursäkter för automobiler samt jobbat åt underleverantörer till dem.
Otroligt dåliga grejor.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Inte helt original kanske? Men jäklar vad seg polisbilen var - inte alls någon T5 eller nya VW CC.

Lotus omega (vauxhall carlton).
Trekommasexliterssexan med fyrventilsteknik och turbo.
377 hk, 0-100 på 5,2, 0-200 på 17 sekunder.
Toppfart över 280.
Helt original.
 

Anderberg

Aldrig nöjd
Gick med
29 Nov 2006
Ort
Färingsö
Hoj
KTM EXC 450 -09, KTM EXC 300 -09
Morsan hade en 07as Vectra med diesel. Hon var riktigt nöjd med bilen.
Utöver vanlig service byttes det fjädrar fram på de 10.000 mil hon körde med den.
Man åker skönt i dem och rätt billig service.
Sjukt mycket bil för pengarna om man frågar mig.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Morsan hade en 07as Vectra med diesel. Hon var riktigt nöjd med bilen.
Utöver vanlig service byttes det fjädrar fram på de 10.000 mil hon körde med den.
Man åker skönt i dem och rätt billig service.
Sjukt mycket bil för pengarna om man frågar mig.


...inte om du frågar mina föräldrar, ja herrejävlar vilka resor dom har gjort med sina två senaste oplar, en astra bertone coupe -03 samt en vectra -04, astran blev till slut inlöst efter 4 månader av hårda ord och med smockan hängades i luften, jag har nog aldrig varit med om en bil som har haft så många fel och problem som den på ENDAST 1000 mil körda, utplockad ny, tillslut efter alla fel och problem small motorn helt plötslig en morgon, farsan missade sin tandläkartid och fick ringa bärgaren istället:crash, vectran vart de tvungna att laga efter knappt tre år och endast 8000 mil på mätaren för över 20000, innan dess var det lite småirriterande fel så som krånglande aircondition, krånglande informationsdisplay, spruckna stolstyger, trasig generator (fast generatorn pajjade redan vid 5000 mil) osv osv. vectran tog ut dom då firman valde/tvingades att lösa in astran och den hade rullat 500 demo-mil.

vectran byttes in mot en ny i30 -08:a efter endast 10000 mil och jag kan säga att det blir inte lätt att försöka få farsan att byta bil, längesedan han var så nöjd med en bil som han är med den, rullat i dagsläget ca 9500 absolut problemfria mil, precis som det ska vara:tummenupp
 
Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Lotus omega (vauxhall carlton).
Trekommasexliterssexan med fyrventilsteknik och turbo.
377 hk, 0-100 på 5,2, 0-200 på 17 sekunder.
Toppfart över 280.
Helt original.

Ok, låter inte helt fel... :)

(finns en på Blocket såg jag nu, men vilket rövarpris för en så gammal bil! Låt vara ovanlig då...)
 
Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
BTW så körde jag en Open Insignia diesel idag (hyrbil). Lite trött miljöbil, men gick tyst även i högre farter. Envisades med att man skulle växla upp (blinkade på displayen). I 120 ligger varvtalet på 1.700rpm på sexans växel - helt galet och känns som om motorn går segt. Ett tränat motor-öra lider av ventilknattret. Kändes i övrigt riktigt trevlig och man satt störtskönt. Men hur den är att äga? Det vete fåglarna...
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Morsan hade en 07as Vectra med diesel. Hon var riktigt nöjd med bilen.
Utöver vanlig service byttes det fjädrar fram på de 10.000 mil hon körde med den.
Man åker skönt i dem och rätt billig service.
Sjukt mycket bil för pengarna om man frågar mig.

Man kan ha tur med Opel. Problemet, om det nu klassas som ett sånt, är att inte någon kommer tro en.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Många hatar ford men jag har en sån här:
Köpte i våras en 2004 som gått 12500 mil för 48000:-
v6 226hk 280nm
6-växlad låda
backsensor, eluppvärmd framruta, elmanuvrerade rekarostolar osv.

Ford-Mondeo_ST220_2002_1024x768_wallpaper_01.jpg

Sjukt nöjd än så länge
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Nu var det ju iofs så att det var Volvo och Audi som jämfördes i din länkade artikel.
Att säga att Audi är bättre än Volvo är som att säga att kolera är bättre än elakartad cancer i bukspottskörteln.
Det är förvisso helt sant, men det betyder inte att kolera på något sätt är kul.

Lika lite som Audi (eller någon annan VW-bil) är kul...
 

Smagatusk

Guest
Nu var det ju iofs så att det var Volvo och Audi som jämfördes i din länkade artikel.
Att säga att Audi är bättre än Volvo är som att säga att kolera är bättre än elakartad cancer i bukspottskörteln.
Det är förvisso helt sant, men det betyder inte att kolera på något sätt är kul.

Lika lite som Audi (eller någon annan VW-bil) är kul...

Är Opel bättre än Volvo?
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
För övrigt: Var förbi en märkes-ÅF/bilverkstad för någon månad sedan där bl.a. Opel såldes.
På baksidan stod en Opel Ampera parkerad.
Fullständigt upprostad...

OK att det kanske rörde sej om en demobil ur någon förserie, men vafan liksom, med tanke på hur ny modellen är kunde ju den bilen ha gått på vägarna i max något år!
Förvisso byggs den i The Very Great U S and A.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top