Opel Vectra V6 - Dynga?

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Som ett inlägg i debatten, bilen jag ville byta in är en Nissan Primera 2004....INGEN rost ngnstans, har bara bytt glödlampor på 4 år...man kanske ska behålla....:) dessutom har den en 2 liters radfyra med kamkedja som är ganska odödlig. :tummenupp
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Som ett inlägg i debatten, bilen jag ville byta in är en Nissan Primera 2004....INGEN rost ngnstans, har bara bytt glödlampor på 4 år...man kanske ska behålla....:) dessutom har den en 2 liters radfyra med kamkedja som är ganska odödlig. :tummenupp

De har kanske lyckats bättre än med sina diesel-spisar som sitter i King Cab. Var och varannan King Cab med inte ens 10 tusen mil på mätaren, får motorhaveri. Krökt vevaxel eller vad det nu rörde sig om. Tål inte att varvas. Men det är nog bara den specifika motorn.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
De har kanske lyckats bättre än med sina diesel-spisar som sitter i King Cab. Var och varannan King Cab med inte ens 10 tusen mil på mätaren, får motorhaveri. Krökt vevaxel eller vad det nu rörde sig om. Tål inte att varvas. Men det är nog bara den specifika motorn.

Du tänker inte på mitsubishi l200?
 

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Finland
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
Du tänker inte på mitsubishi l200?

Vevstakslager tror jag att det var... Både Nissan och Mitsubishi rekomenderar väl att man byter lagrena för säkerhets skull!?

Jag har för mig att det gäller både L200 och King Cab, de hade väl samma underleverantör
(någon klokare än jag kan säker bekräfta detta om det stämmer)

OT:Slut
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Tål inte att varvas.

Tvärt om enligt vad jag förstår.
Lagren på veven (stakarna?) får otillräcklig smörjning vid långvarig tomgångskörning.
Tomgångskörning är populärt på den typen av bil så det blir ett ganska stort problem.
 

Hänz

kRÄnKt!
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Sthlm
Hoj
GSXR
Det är dynga! Bara lite omformat och polerat men petar man lite i det inser man att det är bajs!

Närå! beror på vilka krav du har, hel kass är inte bilen men inte det bästa tyskarna har!
 

BlöjRäsern

Gränsfall
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 1090 ADV-R
Som ett inlägg i debatten, bilen jag ville byta in är en Nissan Primera 2004....INGEN rost ngnstans, har bara bytt glödlampor på 4 år...man kanske ska behålla....:) dessutom har den en 2 liters radfyra med kamkedja som är ganska odödlig. :tummenupp

Ahaa, du var bara ute efter en billig v6a. Behåll nissanen.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top