Onsdagsgazzet slutade i indraget k-kort...

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
bo$ken skrev:
2120334 Kommer du att vara naken, isåfall kan DET nog GÅ....
Nä nu j-r, bara för att du har lite oflyt denna vecka så kan du inte ta dig friheter :mad: Dessutom är du skyldig mig ett Sibyllameal :4skrika....

PS när ska vi hämta dig :pannkyss
 

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
H-D, Choppa
GSXR1100R skrev:
2120393 Nä nu j-r, bara för att du har lite oflyt denna vecka så kan du inte ta dig friheter :mad: Dessutom är du skyldig mig ett Sibyllameal :4skrika....

PS när ska vi hämta dig :pannkyss

Hallå du...DU bjöd in först sen din Quinna...jag bara hakar på, vad gäller sibyllamenyn, hmmm vad sejs om dubbelmacka istället?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
bo$ken skrev:
2120414 Hallå du...DU bjöd in först sen din Quinna...jag bara hakar på, vad gäller sibyllamenyn, hmmm vad sejs om dubbelmacka istället?
Ja det låter gott, vi hämtar dig 12.15 idag, ta med din strap-on :banana
 

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
H-D, Choppa
Rogerr skrev:
2120635 Surt som fan, enda säkra sättet tycks va att låta hojen stå.

Ja, men man har sej själv att skylla helt och hållet, men det måste finnas nåt sätt man kan ge igen på nångång.. Större :arsele än trafikpoliser får man leta efter....

Tips mottages;
Tex man jobbar på banken och har hand om lån, det kommer in en TP som vill ha lån till bil/båt/MC el. dyligt, så ger man helt enkelt avslag...(med motiveringen, Tyvärr, jag gör bara mitt jobb)

Eller man tar reda på deras regskyltar på deras privata fordon och sätter på kopior på sitt eget fordon och passerar vägtullarna i stockholm en massa gånger, sen får de se hur roligt det är att bråka med myndigheterna...

Sånna enkla små saker, måste ju finnas massa roliga grejer...

Barnsligt kanske, men de var dom som börja!
 
Last edited:

Coola Ola

Guest
bo$ken skrev:
2120663 Ja, men man har sej själv att skylla helt och hållet, men det måste finnas nåt sätt man kan ge igen på nångång.. Större :arsele än trafikpoliser får man leta efter....

Tips mottages;
Tex man jobbar på banken och har hand om lån, det kommer in en TP som vill ha lån till bil/båt/MC el. dyligt, så ger man helt enkelt avslag...(med motiveringen, Tyvärr, jag gör bara mitt jobb)

Eller man tar reda på deras regskyltar på deras privata fordon och sätter på kopior på sitt eget fordon och passerar vägtullarna i stockholm en massa gånger, sen får de se hur roligt det är att bråka med myndigheterna...

Sånna enkla små saker, måste ju finnas massa roliga grejer...

Barnsligt kanske, men de var dom som börja!

Jävligt trist att bli av med kortet. Lagom tills vädret börjar bli fint på riktigt :huvet

Måste dock säga att jag bara träffat på trevliga trafikpoliser (har t.ex. kört utan skylt, mot rött och kommit undan med varningar) men jag kanske har haft tur.
 

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
Von Vettet skrev:
2117860 Vem behöver körkort? Det är bara att komma ihåg att nästa gång de vinkar in dig så gazzzza.........tror inte de hänger en retta!! Skruva av nummerplåten bara....så kan du i lugn och ro sätta dit den igen om 2 månader!!!

det är vad jag hade gjort! Köra från trafikavdelningens volvo V70 och sura bussar ser jag mer som ett sant nöje!! :D

:)...
 

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
H-D, Choppa
Coola Ola skrev:
2120845 Jävligt trist att bli av med kortet. Lagom tills vädret börjar bli fint på riktigt :huvet

Måste dock säga att jag bara träffat på trevliga trafikpoliser (har t.ex. kört utan skylt, mot rött och kommit undan med varningar) men jag kanske har haft tur.

Jo, jag har osso träffat sånna, men sen kommer det alltid nån annan niSSe och ska häva ur sej sitt skit om det ena eller det andra...

När jag hade duccen blev jag stoppad 3ggr på en vecka...bara för att det låter eller föra att det är en hoj. Men de hittade såklart inget, utan ställde massa "kompis"-frågor...
Vad kosta? Hur fort? och sånt skit... Det ska väl dom skita i...

Vi e en utsatt grupp, för de vet att vi kan sticka ifrån dom om vi vill...

AVUNDSJUKA
 
Last edited:

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
bo$ken skrev:
2117430 1 minut hemmifrån blöt som ett djur i värsta regnet blev jag invinkad på ringvägen i 125km/h (90-väg)....

De stod och sköt oppe på bron ner på motorvägen, såg inte ett skit av allt regn och ville bara hem till värmen.

Ses igen den 25 Juli.... Suck o stön, buffelkön...
Jag jobbar med laser och när det regnar är det inte godkänd mätning. Trust me. Överklaga så ska du se.. Det är heller inte godkänd mätning om man skjuter genom fönster på bilen eller i dimma som överstiger 98% fuktighet.. Överklaga bara så får du tillbaka det direkt.. :tummenupp
 

Cornfed

quoniam ego can
Gick med
8 Mar 2003
Ort
PineGrove
Hoj
Retta 98 + Retta 01
Skall aldrig hjälpa en TP med data it o sånt.... :argpådato

Ge inte en TP kabel till en TP. :gnissla
 

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
H-D, Choppa
Maffan skrev:
2120924 Jag jobbar med laser och när det regnar är det inte godkänd mätning. Trust me. Överklaga så ska du se.. Det är heller inte godkänd mätning om man skjuter genom fönster på bilen eller i dimma som överstiger 98% fuktighet.. Överklaga bara så får du tillbaka det direkt.. :tummenupp

Klart intressant argument, men vet du om det finns nån praxis på det eller?
Jag menar jag måste väl hänvisa till nån lag eller nån föreskrift typ?
 

Melvin Mögkotte

Bling Bling Rider #3
Gick med
6 Apr 2004
Ort
Malmö
Hoj
R1
bo$ken skrev:
2117430 1 minut hemmifrån blöt som ett djur i värsta regnet blev jag invinkad på ringvägen i 125km/h (90-väg)....

De stod och sköt oppe på bron ner på motorvägen, såg inte ett skit av allt regn och ville bara hem till värmen.

Ses igen den 25 Juli.... Suck o stön, buffelkön...



Ledsen R1-broder! Synd att du inte svängde av med mig vid IKEA- avfarten som jag signalerade så fint att vi skulle ta! :3freak Det som kanske kan värma i en stund som denna är ju att Du har massa vänner, vilket definitivt den länsman som tog dig inte har! Han kommer må lika dåligt om 2 månader, när du e glad som en spelman igen! :banana
 

Coola Ola

Guest
bo$ken skrev:
2120874 Jo, jag har osso träffat sånna, men sen kommer det alltid nån annan niSSe och ska häva ur sej sitt skit om det ena eller det andra...

När jag hade duccen blev jag stoppad 3ggr på en vecka...bara för att det låter eller föra att det är en hoj. Men de hittade såklart inget, utan ställde massa "kompis"-frågor...
Vad kosta? Hur fort? och sånt skit... Det ska väl dom skita i...

Vi e en utsatt grupp, för de vet att vi kan sticka ifrån dom om vi vill...

AVUNDSJUKA

Fan, jag måste ha en massa tur eller en skyddsängel eller nåt som bara träffar på nyknullade snutar eller som vill hem o fika. Blev upphunnen av en mc-snut när jag körde drygt 80 på 50-väg förut idag men han sa att "du, du borde köpa dig en trisslott när du kommer hem för jag har ingen mätutrustning på hojen" så jag fick gå med en varning.

Dock klagade han på min icke-funktionella hastighetsmätare (som stannat på 170... :näsblod) och avsaknad av reflex. Körde faktiskt mer eller mindre lagligt nästa hela vägen hem sen...
 

Talpai

Back to basic
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Malmö
Hoj
KTM 625
bo$ken skrev:
2117430 1 minut hemmifrån blöt som ett djur i värsta regnet blev jag invinkad på ringvägen i 125km/h (90-väg)....

De stod och sköt oppe på bron ner på motorvägen, såg inte ett skit av allt regn och ville bara hem till värmen.

Ses igen den 25 Juli.... Suck o stön, buffelkön...

:klappar
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
H-D, Choppa
Maffan skrev:
2120924 Jag jobbar med laser och när det regnar är det inte godkänd mätning. Trust me. Överklaga så ska du se.. Det är heller inte godkänd mätning om man skjuter genom fönster på bilen eller i dimma som överstiger 98% fuktighet.. Överklaga bara så får du tillbaka det direkt.. :tummenupp

Kollade info om laserpistolen de sköt med Pro Laser III (den värsta såklart)

Inte bra för mej dock, hahaha...

Envrionmental Mode
Traditionally, one of the drawbacks to
using laser has been its limited
effectiveness during undesirable
weather conditions such as rain,
snow, fog and dust. The waterproof
ProLaser III incorporates a special
environmental weather mode that
minimizes the range-limiting effects
of poor weather conditions and
allows accurate target readings to be
obtained. You’ll also experience
improved operation through
windshields and windows.

Speeders simply don’t stand a chance!

Mer info här.. http://www.lasertools.com.au/prod3414.htm

Hittade dessutom manualen till laserpickan, ska lusläsas efter kryphål och buggar... http://tipmra.com/kgb/WEB/case/Main_Case_Laws/ProLaser III_om.pdf

Manualen sejer; This impact is mitigated to some degree due to
the new “poor” weather operating feature available on
ProLaser III. However, rain, smoke, fog, and airborne dust
particles, if sufficiently dense, may prevent its operation.


Alltid nåt!
 
Last edited:

Rogerr

Radical Touring
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
Jo då
bo$ken skrev:
2120663 Ja, men man har sej själv att skylla helt och hållet, men det måste finnas nåt sätt man kan ge igen på nångång.. Större :arsele än trafikpoliser får man leta efter....

Jag har ju inte speciellt svårt att hålla med dej. :mad:
Vi är ju några stycken i det här laget vi kanske kan komma på något passande.

Låt oss nu bara hoppas det stannar vid två månader. :tummenupp
 

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
H-D, Choppa
Rogerr skrev:
2123116 Jag har ju inte speciellt svårt att hålla med dej. :mad:
Vi är ju några stycken i det här laget vi kanske kan komma på något passande.

Låt oss nu bara hoppas det stannar vid två månader. :tummenupp

Tack RogerR, även om man inte vinner denna gången heller så lär man sig en massa saker på vägen....

Jag kan så mycket mer nu än i onsdags, ska redogöra allt senare i en separat "radartråd" ....jag lär ju inte vara den siste som blir av med lappen i år så man kan hjälpa en annan broder...
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top