Onsdagsgazzet slutade i indraget k-kort...

Rogerr

Radical Touring
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
Jo då
Tog fram min lunta papper, det var "bara" en pro laser 2, så dom har uppgraderat sig till i år. Hojen står nog bäst där den står :3freak

Manualen till 3'ans inledning känns ju i alla fall bekant, påminner rätt mycke om bruksan till den där elektriska tanborsten (eller vad det nu va):rodnar jag köpte på postorder.

*******************
INTRODUCTION
Congratulations! You have invested in the latest
generation of the most technologically advanced
instrument available for ...
*******************

Hittar du något så är det ju kannon, i vilket fall så lär ett par månader gå åt till brevväxling.
 
Last edited:

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
H-D, Choppa
Rogerr skrev:
2123170 Tog fram min lunta papper, det var "bara" en pro laser 2, så dom har uppgraderat sig till i år. Hojen står nog bäst där den står :3freak

Manualen till 3'ans inledning känns ju i alla fall bekant, påminner rätt mycke om bruksan till den där elektriska tanborsten (eller vad det nu va):rodnar jag köpte på postorder.

*******************
INTRODUCTION
Congratulations! You have invested in the latest
generation of the most technologically advanced
instrument available for ...
*******************

Hittar du något så är det ju kannon, i vilket fall så lär ett par månader gå åt till brevväxling.

En sak Roger, jag ringde trafikavdelning i torsdags och bad om att få alla handlingar skickade till mig, platsprotokoll, laserkalibreringsprotokoll m.m.
Han sa att allt det kommer med posten automatiskt, kan du kolla om du fick dessa protokoll??? Tvivlar på det nämligen.
 

Rogerr

Radical Touring
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Staffanstorp
Hoj
Jo då
bo$ken skrev:
2123197 En sak Roger, jag ringde trafikavdelning i torsdags och bad om att få alla handlingar skickade till mig, platsprotokoll, laserkalibreringsprotokoll m.m.
Han sa att allt det kommer med posten automatiskt, kan du kolla om du fick dessa protokoll??? Tvivlar på det nämligen.

Jag fick dom efter jag ringt åklagarkammaren, min uppfattning var att dom skickade kopiorna efter att jag begärt dom.
Jag fick då:
* "Rapport hastighetsöverträdelse mm" (gröna pappret) dom skrev på platsen
* "Platsprotokoll" där dom anger att mätaren ha genomgått daglig/siktes kontroll + manuell kontroll före och efter "svineripasset".
* Ett "PM angående hastighetskontroll ....." där den lille nassen med kryssuppgifter intygar att det inte kan råda någon tvekan om mätresultatets riktighet.
* "Bilaga - Misstänkt" som mäst innehåller personuppgifter.

Lasermätarens nummer är noterat på platsprotokollet och fanskapet visade kalibreringslappen på mätaren så det lär ha varit i ordning.


Det som känns så jävla ruggigt är att det trots en ny modell av mätare så tar den fortfarande tydligen inte någon bild av vad dom mäter på. Det är upp till sursnuten att själv bestämma vem han vill sätta dit. :mad:
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
bo$ken skrev:
2123124 Tack RogerR, även om man inte vinner denna gången heller så lär man sig en massa saker på vägen....

Jag kan så mycket mer nu än i onsdags, ska redogöra allt senare i en separat "radartråd" ....jag lär ju inte vara den siste som blir av med lappen i år så man kan hjälpa en annan broder...
lägg den under privat
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top