Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Den här tråden börjar bli riktigt deprimerande :(
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Skövde kommun är på väg att få sin första förskola med islamisk inriktning.
Barn- och utbildningsnämnden säger ja till friskolan Molekylen.

— Det är viktigt med ett brett utbud av förskolor, säger Paula Bäckman, (C), ordförande i barn- och utbildningsnämnden.

Bakom förskolan står ett personalkooperativ i en ekonomisk förening. Föreningen driver sedan några år tillbaka en förskola i Falköping. Nu vill man etablera sig i Skövde också.

— Behovet av en förskola med islamisk inriktning är jättestort, säger Ali Liaqat, en av ledamöterna i styrelsen och förskolechef.

Nu letar föreningen efter en lokal och enligt Ali Liaqat kommer man att etablera sig i Södra Ryd. Planen är att starta nästa höst.

Skolan ska ta emot 38 elever och ha naturvetenskaplig profil med islamisk inriktning

Barn- och utbildningsnämnden ser etableringen som ett tillskott som breddar utbudet av förskoleverksamheter.

— Förskolan Molekylen är lika välkommen som alla andra fristående förskolor så länge de uppfyller kriterierna i skollagen, säger Paula Bäckman.

Skövde kommuns jurist har gjort en så kallad vandelprövning av den ekonomiska föreningen och dess ledamöter. Det görs alltid när en friskola vill starta. Man kontrollerar att företrädarna inte begått brott eller har några ekonomiska belastningar.

Prövningen visade att en av styrelseledamöterna har nio betalningsanmärkningar, restförda skatter på sammanlagt 140 000 kronor.

"Att en styrelsemedlem har så pass omfattande betalningsanmärkningar är en graverande omständighet" skriver juristen i ett utlåtande. Samtidigt påpekas att styrelseledamoten inte längre har en aktiv roll i föreningen. Det tar nämndens ledamöter fasta på.

— Det finns ingenting i tjänstemännens bedömning som vi politiker tycker skulle ha gjorts annorlunda, säger Paula Bäckman.

Källa: Skövde Nyheter

Många gratulationer till Skövde! :gnissla

Är våra politiker inte medvetna om att de som skrev Koranen (och de som skrev Bibeln m.fl.) INTE ens visste vad en molekyl va? Inte heller att det fanns bakterier, vilket ständigt tog död på folk. Tvärtom var deras "kunskap" och fast tro att Jorden var platt, centrum för hela universum och att såklart Solen snurrar runt Jorden - allt annat är ju helt befängt...

Vad fan har religion med (natur)vetenskap att göra? Skärpning för fan.
Sverige, tillsammans med stora delar av västvärlden, är ett sekulärt samhälle och vettigt samhälle vi trivs (trivdes) i och folk vill (ville) komma till... sabotera för fan inte det med att försöka släpa oss tillbaka 1400 år i tiden... :mad:

Ur en annan synvinkel kan jag inte förstå hur (framförallt) V+Fi+MP+S verkar driva på och kämpa för att det ska bli Sharia-lagar och plocka bort kvinnlig rösträtt (ner till nivån att kvinnligt berättigande knappt får existera...)
 
Last edited:

Smagatusk

Guest
Källa: Skövde Nyheter

Många gratulationer till Skövde! :gnissla

Är våra politiker inte medvetna om att de som skrev Koranen (och de som skrev Bibeln m.fl.) INTE ens visste vad en molekyl va? Inte heller att det fanns bakterier, vilket ständigt tog död på folk. Tvärtom var deras "kunskap" och fast tro att Jorden var platt, centrum för hela universum och att såklart Solen snurrar runt Jorden - allt annat är ju helt befängt...

Vad fan har religion med (natur)vetenskap att göra? Skärpning för fan.
Sverige, tillsammans med stora delar av västvärlden, är ett sekulärt samhälle och vettigt samhälle vi trivs (trivdes) i och folk vill (ville) komma till... sabotera för fan inte det med att försöka släpa oss tillbaka 1400 år i tiden... :mad:

Ur en annan synvinkel kan jag inte förstå hur (framförallt) V+Fi+MP+S verkar driva på och kämpa för att det ska bli Sharia-lagar och plocka bort kvinnlig rösträtt (ner till nivån att kvinnligt berättigande knappt får existera...)

Producemuslim.jpg
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Turkiet works both ways:

Mitt "läger" säger ena dagen att det är ett islamistiskt skithål dit man borde skicka Hellfiremissiler rakt in i folkmassorna för att likvidera terrorister. I nästa mening är det inte bara ett trevligt chartertillhåll, Istanbul är dessutom en trendig storstad, nog är det kul med NATO på gränsen till Mellanöstern och visst FAN skall alla asylanter kunna skickas dit.

Å andra sidan, de vulgärliberala leden och de stenkastande batik-aktivisterna tycker ena dagen att det är en fascistiskt avskrädesplats som bombar oskyldiga PKK-terrorister och i nästa mening att det minsann vore en ypperlig EU-medlem eftersom deras islamism är så progressiv och trevlig.

Jag sällar mig till linjen att det är i alla fall ett land jag aldrig någonsin kommer besöka och att det går i helt fel riktning.

Jag har varit i Kalkonien några gånger genom mitt förra jobb.
De delar jag såg var välfungerande industrisamhällen med civiliserat folk.
Visst hade man tidigare fått "veta" hur synd det är om kurderna i Turkiet.
Men efter några dagar i närheten av hittepålandet Kurdistan, så förstår man varför de skall betraktas som terrorister.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Jag väntar mer på kommentarerna efteråt:
- Hur kunde detta hända i Sverige?
- Jag är chockad!
- Låt oss starta en facebookgrupp mot Islamofobin

:banana

Hahaha ja! kärleksbomba asylboenden skriva spaltmeter om högerextremismens mörka krafter!
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Ja, så då återstår alltså massmord med atombomber.. kan inte hjälpa att jag tycker det känns lite.. fel.

Nejdå det finns andra sätt men de är nog så obekväma och radikala för att få lika mycket gehör som den där atombomben.
Nämligen att inte ge folket någon annan chans än att samsas genom att helt enkelt stänga till landet utifrån tills de själva stabiliserat det. Dvs, ingen import, ingen export, inga uppehållstillstånd eller ens inresetillstånd till invånarna. De är fast i landet och får klara sig själva tills de skärpt till sig och ordnat upp sin situation.

Men som sagt, atombomben ligger nog lika nära som mitt förslag.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nejdå det finns andra sätt men de är nog så obekväma och radikala för att få lika mycket gehör som den där atombomben.
Nämligen att inte ge folket någon annan chans än att samsas genom att helt enkelt stänga till landet utifrån tills de själva stabiliserat det. Dvs, ingen import, ingen export, inga uppehållstillstånd eller ens inresetillstånd till invånarna. De är fast i landet och får klara sig själva tills de skärpt till sig och ordnat upp sin situation.

Men som sagt, atombomben ligger nog lika nära som mitt förslag.

Resultatet blir nog det samma iaf.:glömdet
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Nejdå det finns andra sätt men de är nog så obekväma och radikala för att få lika mycket gehör som den där atombomben.
Nämligen att inte ge folket någon annan chans än att samsas genom att helt enkelt stänga till landet utifrån tills de själva stabiliserat det. Dvs, ingen import, ingen export, inga uppehållstillstånd eller ens inresetillstånd till invånarna. De är fast i landet och får klara sig själva tills de skärpt till sig och ordnat upp sin situation.

Men som sagt, atombomben ligger nog lika nära som mitt förslag.
Ja, största problemet blir ju att man får ha så rackarns mycket strålskydd på sig när man ska plocka upp oljan ur glasöknen efteråt. För det är i princip vad det här handlar om. Vem kontrollerar oljan.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nejdå det finns andra sätt men de är nog så obekväma och radikala för att få lika mycket gehör som den där atombomben.
Nämligen att inte ge folket någon annan chans än att samsas genom att helt enkelt stänga till landet utifrån tills de själva stabiliserat det. Dvs, ingen import, ingen export, inga uppehållstillstånd eller ens inresetillstånd till invånarna. De är fast i landet och får klara sig själva tills de skärpt till sig och ordnat upp sin situation.

Men som sagt, atombomben ligger nog lika nära som mitt förslag.

Mellanösternmuren?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Rimliga och uppenbara självklarheter som Sveriges regering i åratal valt att pissa på. I ansiktet. Allt från Perssons stöld ur pensionssystemet till dagens massinvandring.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
En självklarhet som inte borde poängteras.

Blir ju annars lite som att välja in en bostadsrättsstyrelse som lånar ut lägenheter till andra på bekostnad av medlemmarna.

En självklarhet som Måste Börja poängteras, den situation vi har nu beror till stor del av att denna självklarhet Inte poängteras.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top