Nya Kawasaki H2.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Motor - något alla motorcyklar har
Överladdning - det som gör Ninja H2 speciell (eller åtminstone en av sakerna som gör den speciell)
Inte ihop blandat.

Däremot verkar ingen veta exakt vilket svar du är ute efter.

Jag svarade drottninghamburgaren vad man i normalfall kallar olika laddluftsaggregat, vilket av någon anledning inte föll i smaken. Övrig konversation var ett svar på en otrevlig ton och ett försök att förklara att det inte är en turbo, eller för den delen kompressor..., för det finns inte en sak som bär namnet.

Varför du väljer att ge dig in i det har jag ärligt talat ingen aning om. Men jag ser det som en frustrationsyttring över förväntan på att se H2.an, och väljer således att bortse från inläggen.

Jag tror det blir en trepip på 0,75l med variatordriven radialpump för överladdningen, effektmässigt på precis över 200hk och med ett milt fighterutseende.

Helt enkelt en bushoj, som arvet förespråkar.
 

Floki

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2014
Ort
Göteborg
Hoj
En STOR plastraket.
Nyligen släppt bild på nya H2 ... :lol

2im5qhf.jpg
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
kompressormatad , allt kommer igen ....Kompressor%20(1).jpg
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
17h kvar till lansering, låt oss gissa på ett retail price då så får vi se vem som kommer närmast. Om det kommer finas fler versioner så utgår vi från grundversionen! :banana

Min gissning: 22995 Euro
om det bara blir kålmodellen så tippar jag på 30 000€ minst.
Blir det en i vanlig plast med så kanske 20 000€...
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Ort
Västeråskrokarna
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
...är det bara jag som funderar på att plocka upp en zx10a för småslantar nu när den inte blir värsta Kawan? :crash
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Varför du väljer att ge dig in i det har jag ärligt talat ingen aning om. Men jag ser det som en frustrationsyttring över förväntan på att se H2.an, och väljer således att bortse från inläggen.

Jag tror det blir en trepip på 0,75l med variatordriven radialpump för överladdningen, effektmässigt på precis över 200hk och med ett milt fighterutseende.

Helt enkelt en bushoj, som arvet förespråkar.

Jag håller med.
Ska bli spännande att se vad de kommer med imorgon!

Någon som vet ungefär hur mycket det brukar skilja i motorstorlek mellan 600cc, 750cc och 1000cc?
Hur många kubik det skiljer är ju uppenbart, men hur mycket gör det för motorns yttermått och vikt?

Jag tror det blir en 1000cc radfyra. Men en 3-cyl 750 hade knutit an till klassiska H2 bra. En 750, med antingen 3 eller 4 cylindrar känns också möjligt. Jag tror inte det blir 'bara en 600', men snart får vi se.

Utseendemässigt tror jag det kommer se ut som en sporthoj, något påminnande om befintliga Ninja ZX modellerna, så att man ser att det är en Kawasaki Ninja, men ändå något nytt för att sticka ut lite.


Här är den :hihi
http://www.youtube.com/watch?v=kn4SUk6p1fg


låt oss gissa på ett retail price då så får vi se vem som kommer närmast. Om det kommer finas fler versioner så utgår vi från grundversionen! :banana

Min gissning: 22995 Euro

Nu fuskar jag lite och kommer med 2 gissningar
Jag tror att antingen blir det precis under 200kkr strecket, typ 199kkr, eller så blir det en bit över 200kkr strecket, säg 229kkr.
 

jP

Fuckyousnabb
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan
Hoj
KTM1290, Daytona 675, Yamma, etc..
Jag håller med.
Ska bli spännande att se vad de kommer med imorgon!

Någon som vet ungefär hur mycket det brukar skilja i motorstorlek mellan 600cc, 750cc och 1000cc?
Hur många kubik det skiljer är ju uppenbart, men hur mycket gör det för motorns yttermått och vikt?

Jag tror det blir en 1000cc radfyra. Men en 3-cyl 750 hade knutit an till klassiska H2 bra. En 750, med antingen 3 eller 4 cylindrar känns också möjligt. Jag tror inte det blir 'bara en 600', men snart får vi se.

Utseendemässigt tror jag det kommer se ut som en sporthoj, något påminnande om befintliga Ninja ZX modellerna, så att man ser att det är en Kawasaki Ninja, men ändå något nytt för att sticka ut lite.



Här är den :hihi
http://www.youtube.com/watch?v=kn4SUk6p1fg




Nu fuskar jag lite och kommer med 2 gissningar
Jag tror att antingen blir det precis under 200kkr strecket, typ 199kkr, eller så blir det en bit över 200kkr strecket, säg 229kkr.

Två gissningar ger noll potentiellt rätt!
 

K B

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2008
Ort
Långt bort
Hoj
CBR900RR -92, CBR 900RR -92 Turbo, K5 Turbo, 7/11 Turbo, CBR1000RR SC59
Har en liten present till er alla

image.jpg
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top